דיון לאיסוף מידע על Glock 17/19

פורום זה מכיל ביקורות אודות אקדחים וציוד, נשמח לקבל חוות דעת מנומקות על מגוון המוצרים המוצגים בפורום, החומר יערך ויעלה כסקירה מקיפה במדור "הנשקיה" של האתר.

מנהל: Digo

דיון לאיסוף מידע על Glock 17/19

על ידי Digo » 30 מרץ 2017, 16:41

פק"ל מאפיינים אליו מומלץ להתייחס:
- תיאור כללי: קטגוריה, ייעוד, מנגנון, אבטחות, קשר לדורות קודמים.
- יתרונות
- חסרונות
- תמיכה בשוק הישראלי: יבואן, חלפים, שיפורים, אביזרים.
- מה בערכה + טווח מחירים
- קישורים: אתר יצרן, דף בויקפדיה וכו'.

גם במקרה הזה, הוחלט לאחד בין הכלים. לא רואה הבדל מספיק מהותי כדי להפריד בין הסקירות. אם מישהו לא מסכים, אשמח לשמוע הסבר מנומק.
"וענייני המלחמות, אי אפשר היה כלל, בשעה שהשכנים כולם היו זאבי ערב ממש, שרק ישראל לא יילחם, שאז היו מתקבצים כולם ומכלים ח"ו את שאריתם..."
--
CZ P-07
סמל אישי של המשתמש
סליקאי זהב
סליקאי זהב
 
הודעות: 803
הצטרף: 26 אוגוסט 2015, 08:27

Re: דיון לאיסוף מידע על Glock 17/19

על ידי גיל7 » 20 אפריל 2017, 17:53

מה יש לומר? מיליון שוטרים לא טועים.
סמל אישי של המשתמש
סליקאי כסף
סליקאי כסף
 
הודעות: 132
הצטרף: 03 מרץ 2016, 17:06

Re: דיון לאיסוף מידע על Glock 17/19

על ידי Digo » 20 אפריל 2017, 22:38

אח אח... איפה הימים המיתולוגיים שבהם בעלי הקלר היו אוכלים אותך חי...

פורום הסקירות הוא לא חלק מהעדר ידידי... אין כלי שיברח משבט הביקורת... "כל כלב ביג' יומו..."
"וענייני המלחמות, אי אפשר היה כלל, בשעה שהשכנים כולם היו זאבי ערב ממש, שרק ישראל לא יילחם, שאז היו מתקבצים כולם ומכלים ח"ו את שאריתם..."
--
CZ P-07
סמל אישי של המשתמש
סליקאי זהב
סליקאי זהב
 
