הצעת חוק להחמרה בדינו של מי שיורה בנשק ללא הצדקה
המנהלים: yoramhai, donduck, שרקן
הצעת חוק להחמרה בדינו של מי שיורה בנשק ללא הצדקה
מתוך: http://www.tazkirim.gov.il/Pages/default.aspx
א. שם החוק המוצע
תזכיר חוק העונשין (תיקון מס'...) (שימוש בנשק חם), התשע"ח- 2018.
ב. מטרת החוק המוצע והצורך בו
סעיף 340א לחוק העונשין, התשל"ז-1977 (להלן: "חוק העונשין" או "החוק"), קובע עבירה של ירי מנשק חם באזור מגורים, ללא הסבר סביר, שהעונש המרבי בצידה הוא שנת מאסר. במסגרת התזכיר מוצע להרחיב את גדרי העבירה כך שתחול על כל מעשה של ירי מנשק חם שלא כדין, להחמיר את הענישה בצידה לשנתיים מאסר, וכן לקבוע מדרג ענישה חמור יותר של חמש שנות מאסר בנסיבות בהן הירי בוצע באזור מגורים, או במקום או באופן שיש בו כדי לסכן חיי אדם.
סעיף 340א לחוק העונשין קובע:
340א. יריות באזור מגורים
היורה מנשק חם באזור מגורים ללא הסבר סביר, דינו – מאסר שנה.
עבירה זו זכתה לביקורת הן בשל יסודותיה המצומצמים והקזואיסטיים והן בשל העונש הנמוך הקבוע בצדה. כך למשל, אם עשה אדם שימוש בכלי הנשק שבידו, וירה ללא הסבר סביר לכך, אך לא עשה זאת באזור מגורים, אין הדבר מהווה עבירה לפי סעיף זה. מעשים כגון ירי באוויר במקום פתוח, או במקום אחר שאינו משמש למגורים (למשל, אזור תעשייה או מסחר, מקום בילוי וכיו"ב) או אימוני ירי במטווח מאולתר שאינו מטווח מורשה, אינם בהכרח כלולים בעבירה, חרף העובדה שיש בהם כדי לסכן חיי אדם ולפיכך יש אינטרס ציבורי למנוע אותם. לשם שמירה על שלום הציבור ובטחונו, יש חשיבות לוודא כי כל אדם המחזיק נשק בידו, בין אם החזיק בו כדין ובין אם לאו, לא יעשה בו שימוש שלא כדין, תהא הסיבה לכך אשר תהא.
אשר לעונש הקבוע בצד העבירה העומד כיום על שנת מאסר אחת, עונש זה אינו נותן ביטוי הולם לחומרה הגלומה במעשה ירי שלא כדין ולסיכון הגלום במעשה כאמור לפגיעה בערך המוגן שבבסיס העבירה – הגנה על חיי אדם. סיכון כאמור לפגיעה בערך המוגן- חיי אדם- קיים גם אם לא היה סיכון קונקרטי לחיי אדם שהעושה היה מודע לו. קל וחומר שסיכון כאמור גלום במקרה בו הירי מנשק חם סיכן בפועל חיי אדם, למשל במקרה בו יריות נורו לעבר ביתו של אדם במטרה להפחידו, בנסיבות בהן לא ניתן לייחס ליורה ניסיון לגרימת פציעה או חבלה חמורה לאדם. העונש הקבוע כיום בצד העבירה אינו מבטא חומרה זו ואינו הולם את הפגיעה בערך המוגן, בין אם היה סיכון קונקרטי כאמור, ובין אם לאו.