הודעות: 803
הצטרף: 26 אוגוסט 2015, 08:27

Re: דיון לאיסוף מידע על Glock 17/19

על ידי גיל7 » 26 אפריל 2017, 06:22

גלוק 17 הוא אקדח שיצר שינוי פרדיגמה בעולם הנשק הקל. על אף שהיו כבר רעיונות דומים ונסיונות שונים, גלוק 17 היה האקדח הראשון שמבוסס בצורה משמעותית על פולימרים (בעברית פחות יפה - פלסטיק) ומשתמש במנגנון הירי המכונה היום "סטרייקר".
אפשר לומר שגלוק 17, ואחריו אחיו הקטן יותר גלוק 19 כבשו את עולם הנשק הקל המוסדי. משטרות וארגונים בטחוניים רבים מאד ברחבי העולם, וגם בישראל משתמשים בו כנשק יחידתי סטנדרטי.
אשאיר את ההסברים הטכניים לאחרים ואדבר על חווית המשתמש. אני מחזיק ברשותי גלוק 17 מאז 1993. לפני הפריצה הגדולה בימים שבהם חשבו שגלוק הוא אקדח מפלסטיק שיכול לעבוד שיקוף בנמל תעופה בלי להתגלות.
לגלוק יש כמה יתרונות משמעותיים. הראשון - אמינות. ביחס לאקדחים שנמכרו בשוק באותה תקופה, האמינות היתה כמה רמות מעל למקובל באקדח בייצור המוני. שיטות הייצור השתפרו מאז, אבל עדיין הגלוק נהנה ממוניטין של נשק אמין גם בתנאי אחזקה ירודים. הענין השני הוא משקל קל יחסית לאקדח בגודל שלו. גם כאן הוא היה חדשני מאד לזמנו, וקמו לא מעט מתחרים מאז.
לגלוק פסי דריכה רחבים ונוחים, אין לו כמעט קוים חדים שמפריעים לנשיאה או שורטים את האצבעות. הכוונות הסטנדרטיות שמסופקות עם האקדח סבירות, אך לא הרבה יותר מזה.
נקודה משמעותית היא ההדק. בגלל שיטת הפעולה של הגלוק, ההדק אינו נוח כמו אקדחי SA, ומהלכו פחות אחיד מאקדחי DA. בשל כך הוא פחות מומלץ למטרות ספורט קליעה למטרה או ירי מעשי. יש הסבורים שנדרש אימון רב יותר למתחילים היורים בגלוק.
בגלל העובדה שהוא נפוץ מאד, קל למצוא לו ציוד הקפי. מחסניות נרתיקים וכיו"ב, ויש כמה יבואנים לישראל.
ישנם אנשים שמעדיפים לרכוש חלקים חלופיים לגלוק. מה שמכונה "שיפורים". החלפות הנפוצות הן רכישת כוונות חלופיות, ושיפורים במהלך ההדק. יש כאלה המגדילים את עצר המחלק, או את כפתור שחרור המחסנית. בנוסף לכך יש שינוים משמעותיים יותר, עד כדי החלפה מלאה של מנגנון ההדק ורכיבים אחרים בחלקים שאינם מיוצרים על ידי גלוק.

לאקדחי הגלוק יש כמה "דורות". אני מחזיק גלוק דור 2 ולא בקי בחילופי הדורות, ולכן אשאיר גם את זה לאחרים.
סמל אישי של המשתמש
סליקאי כסף
סליקאי כסף
 
הודעות: 132
הצטרף: 03 מרץ 2016, 17:06

Re: דיון לאיסוף מידע על Glock 17/19

על ידי ניר ל » 26 אפריל 2017, 13:57

לפני כמעט 10 שנים היה ברשותי 226 - אמין כמו פטיש ברזל, לא מחליד בזכות ציפוי שעשיתי לצינה, אבל הנוכחות והמשקל שלו הקשו עלי להתהלך עמו ביומיום, ברגע שהייתי מתיישב במשרד הוא מיד עבר למגירה לשארית היום, בבית לא היה רצוי להשאירו מחשש לגניבה, כבר עמדתי לוותר עליו. הרצון לשמר את הרשיון הביא למחשבה יותר עמוקה ולרכישת גלוק 19 כ״ד.
המוניטין כבר היה ידוע, פשטות, עמידות,אמינות ומעל לכל - נוחות נשיאה. היות שאני חובב טיולים באיזורים נידחים לא הייתה התלבטות לגבי אקדח כיס, זה אקדח לחימה שווה ערך לאקדח בגודל מלא.
בפרספקטיבה של כעשר שנים - הוא עדיין משמש כאקדח הנשיאה שלי, צמוד אלי בנרתיק פנימי ויורד מהמותן רק בבית. למרות שבשנים האחרונות אני הרבה יותר עוסק בתחום ונחשף לכל מה שמגיע לשוק, לא מצאתי סיבה להחליפו.

צינה גדולה מאפשרת דריכה ללא הפרעות למי שחושש ממצב של כדור בבית הבליעה, אין נצרה חיצונית להסתבך איתה, אין מנופים ובליטות , אין תחמושת שהוא לא עיקל וניסיתי עשרות סוגים.
נשיאה עם כדור בב״ב בטיחותית מהסיבה שלנוקר אין מספיק אנרגיה לנקור כדור במצב הזה גם אם התרחש כשל תיאורתי מאד נדיר/חמור/ כתוצאה מבלאי דמיוני או שבר פילאי - חייב תנועה של ההדק להמשך דריכת הנוקר.
הנשיאה במצב זה מסוכנת למי שלא מוטמעת בו שמירה על אצבע מחוץ להדק כל עוד לא מעוניין לירות, או למישהו שמסתובב עם סמרטוט שיכול להיתפס בהדק במקום עם נרתיק מתאים.
לקח נוסף שלי - עדיף לוותר על דגמי c שבעיקר מייצרים קושי מיותר בניקוי והם לא יותר מגימיק עבורנו.
אין לי נסיון עם כוונות פלסטיק מקוריות, אז אקבל את ההמלצה הנפוצה להחליפן לכוונות ברזל ליתר בטחון.