בע"פ 4595/13 זובידאת נ' מ"י, עמד בית המשפט העליון על כך, כי העונש הקבוע בצד העבירה הקבועה בסעיף 340א לחוק, איננו הולם את חומרתה, הן נוכח הסיכון לחיי אדם הגלום בה והן בשים לב לעונש בצד עבירות הנשק האחרות הקבועות בחוק העונשין. בית המשפט קרא בפסק הדין למחוקק לשקול את החמרת הענישה בעבירה זו. בנוסף, בשורה ארוכה של פסקי דין, התייחס בית המשפט העליון לסיכון הטבוע בשימוש בירי באופן מסכן חיי אדם בכלל, ובקרבת אזור מגורים בפרט. לעניין זה ראו למשל ע"פ 32/14 עמאש נ' מ"י. יש לשים לב, כי לעתים ביצוע ירי מנשק חם שלא כדין, אף אם לא נעשה לשם איום או ביצוע עבירות אחרות, עלול להביא למימוש בפועל של הסיכון לחייו או שלומו של אדם אחר ותוצאתו עשויה להיות פגיעה בחפים מפשע. לעניין זה ראו ע"פ 1414/17, 2030/17 עריאן נ' מ"י בו נפגע נער כבן 14 כתוצאה מירי כאמור. לפיכך, יש חומרה בעצם ההתנהגות יוצרת הסיכון, אף אם לא נבעה מכוונה לפגוע, ואף כאשר לא ארעה פגיעה בפועל.
אמנם, בחוק העונשין קבועות עבירות נוספות הקשורות לנשק, אולם עבירות אלה אינן נותנות מענה לשימוש שלא כדין בנשק. בסעיף 144 לחוק קבועות עבירות החזקת נשק או רכישתו בלא רשות על פי דין להחזיקו (סעיף 144(א)), נשיאת נשק והובלתו (סעיף 144(ב)) וכן ייצור, ייבוא או ייצוא נשק (סעיף 144(ג)). עבירות אלה נועדו לטפל במעשה הנוגע לנסיבות הגעתו הבלתי חוקית של הנשק לאדם, אשר לא הורשה להחזיק בו, וזאת על פי מדרגי חומרה שונים התלויים בנסיבות המעשה. בעבירות אלה, יש מעצם טבען, משום סיכון לציבור ולשלומו, בשל מאפייניו של הנשק והיותו כלי התקפי ומסוכן, וכן נוכח הימצאותו בידי מי שאינו מורשה לכך, בדרך כלל לשם שימוש כלשהו בכלי המסוכן בעתיד. עבירות אלה נועדו להגן על הציבור מפני עצם הימצאותם של כלי נשק בלתי חוקיים בקרב האוכלוסייה, באופן שמעודד פשיעה ואלימות, ומהווה סכנה לציבור. עם זאת, כאמור, אין בעבירות אלה איסור על עצם השימוש שלא כדין בנשק, יהיו נסיבות החזקתו או השגתו אשר יהיו. יודגש, כי גם על פי המצב המשפטי כיום, כאשר נעשה שימוש בנשק בנסיבות המנויות בסעיף 340א לחוק, והנשק מוחזק על ידי היורה שלא ברישיון, כי אז ניתן לייחס ליורה הן עבירה של החזקת נשק או נשיאתו שלא ברשות כדין לפי סעיף 144(א) או 144(ב) לחוק, והן עבירה לפי סעיף 340א לחוק. כמו כן, המחזיק בנשק כדין, אשר עושה בו שימוש בניגוד לתנאי או הגבלה שנקבעו ברישיון או תעודת הרשאה, עובר עבירה לפי סעיף 16 לחוק כלי יריה, התש"ט- 1949.
נוכח האמור לעיל, מוצע לתקן את העבירה הקבועה בסעיף 340א בחוק, לקבוע בה מדרג של שתי עבירות ולקבוע ענישה הולמת, הכל כמפורט להלן.
מוצע לקבוע עבירת בסיס אשר תחול על כל ירי מנשק חם שלא כדין, שהעונש המרבי בצידה יעמוד על שנתיים מאסר. בשונה מהקבוע בחוק היום, העבירה החדשה לא תוגבל לירי באזור מגורים, זאת מהטעם שכל מעשה ירי מנשק חם שלא כדין גם אם לא נעשה באזור מגורים או בקרבת בני אדם, מטבעו מגלם סיכון, גם אם לא התקיים באותו מקרה סיכון קונקרטי שהעושה היה מודע לו. לפיכך, קיים אינטרס ציבורי לאסור על כל מעשה ירי שלא כדין, גם בהעדר סיכון קונקרטי לחיי אדם וכן קיימת הצדקה להחמיר את הענישה בגין ירי כאמור משנת מאסר כקבוע בחוק היום, לשנתיים מאסר.
כן מוצע לקבוע נסיבה מחמירה של ירי מנשק חם באזור מגורים, או במקום או באופן שיש בו כדי לסכן חיי אדם, שהעונש בצדה יעמוד על חמש שנות מאסר. בנסיבות שבהן הירי אכן סיכן בפועל חיי אדם והעושה היה מודע לסיכון זה, הרי שהמעשה אף חמור יותר וראוי שיהווה עבירה מסוג פשע. יובהר כי העבירה המוצעת אינה גורעת מגדרי העבירה הקיימת בחוק כיום, אלא נועדה להרחיב את גבולותיה, כך שהן ירי באזור מגורים ממש, והן ירי במקום אחר או באופן שיש בו כדי לסכן חיי אדם, יהוו עבירה לפי הסעיף. בדרך זו, כאשר נעשה מעשה הירי באזור מגורים ומכיוון שמעשה כזה טומן בחובו ככלל סיכון לחיי אדם, לא יהיה צורך להוכיח כי היה בכך באותו מקרה כדי לסכן חיי אדם, בדומה למצב המשפטי הקיים כיום. יצוין כי במסגרת עבירה חדשה זו יוחמר העונש על מעשה של ירי באזור מגורים משנת מאסר לחמש שנות מאסר וזאת מהטעמים שפורטו.
לצד תיקון העבירה כאמור, מוצע לבטל את העבירה הקבועה בסעיף 338(ב) לחוק.
סעיף 338 קובע:
338. מעשי פזיזות ורשלנות
(א) העושה אחת מאלה בדרך נמהרת או רשלנית שיש בה כדי לסכן חיי אדם או לגרום לו חבלה, דינו – מאסר שלוש שנים:
[...]
(5) עושה מעשה לגבי חומר נפץ או כלי יריה שבהחזקתו, או אינו נוקט אמצעי זהירות נאותים מפני סכנה מסתברת הכרוכה בהם;
[...]
(ב) העובר על עבירה לפי סעיף קטן (א)(5) בחגיגה או בטקס, דינו – מאסר ארבע שנים.
סעיף 338(ב) הוא סעיף בעייתי משום שהעונש הקבוע בצדו אינו עולה בקנה אחד עם האמור בסעיף 21(ב) לחוק העונשין, המורה כי לא ייקבע יסוד נפשי של רשלנות לעבירה מסוג פשע. בנוסף, סעיף זה אף הוא קזואיסטי באופיו ומתייחס לסיטואציה ספציפית של טיפול רשלני בחומר נפץ או בכלי ירייה העשוי לסכן חיי אדם, בעוד שישנם מקרים נוספים, שאינם נמנים בסעיף, אשר בהם שימוש כאמור עשוי לסכן חיי אדם. התיקון המוצע לסעיף 340א יוצר עבירה כללית של שימוש שלא כדין בנשק חם, לרבות בנסיבות שיש בהן כדי לסכן חיי אדם, ולפיכך מספק מענה הולם לסוגיה זו.
ג. עיקרי החוק המוצע
עיקר 1: מוצע לתקן את סעיף 340א לחוק כך שיכלול כל מעשה ירי שלא כדין, וכן נסיבה מחמירה של ירי במקום מגורים או במקום או באופן המסכן חיי אדם. כמוצע לעיל, תוחמר הענישה הקבועה בצדן של העבירות, כך שלצד עבירת הבסיס ייקבע עונש העומד על שנתיים מאסר, ולצד העבירה החמורה יותר, ייקבע עונש של חמש שנות מאסר.
עיקר 2: יימחק סעיף 338(ב) לחוק, נוכח מתן מענה לכל שימוש בלתי מורשה בנשק חם, בסעיף 340א, כאמור בעיקר 1.
ד. השפעת החוק המוצע על החוק הקיים
יתוקן סעיף 340א ויבוטל סעיף 338(ב) לחוק העונשין.
א. שם החוק המוצע
תזכיר חוק העונשין (תיקון מס'...) (שימוש בנשק חם), התשע"ח- 2018.
ב. מטרת החוק המוצע והצורך בו
סעיף 340א לחוק העונשין, התשל"ז-1977 (להלן: "חוק העונשין" או "החוק"), קובע עבירה של ירי מנשק חם באזור מגורים, ללא הסבר סביר, שהעונש המרבי בצידה הוא שנת מאסר. במסגרת התזכיר מוצע להרחיב את גדרי העבירה כך שתחול על כל מעשה של ירי מנשק חם שלא כדין, להחמיר את הענישה בצידה לשנתיים מאסר, וכן לקבוע מדרג ענישה חמור יותר של חמש שנות מאסר בנסיבות בהן הירי בוצע באזור מגורים, או במקום או באופן שיש בו כדי לסכן חיי אדם.