למי שלא גדל במטווחים, אין לו נסיון בשימוש באקדח וניזון בעיקר מקריאת ביקורות - אני ממליץ להנמיך ציפיות ממה שהוא מדמיין לעשות עם כלי כזה.
מכניסים אותנו לחדר מואר, עם אזניות ומשקפי מגן, מטרות גדולות במרחק 5-7 מטר, יש לנו זמן אינסופי למעשה להתרכז, לכוון ולהכניס את הכדורים כמה שיותר מקובץ למטרה. אלו לא תנאים שמדמים מצב אמת. במצב אמת - כשהאיום מפחיד וקרוב מאד - נרוקן עליו מחסנית ולא נפסיק עד שנראה אותו נופל - זה יהיה תחת סטרס ותוך ריכוז באיום ולא בתמונת הכוונות, מלווה בלחיצות פראיות על ההדק. בשביל זה הגלוק מעולה - הוא לא יסבך אותנו בתפעול, הכוונות המרובעות והגדולות שלו יהיו קלות יחסית לרכישה גם כשהמיקוד הוא על האיום, ציר הקנה הנמוך שלו יאפשר ירי מהיר מבלי לצאת משליטה ולפזר כדורים לכל עבר.

באימונים במטווח סטטי - צריך להגיע לרמה שבשחרור רצף כדורים הכי מהיר, כל הפגיעות על הדף, זה לא יהיה קשה להשגה עם גלוק 19/17, לדעתי אפילו יותר קל מאשר עם מרבית האקדחים האחרים בשוק.
מטווח סתלבט לצורך קליעה למטרה, מהנה אמנם, אבל לא יחשוף בעיות אחיזה ושליטה על האקדח ולא יתן לנו ראייה נכונה של היכולת להגיב יעיל ובטוח במצב אמת.
אני מסכים ויודע שבאקדח עם הדק מעולה יהיו תוצאות הרבה יותר מרשימות במוד של קליעה למטרה (כאשר יש זמן להתרכז ולכוון כל כדור לנקודת ייחוס מוגדרת),אבל זה לא המצב בלחימה / הגנה עצמית.
ניתן לשפר הדק של גלוק לרמה סבירה בעלות נמוכה מאד ולרמה טובה מאד בעלות גבוהה יותר, יש מי שמשקיע בזה. יש ספורטאים לא מעטים בירי מעשי שמתחרים עם גלוק ולא שמתי לב שהם נחותים מאחרים שחלקם עם אקדחים וציוד ייעודי לספורט- ירי מעשי למי שלא מכיר, משקלל ניקוד על דיוק ומהירות ביצוע.
סליקאי טיטניום
סליקאי טיטניום
 
הודעות: 2889
הצטרף: 08 יולי 2008, 07:33
מיקום: ת"א

Re: דיון לאיסוף מידע על Glock 17/19

על ידי Digo » 26 אפריל 2017, 14:12

אכן, הגלוק מוכר מאוד במחוזותינו, ולא קשה לכתוב עליו סקירה רגילה. הוא זמין, אמין ויש אוקיינוס של אביזרים..
אשמח שתשתפו מניסיונכם בתחומים שנותרו אפורים.
- תחום השיפורים - המלצות / תובנות שלכם.
- ניר, הזכרת את מפצי הסטייה. תוכל להרחיב? לטוב או לרע... איך משפיע / לא משפיע על הירי? איך משפיע על התחזוקה השוטפת? פיח, לכלוך וכו'...

אשמח אם תתנו תמונה מדויקת עד כמה שאפשר לגבי ה"תחושה" של הכלים הללו.
לדוגמה:
יש לי חבר שרכש לא מזמן גלוק 19 חדש, (זה אותו אחד שגילה אחרי חצי שנה שהרוגר שלו לא יורה...) וממש הופתע לשמוע את הקרקוש המפורסם של הגלוק כשמנערים אותו... חשב שעבדו עליו עד שהסברתי לו שככה זה... אשמח לכל פרט קטן שיעזור להשלים את התמונה על הכלי...