סעיף 340א לחוק העונשין קובע:
340א. יריות באזור מגורים
היורה מנשק חם באזור מגורים ללא הסבר סביר, דינו – מאסר שנה.
עבירה זו זכתה לביקורת הן בשל יסודותיה המצומצמים והקזואיסטיים והן בשל העונש הנמוך הקבוע בצדה. כך למשל, אם עשה אדם שימוש בכלי הנשק שבידו, וירה ללא הסבר סביר לכך, אך לא עשה זאת באזור מגורים, אין הדבר מהווה עבירה לפי סעיף זה. מעשים כגון ירי באוויר במקום פתוח, או במקום אחר שאינו משמש למגורים (למשל, אזור תעשייה או מסחר, מקום בילוי וכיו"ב) או אימוני ירי במטווח מאולתר שאינו מטווח מורשה, אינם בהכרח כלולים בעבירה, חרף העובדה שיש בהם כדי לסכן חיי אדם ולפיכך יש אינטרס ציבורי למנוע אותם. לשם שמירה על שלום הציבור ובטחונו, יש חשיבות לוודא כי כל אדם המחזיק נשק בידו, בין אם החזיק בו כדין ובין אם לאו, לא יעשה בו שימוש שלא כדין, תהא הסיבה לכך אשר תהא.
אשר לעונש הקבוע בצד העבירה העומד כיום על שנת מאסר אחת, עונש זה אינו נותן ביטוי הולם לחומרה הגלומה במעשה ירי שלא כדין ולסיכון הגלום במעשה כאמור לפגיעה בערך המוגן שבבסיס העבירה – הגנה על חיי אדם. סיכון כאמור לפגיעה בערך המוגן- חיי אדם- קיים גם אם לא היה סיכון קונקרטי לחיי אדם שהעושה היה מודע לו. קל וחומר שסיכון כאמור גלום במקרה בו הירי מנשק חם סיכן בפועל חיי אדם, למשל במקרה בו יריות נורו לעבר ביתו של אדם במטרה להפחידו, בנסיבות בהן לא ניתן לייחס ליורה ניסיון לגרימת פציעה או חבלה חמורה לאדם. העונש הקבוע כיום בצד העבירה אינו מבטא חומרה זו ואינו הולם את הפגיעה בערך המוגן, בין אם היה סיכון קונקרטי כאמור, ובין אם לאו.
בע"פ 4595/13 זובידאת נ' מ"י, עמד בית המשפט העליון על כך, כי העונש הקבוע בצד העבירה הקבועה בסעיף 340א לחוק, איננו הולם את חומרתה, הן נוכח הסיכון לחיי אדם הגלום בה והן בשים לב לעונש בצד עבירות הנשק האחרות הקבועות בחוק העונשין. בית המשפט קרא בפסק הדין למחוקק לשקול את החמרת הענישה בעבירה זו. בנוסף, בשורה ארוכה של פסקי דין, התייחס בית המשפט העליון לסיכון הטבוע בשימוש בירי באופן מסכן חיי אדם בכלל, ובקרבת אזור מגורים בפרט. לעניין זה ראו למשל ע"פ 32/14 עמאש נ' מ"י. יש לשים לב, כי לעתים ביצוע ירי מנשק חם שלא כדין, אף אם לא נעשה לשם איום או ביצוע עבירות אחרות, עלול להביא למימוש בפועל של הסיכון לחייו או שלומו של אדם אחר ותוצאתו עשויה להיות פגיעה בחפים מפשע. לעניין זה ראו ע"פ 1414/17, 2030/17 עריאן נ' מ"י בו נפגע נער כבן 14 כתוצאה מירי כאמור. לפיכך, יש חומרה בעצם ההתנהגות יוצרת הסיכון, אף אם לא נבעה מכוונה לפגוע, ואף כאשר לא ארעה פגיעה בפועל.