נ.ב.
מה יותר טוב? אוסטרי או אמריקאי? %3
סתם, סתם... אל תתחילו עם זה בכלל... :roll:
"וענייני המלחמות, אי אפשר היה כלל, בשעה שהשכנים כולם היו זאבי ערב ממש, שרק ישראל לא יילחם, שאז היו מתקבצים כולם ומכלים ח"ו את שאריתם..."
--
CZ P-07
סמל אישי של המשתמש
סליקאי זהב
סליקאי זהב
 
הודעות: 803
הצטרף: 26 אוגוסט 2015, 08:27

Re: דיון לאיסוף מידע על Glock 17/19

על ידי ניר ל » 26 אפריל 2017, 16:08

לא התעמקתי בנושא מפצי הסטייה, מעבר להבנת העיקרון. לא חישבתי או קראתי כמה דחף זה מייצר כתלות בסוג התחמושת, זווית וגודל הנחירים, מיקומם ביחס למפרק היורה ועוד אי אילו דברים שבוודאי רלבנטיים למי שמתכנן כזה אלמנט.
בגלוק 19c מדובר בשני חריצי אורך במרכז הקנה שמופנים באלכסון למעלה, הם משחררים גזי שריפה בעת מעבר הקליע , מקטינים את לחץ הגזים ואת מהירות הלוע ואמורים לייצר דחף לכוון מטה שיקזז במשהו את קפיצת הקנה.
קפיצה למעלה של הקנה מתרחשת עקב הרתע של הקנה והצינה מרגע יציאת הקליע (כל עוד הקליע בקנה מדובר בתא לחץ סגור), היות שציר הקנה גבוה בד״כ ממפרק יד היורה - נוצר מנוף שגורם להסטת קצה האקדח למעלה וסטייה מזווית הירי.
לא צריך להיות מדען כדי להבין שלמנוף קצר כל כך (מיקום הנחירים מהמפרק) יש מעט השפעה. בגלוק ציר קנה נמוך מאד ועם אחיזה טובה ונעילת מפרק טובה קפיצת הקנה כמעט בלתי נראית.
אני אישית לא מצליח להרגיש בהבדל ואם כן אז אולי בגלל שחרור הלחץ. מה שחשוב הוא האם זה ישפיע על מהירות הירי שלנו. 99.9% ממי שרוכש אקדח יוציא כדור שני בהפרש של שנייה ומעלה אם יחפש שוב את הכוונות - ככה שמפצה בכלל לא רלוונטי. מי שיכול להיעזר במפצה זה יורים בקצב של 4 כדורים לשנייה ומעלה, כשערכתי ניסוי עם אמצעי מדידה על האקדח שלי מול רגיל - לא מצאתי שינוי.

בינתיים יש פתחים גדולים בצינה ועוד פתחים בקנה, דרכם נכנס עוד לכלוך ואבק, הרשף מהנחירים מפייח את פנים הצינה ויוצר משקע וסוג של פגיעה בציפוי הצינה באיזור שבין החלונות. מי שמעוניין גם להתחרות בירי מעשי עם האקדח, נמדד מול יורי open שמגיעים עם ציוד ספורטיבי נטו, שכולל מלבד מפצי סטייה אמיתיים שמוברגים לקנים באורך 5״ לפחות, גם כוונות הולוגרפיות, הדקים ספורטיביים ידיות דריכה, קפיצים וכו׳ - אקדחים שמרגישים כמו אקדחי איירסופט ...

שורה תחתונה - מי שמתלבט ורוצה לבדוק את זה על עצמו - שיבקש לבחון שני גלוקים שההבדל היחיד בינהם הוא החורים בקנה. יירה מספר מטחים של 2-5 כדורים על מטרה הכי מהר שהוא יכול ללחוץ על ההדק ויבדוק אם יש הבדל בפגיעות. ה״הרגשה״ בירי זה לא משהו שהייתי מתייחס אליו - א. כי דרוש נסיון רב בשביל באמת להרגיש הבדלים, ב. הרעש והרשף שמייצר גלוק C הם שונים (לרעה בעיניי) ג.אולי בגלל שחרור לחץ הגזים מרגישים הבדל כלשהו בעצמת הרתע אז לא לשכוח שזה על חשבון מהירות הלוע. אפשר לנסות סוגי תחמושת שונים - לי עובדים הכי טוב ונעים כדורי מגטק 124 גריין ,
סליקאי טיטניום
סליקאי טיטניום
 
הודעות: 2889
הצטרף: 08 יולי 2008, 07:33
מיקום: ת"א

Re: דיון לאיסוף מידע על Glock 17/19

על ידי ניר ל » 26 אפריל 2017, 22:52

לגבי שינויים -
בארץ זמינים קונקטור שמפחית את משקל הלחיצה על ההדק ומשנה את מהלכו,
כמו כן כוונות ברזל זוהרות מסוגים שונים, עצר מחלק מובלט, תפס מחסנית מובלט לדור 3, פקק פלסטיק לעקב הקת ואפשר לפלש את נקודות החיכוך בין חלקי המנגנון או לתת לחיכוך הטבעי לעשות את זה ע״מ לקבל תחושה נעימה יותר בעת הלחיצה על ההדק.

ערכות שמחליפות את מנגנון ההדק כולו, קפיצי נוקר וכו׳ לא נמצאות כאן על המדף והן יקרות יחסית, מתנהגות שונה על אקדחים שונים ועל דורות אקדחים שונים, ניתן להגיע למצב של הדק נעים, קצר מהלכים וקריספי שלא מזכיר בכלום את המקור. רצוי ששיפור ההדק יתערב פחות ככל האפשר בקבוע קפיץ הנוקר כי זה יגדיל את הסיכוי לנקירה חלשה מדי, כמו כן החלפה לנוקר קל שנועדה כדי לפצות על קפיץ חלש יותר מגדילה את הסיכון לשבירת נוקר.

התאמות ארגונומיות אפשריות ע״י הוספת שרוולים, חציבה בפלסטיקה, הוספת חספוס בדרכים שונות.

עצר מחלק ותפס מחסנית מובלטים נוחים יותר לתפעול אבל עלולים להילחץ ללא כוונה בסבירות גבוהה יותר.
סליקאי טיטניום
סליקאי טיטניום
 
הודעות: 2889
הצטרף: 08 יולי 2008, 07:33
מיקום: ת"א

Re: דיון לאיסוף מידע על Glock 17/19

על ידי גיל7 » 27 אפריל 2017, 05:53

ניר ל כתב:

למי שלא גדל במטווחים, אין לו נסיון בשימוש באקדח וניזון בעיקר מקריאת ביקורות - אני ממליץ להנמיך ציפיות ממה שהוא מדמיין לעשות עם כלי כזה.
מכניסים אותנו לחדר מואר, עם אזניות ומשקפי מגן, מטרות גדולות במרחק 5-7 מטר, יש לנו זמן אינסופי למעשה להתרכז, לכוון ולהכניס את הכדורים כמה שיותר מקובץ למטרה. אלו לא תנאים שמדמים מצב אמת. במצב אמת - כשהאיום מפחיד וקרוב מאד - נרוקן עליו מחסנית ולא נפסיק עד שנראה אותו נופל - זה יהיה תחת סטרס ותוך ריכוז באיום ולא בתמונת הכוונות, מלווה בלחיצות פראיות על ההדק. בשביל זה הגלוק מעולה - הוא לא יסבך אותנו בתפעול, הכוונות המרובעות והגדולות שלו יהיו קלות יחסית לרכישה גם כשהמיקוד הוא על האיום, ציר הקנה הנמוך שלו יאפשר ירי מהיר מבלי לצאת משליטה ולפזר כדורים לכל עבר.

באימונים במטווח סטטי - צריך להגיע לרמה שבשחרור רצף כדורים הכי מהיר, כל הפגיעות על הדף, זה לא יהיה קשה להשגה עם גלוק 19/17, לדעתי אפילו יותר קל מאשר עם מרבית האקדחים האחרים בשוק.
מטווח סתלבט לצורך קליעה למטרה, מהנה אמנם, אבל לא יחשוף בעיות אחיזה ושליטה על האקדח ולא יתן לנו ראייה נכונה של היכולת להגיב יעיל ובטוח במצב אמת.
אני מסכים ויודע שבאקדח עם הדק מעולה יהיו תוצאות הרבה יותר מרשימות במוד של קליעה למטרה (כאשר יש זמן להתרכז ולכוון כל כדור לנקודת ייחוס מוגדרת),אבל זה לא המצב בלחימה / הגנה עצמית.
ניתן לשפר הדק של גלוק לרמה סבירה בעלות נמוכה מאד ולרמה טובה מאד בעלות גבוהה יותר, יש מי שמשקיע בזה. יש ספורטאים לא מעטים בירי מעשי שמתחרים עם גלוק ולא שמתי לב שהם נחותים מאחרים שחלקם עם אקדחים וציוד ייעודי לספורט- ירי מעשי למי שלא מכיר, משקלל ניקוד על דיוק ומהירות ביצוע.