אמנם, בחוק העונשין קבועות עבירות נוספות הקשורות לנשק, אולם עבירות אלה אינן נותנות מענה לשימוש שלא כדין בנשק. בסעיף 144 לחוק קבועות עבירות החזקת נשק או רכישתו בלא רשות על פי דין להחזיקו (סעיף 144(א)), נשיאת נשק והובלתו (סעיף 144(ב)) וכן ייצור, ייבוא או ייצוא נשק (סעיף 144(ג)). עבירות אלה נועדו לטפל במעשה הנוגע לנסיבות הגעתו הבלתי חוקית של הנשק לאדם, אשר לא הורשה להחזיק בו, וזאת על פי מדרגי חומרה שונים התלויים בנסיבות המעשה. בעבירות אלה, יש מעצם טבען, משום סיכון לציבור ולשלומו, בשל מאפייניו של הנשק והיותו כלי התקפי ומסוכן, וכן נוכח הימצאותו בידי מי שאינו מורשה לכך, בדרך כלל לשם שימוש כלשהו בכלי המסוכן בעתיד. עבירות אלה נועדו להגן על הציבור מפני עצם הימצאותם של כלי נשק בלתי חוקיים בקרב האוכלוסייה, באופן שמעודד פשיעה ואלימות, ומהווה סכנה לציבור. עם זאת, כאמור, אין בעבירות אלה איסור על עצם השימוש שלא כדין בנשק, יהיו נסיבות החזקתו או השגתו אשר יהיו. יודגש, כי גם על פי המצב המשפטי כיום, כאשר נעשה שימוש בנשק בנסיבות המנויות בסעיף 340א לחוק, והנשק מוחזק על ידי היורה שלא ברישיון, כי אז ניתן לייחס ליורה הן עבירה של החזקת נשק או נשיאתו שלא ברשות כדין לפי סעיף 144(א) או 144(ב) לחוק, והן עבירה לפי סעיף 340א לחוק. כמו כן, המחזיק בנשק כדין, אשר עושה בו שימוש בניגוד לתנאי או הגבלה שנקבעו ברישיון או תעודת הרשאה, עובר עבירה לפי סעיף 16 לחוק כלי יריה, התש"ט- 1949.
נוכח האמור לעיל, מוצע לתקן את העבירה הקבועה בסעיף 340א בחוק, לקבוע בה מדרג של שתי עבירות ולקבוע ענישה הולמת, הכל כמפורט להלן.
מוצע לקבוע עבירת בסיס אשר תחול על כל ירי מנשק חם שלא כדין, שהעונש המרבי בצידה יעמוד על שנתיים מאסר. בשונה מהקבוע בחוק היום, העבירה החדשה לא תוגבל לירי באזור מגורים, זאת מהטעם שכל מעשה ירי מנשק חם שלא כדין גם אם לא נעשה באזור מגורים או בקרבת בני אדם, מטבעו מגלם סיכון, גם אם לא התקיים באותו מקרה סיכון קונקרטי שהעושה היה מודע לו. לפיכך, קיים אינטרס ציבורי לאסור על כל מעשה ירי שלא כדין, גם בהעדר סיכון קונקרטי לחיי אדם וכן קיימת הצדקה להחמיר את הענישה בגין ירי כאמור משנת מאסר כקבוע בחוק היום, לשנתיים מאסר.
כן מוצע לקבוע נסיבה מחמירה של ירי מנשק חם באזור מגורים, או במקום או באופן שיש בו כדי לסכן חיי אדם, שהעונש בצדה יעמוד על חמש שנות מאסר. בנסיבות שבהן הירי אכן סיכן בפועל חיי אדם והעושה היה מודע לסיכון זה, הרי שהמעשה אף חמור יותר וראוי שיהווה עבירה מסוג פשע. יובהר כי העבירה המוצעת אינה גורעת מגדרי העבירה הקיימת בחוק כיום, אלא נועדה להרחיב את גבולותיה, כך שהן ירי באזור מגורים ממש, והן ירי במקום אחר או באופן שיש בו כדי לסכן חיי אדם, יהוו עבירה לפי הסעיף. בדרך זו, כאשר נעשה מעשה הירי באזור מגורים ומכיוון שמעשה כזה טומן בחובו ככלל סיכון לחיי אדם, לא יהיה צורך להוכיח כי היה בכך באותו מקרה כדי לסכן חיי אדם, בדומה למצב המשפטי הקיים כיום. יצוין כי במסגרת עבירה חדשה זו יוחמר העונש על מעשה של ירי באזור מגורים משנת מאסר לחמש שנות מאסר וזאת מהטעמים שפורטו.