אתה צודק שהשאלה היא מה המטרה שאתה מכוון אליה ברכישת האקדח. עם זאת, הספורטאים שמתחרים בירי מעשי עם גלוק הם מעטים מאד. וגם אלה לא משתמשים בגלוק מהקופסה. ירי מעשי זה לא הדבר הכי חשוב בחיים, זה ידוע. אבל אם זה מה שאתה מחפש באופן בלעדי - גלוק הוא לא האקדח בשבילך.
סמל אישי של המשתמש
סליקאי כסף
סליקאי כסף
 
הודעות: 132
הצטרף: 03 מרץ 2016, 17:06

Re: דיון לאיסוף מידע על Glock 17/19

על ידי ניר ל » 27 אפריל 2017, 07:30

גלוק מתאים לירי מעשי עבור מי שאוהב גלוק, הוא גם מספיק נפוץ בקרב היורים בארץ.
תירוצים כמו - לא מהקופסא או מיומנות היורה לא רלבנטיים בעיניי כי על כל מי שלוקח תחרויות ניתן להגיד שהוא מאד מיומן ומתאמן הרבה, כמו כן מרבית הספורטאים מבצעים התאמות די דומות - בהדק/כוונות/ עיצוב גם באקדחים ייעודיים לירי מעשי.
הוא כנראה נדיר במחלקת פרודקשן שבה נדרש משקל הדק מינימלי ואז אתה תקוע עם הדק באמת חרא.

שאל את משתתפי הליגה למקומות עבודה מי משאירים אבק לשאר המתחרים... אה הם יורים כל יום 10,000 כדור זה לא חכמה ...

או איך זה ש ArikB לא התאמן 20 שנה ולוקח אחרי עונה אחת גביעים מידיים של המתחרים הכי משופשפים בארץ שלא דילגו על שום אימון שבועי ב 15 השנים האחרונות. טוב, הוא שיפר את ההדק והכוונות, לא חכמה ...
סליקאי טיטניום
סליקאי טיטניום
 
הודעות: 2889
הצטרף: 08 יולי 2008, 07:33
מיקום: ת"א

Re: דיון לאיסוף מידע על Glock 17/19

על ידי גיל7 » 27 אפריל 2017, 11:23

ניר ל כתב:גלוק מתאים לירי מעשי עבור מי שאוהב גלוק, הוא גם מספיק נפוץ בקרב היורים בארץ.
תירוצים כמו - לא מהקופסא או מיומנות היורה לא רלבנטיים בעיניי כי על כל מי שלוקח תחרויות ניתן להגיד שהוא מאד מיומן ומתאמן הרבה, כמו כן מרבית הספורטאים מבצעים התאמות די דומות - בהדק/כוונות/ עיצוב גם באקדחים ייעודיים לירי מעשי.
הוא כנראה נדיר במחלקת פרודקשן שבה נדרש משקל הדק מינימלי ואז אתה תקוע עם הדק באמת חרא.

שאל את משתתפי הליגה למקומות עבודה מי משאירים אבק לשאר המתחרים... אה הם יורים כל יום 10,000 כדור זה לא חכמה ...

או איך זה ש ArikB לא התאמן 20 שנה ולוקח אחרי עונה אחת גביעים מידיים של המתחרים הכי משופשפים בארץ שלא דילגו על שום אימון שבועי ב 15 השנים האחרונות. טוב, הוא שיפר את ההדק והכוונות, לא חכמה ...