לצד תיקון העבירה כאמור, מוצע לבטל את העבירה הקבועה בסעיף 338(ב) לחוק.
סעיף 338 קובע:
338. מעשי פזיזות ורשלנות
(א) העושה אחת מאלה בדרך נמהרת או רשלנית שיש בה כדי לסכן חיי אדם או לגרום לו חבלה, דינו – מאסר שלוש שנים:
[...]
(5) עושה מעשה לגבי חומר נפץ או כלי יריה שבהחזקתו, או אינו נוקט אמצעי זהירות נאותים מפני סכנה מסתברת הכרוכה בהם;
[...]
(ב) העובר על עבירה לפי סעיף קטן (א)(5) בחגיגה או בטקס, דינו – מאסר ארבע שנים.
סעיף 338(ב) הוא סעיף בעייתי משום שהעונש הקבוע בצדו אינו עולה בקנה אחד עם האמור בסעיף 21(ב) לחוק העונשין, המורה כי לא ייקבע יסוד נפשי של רשלנות לעבירה מסוג פשע. בנוסף, סעיף זה אף הוא קזואיסטי באופיו ומתייחס לסיטואציה ספציפית של טיפול רשלני בחומר נפץ או בכלי ירייה העשוי לסכן חיי אדם, בעוד שישנם מקרים נוספים, שאינם נמנים בסעיף, אשר בהם שימוש כאמור עשוי לסכן חיי אדם. התיקון המוצע לסעיף 340א יוצר עבירה כללית של שימוש שלא כדין בנשק חם, לרבות בנסיבות שיש בהן כדי לסכן חיי אדם, ולפיכך מספק מענה הולם לסוגיה זו.
ג. עיקרי החוק המוצע
עיקר 1: מוצע לתקן את סעיף 340א לחוק כך שיכלול כל מעשה ירי שלא כדין, וכן נסיבה מחמירה של ירי במקום מגורים או במקום או באופן המסכן חיי אדם. כמוצע לעיל, תוחמר הענישה הקבועה בצדן של העבירות, כך שלצד עבירת הבסיס ייקבע עונש העומד על שנתיים מאסר, ולצד העבירה החמורה יותר, ייקבע עונש של חמש שנות מאסר.
עיקר 2: יימחק סעיף 338(ב) לחוק, נוכח מתן מענה לכל שימוש בלתי מורשה בנשק חם, בסעיף 340א, כאמור בעיקר 1.
ד. השפעת החוק המוצע על החוק הקיים
יתוקן סעיף 340א ויבוטל סעיף 338(ב) לחוק העונשין.
IDPA Safety Officer
עורך האתר http://www.idpa.org.il
עורך האתר http://www.idpa.org.il
Re: הצעת חוק להחמרה בדינו של מי שיורה בנשק ללא הצדקה
אין להם במה להתעסק שם בכנסת?
- סליקאי זהב
- הודעות: 1179
- הצטרף: 12 מאי 2013, 08:06
Re: הצעת חוק להחמרה בדינו של מי שיורה בנשק ללא הצדקה
Everest כתב:אין להם במה להתעסק שם בכנסת?
עוד חוק שלא יאכפו אותו.
בו נתחיל בזה שהם יכניסו לשנה בכלא את כל אלה שיורים בחתונות.
אחר כך נראה אם אפשר לשדרג אותם לשנתיים.
א.
אקסיומה:
כל אשכול בעל יותר מ-3 דפים יהפוך בסוף ל:
1. ויכוח על הקלר וגלוק או
2. מחירי תחמושת או
3. מדיניות משרד הפנים בנושא רישוי
כל אשכול בעל יותר מ-3 דפים יהפוך בסוף ל:
1. ויכוח על הקלר וגלוק או
2. מחירי תחמושת או
3. מדיניות משרד הפנים בנושא רישוי
- תרמתי למען הסליק
- הודעות: 9774
- הצטרף: 17 אפריל 2004, 18:12
Re: הצעת חוק להחמרה בדינו של מי שיורה בנשק ללא הצדקה
itamar כתב:Everest כתב:אין להם במה להתעסק שם בכנסת?