אני לא יודע מי בליגה למקומות עבודה משאיר אבק, אשמח לשמוע. וגם את ARIKB לא פגשתי עדיין לצערי. מה שכן - למיטב ידיעתי האקדח הכי נפוץ בירי מעשי הוא 1911, ולכן אמרתי מה שאמרתי. כך שנכון שאפשר להצליח עם גלוק,אבל זה לא המיינסטרים. בנוסף זה לא גלוק "מהקופסה". גם זו נקודה שצריך להביא בחשבון כשרוכשים.
סמל אישי של המשתמש
סליקאי כסף
סליקאי כסף
 
הודעות: 132
הצטרף: 03 מרץ 2016, 17:06

Re: דיון לאיסוף מידע על Glock 17/19

על ידי Digo » 27 אפריל 2017, 11:37

בנושא השיפורים, אני באמת מחכה שArikB ישתף אותנו בנסיונו בתחום... ממה שהבנתי, כבר יש לו דיפלומה בעניין...
הבנתי ממנו שהוא די עמוס, וישמח לתרום מהידע שלו כשיתפנה...

לגבי הדיון עצמו, מזכיר שוב להיצמד לכלי שעליו אנחנו מדברים... בינתיים אנחנו בסדר...
אבל תחדדו בבקשה? מה השאלה שעליה אתם דנים? האם ניתן לשפר גלוק לרמה של "ירי מעשי לכתחילה"?
אריק לדעתי, יענה כן.
אבל שיפורים מעין אלו, עלולים לפגוע במאפיין העיקרי של גלוק, והוא האמינות... אני טועה?
"וענייני המלחמות, אי אפשר היה כלל, בשעה שהשכנים כולם היו זאבי ערב ממש, שרק ישראל לא יילחם, שאז היו מתקבצים כולם ומכלים ח"ו את שאריתם..."
--
CZ P-07
סמל אישי של המשתמש
סליקאי זהב
סליקאי זהב
 
הודעות: 803
הצטרף: 26 אוגוסט 2015, 08:27

Re: דיון לאיסוף מידע על Glock 17/19

על ידי ניר ל » 27 אפריל 2017, 11:56

כתבתי הערה בעניין פגיעה באמינות עקב החלפת נוקר או/ו קפיץ נוקר .
שאר המשחקים עם ההדק, לא פוגעים למיטב הבנתי את המנגנון.
אריק הגיע להדק מעולה בכל קנה מידה ללא החלפת נוקר וקפיץ נוקר ככל הזכור לי.

אני מזמין את גיל וכל מי שמעוניין להצטרף, לניסוי מחר בבוקר במטווח רחובות. יש שם מטרת פופר ב 50 מ׳ וכמובן מטרות נייר לרוב שאפשר למקם איפה שרוצים. יכול לתרום גלוק ושדאו לצורך העניין.

לשאלתך השניה, אני טוען שגלוק מתאים לירי מעשי כמו כל אקדח אחר בענף. נהוג להחליף קונקטור וכוונות כמו ברוב האקדחים האחרים. רוב משתמשי השדאו בסטנדרט מחליפים לו לפחות הדק וחלקם כוונת אחורית, רוב משתמשי ה ts שנועד לתחרויות ipsc מחליפים לכוונת סיב. רבים מוסיפים משפכים, גריפים. אבל רבים מאד מגיעים עם ציוד שקרוב למה שהם נושאים ברחוב והם מסתדרים יפה מאד.
אפשר למצוא בנקל את הפוסט שפתחתי כשהתחלתי להתאמן לפני מספר שנים - אין תנועה בפורום ipsc ...
ענו לי שם חברים מנוסים שחלקם כבר לא נוכח כאן, שאין לי שום מניעה להשתתף בענף עם הגלוק 19c שלי או יריחו/cz רגיל ב 500 ₪ ולהשקיע את שאר התקציב בתחמושת אימונים - מה שיתרום לי יותר מאשר רכישת אקדח יעודי. גם אז וגם במבט שלי היום הם צדקו.
סליקאי טיטניום
סליקאי טיטניום
 
הודעות: 2889
הצטרף: 08 יולי 2008, 07:33
מיקום: ת"א

Re: דיון לאיסוף מידע על Glock 17/19

על ידי ניר ל » 27 אפריל 2017, 12:26

אחדד רק את טענתי -
באופן אישי אני נהנה יותר לירות בשדאו, הוא שוקל 50% יותר וסופג הרבה מהרתע. חיפשתי גם לגוון למרות שידעתי שזה יבוא על חשבון ביצועים עם הגלוק (זיכרון שרירים זה דבר רע במקרה הזה). אקדחי ברזל עם פטיש יותר מוצאים חן בעיניי מאקדחי פלסטיק שמרגישים לי כמו צעצוע חסר נשמה. אני גם יורה מנרתיק תחרותי שלא שורט את האקדח, לא מסבך אותי בשליפה, למרות שהוא לחלוטין לא שימושי מחוץ למטווח - כי ככה אני אוהב. זה לא משפר לי את הביצועים ברמה שאני נמצא בה (50-60 %), כי החולשה שלי היא בתכנון ובתנועה ואת זה שום ציוד לא משפר, גם מהירות הירי שלי לא מוגבלת ע״י האקדח עדיין וזה אחרי 4 עונות כמעט...

אבל אם מחפשים אקדח גם לנשיאה נוחה, או שכבר יש גלוק ויש רק רשיון אחד - אין צורך להחליף. מי שרוצה אקדח רק לספורט שילך על מה שהכי כיף לו לירות איתו, רובנו שם בשביל הכיף...
סליקאי טיטניום
סליקאי טיטניום
 
הודעות: 2889
הצטרף: 08 יולי 2008, 07:33
מיקום: ת"א

Re: דיון לאיסוף מידע על Glock 17/19

על ידי ArikB » 28 אפריל 2017, 07:59

מאחר שהזכרתם אותי אז אוסיף כמה מילים.
ניר תושץדה על המחמאות.
יש לי הרבה מה לכתוב על הגלוק.בכל זאת 28 שנים לא הולכים ברגל.
בקצרה.
גלוק הוא אקדח לכל מטרה כולל ירי מעשי.
אלירן מלכי מטובי היורים בארץ לקח איתו אליפות ישראל.אקדח ששופר בו רק הקונקטור למקורי.גלוק 17.
אני לקחתי איתו אליפות ישראל במודיפיד עם גלוק 21.ששופר בו ההדק לקונקטור מקורי.ונקדחו בו חורים לקומפנסטור הרבה לפני שגלוק עשו זאת.ב45 זה מאד משמעותי.
יש יורים בעולם שמשתמשים בו והם מטובי היורים בעולם.רוברט ווגל וקי.סי אסטביו.
הפילוסופיה שלי היא לשאת את הכלי שבו אני מתאמן.
להביא גלוק ערום למצב מצוין זה עבודה של פחות מחצי שעה עלות של מקסימום 1500 ש"ח.(כוונות הדק עצר מחלק תפס מחסנית(לדור 4)וקפיץ מחזיר משופר (לדור4) ואפשר עוד כמה אביזרי קוסמטיקה.
השיפורים לא פוגעים באמינות האקדח במידה ונעשים נכון.
לא צריך לדבר על האמינות האקדח ועל אורך חיים פנומנליהגלוק בעל ציר קנה נמוך המאפשר ירי מהיר מאד והוא גם אקדח מאד מדויק.
יש לו חסרונות כמו לכל דבר.והוא לא מתאים לכל יורה לצערי.
לדעתי חובה להחליף לו כוונות וקונקטור בשלב ראשון.ליורה לא מקצועי זה מספיק.
לגלוק זוית אחיזה קצת שונה ויש הטוענים לא טיבעית.לכן הייתי ממליץ למי שקונה לנסות לפני הקניה.
הבן שלי יורה מעולה ויותר טוב ממני.בגלוק הוא לא פוגע ובסמית הוא יורה מעולה.
הסמית לדומא עם הדק של אפקס הוא אקדח מעולה לירי מעשי.

לגבי הדקים.יש דעה רווחת שהדרך הכי קלה לשפר הדק זה להחליף את קפיץ הנוקר וההדק יהיה יותר רך וקל.והכי זול 3 דולר.
טעות חמורה.הדבר פוגע באמינות האקדח ועלול לא לנקור בשעת הצורך.
**************
אדם באמונתו יחיה
סמל אישי של המשתמש
סליקאי זהב
סליקאי זהב
 
הודעות: 1394
הצטרף: 01 דצמבר 2015, 20:35
מיקום: בעמדת הירי מאחורי מחסה

הבא

מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד
cron