עוד חוק שלא יאכפו אותו.
בו נתחיל בזה שהם יכניסו לשנה בכלא את כל אלה שיורים בחתונות.
אחר כך נראה אם אפשר לשדרג אותם לשנתיים.
א.
אני פשוט לא אמרתי את מה שאתה אמרת בקול רם חחחח.
דרך אגב, אני מכיר מקרה שהגישו כתב אישום נגד בן-דוד שירה בחתונה.
- סליקאי זהב
- הודעות: 1179
- הצטרף: 12 מאי 2013, 08:06
Re: הצעת חוק להחמרה בדינו של מי שיורה בנשק ללא הצדקה
כשירצו לתפוס את אלו שיורים בחתונות, יוכלו להאשים אותם תחילה באחזקת נשק ללא רשיון, עד 7 שנות מאסר...
כשירצו להיכנס במישהו מאיתנו ישלפו את החוק הנ״ל. אז תחשבו טוב לפני שאתם יורים ״באוויר״ או בתן חשוד בכלבת.
כשירצו להיכנס במישהו מאיתנו ישלפו את החוק הנ״ל. אז תחשבו טוב לפני שאתם יורים ״באוויר״ או בתן חשוד בכלבת.
- סליקאי טיטניום
- הודעות: 2890
- הצטרף: 08 יולי 2008, 07:33
- מיקום: ת"א
Re: הצעת חוק להחמרה בדינו של מי שיורה בנשק ללא הצדקה
הסיפור אינו העונש למי שיורה ללא הצדקה אלא כיצד מגדירים "ירי ללא הצדקה".
המשטרה *תמיד* מגדירה ירי כאילו היה ללא הצדקה.
רק אם המקרה בהיר ב 1000% שהירי מוצדק סוגרים את התיק.
האשמה הראשונית צריכה להיות על התוקף.
על מי שנכנס לבית על מנת לגנוב.
על "מחבלת עם מספריים".
רק אם ברור שלמותקף לא היה שום צד להניח שאינו בסכנה ניתן להאשימו.
הנה, מתקרב פורים.
אני הולך ברחוב ומישהו מאיים עליי בנשק.
האם אני צריך להתחיל לחשבן אולי הוא דביל בתחפושת?
לא.
לפעמים מתים בגלל דביליות יתר.
ברור שאיני קורא לשחרר ניצרות ולירות חופשי ברחובות ....
המשטרה *תמיד* מגדירה ירי כאילו היה ללא הצדקה.
רק אם המקרה בהיר ב 1000% שהירי מוצדק סוגרים את התיק.
האשמה הראשונית צריכה להיות על התוקף.
על מי שנכנס לבית על מנת לגנוב.
על "מחבלת עם מספריים".
רק אם ברור שלמותקף לא היה שום צד להניח שאינו בסכנה ניתן להאשימו.
הנה, מתקרב פורים.
אני הולך ברחוב ומישהו מאיים עליי בנשק.
האם אני צריך להתחיל לחשבן אולי הוא דביל בתחפושת?
לא.
לפעמים מתים בגלל דביליות יתר.
ברור שאיני קורא לשחרר ניצרות ולירות חופשי ברחובות ....
- סליקאי זהב
- הודעות: 1160
- הצטרף: 05 ינואר 2003, 15:31
Re: הצעת חוק להחמרה בדינו של מי שיורה בנשק ללא הצדקה
hk765 כתב:הסיפור אינו העונש למי שיורה ללא הצדקה אלא כיצד מגדירים "ירי ללא הצדקה".
המשטרה *תמיד* מגדירה ירי כאילו היה ללא הצדקה.
רק אם המקרה בהיר ב 1000% שהירי מוצדק סוגרים את התיק.
האשמה הראשונית צריכה להיות על התוקף.
על מי שנכנס לבית על מנת לגנוב.
על "מחבלת עם מספריים".
רק אם ברור שלמותקף לא היה שום צד להניח שאינו בסכנה ניתן להאשימו.
היה פעם איזה שריף או שופט בטקסס שישב בדין על מקרה של ירי הגנה עצמית שבו התוקף נהרג ע"י המותקף.
השריף אמר את המשפט הבא: "דבר ראשון שאני רוצה לברר, הוא האם למנוח, הגיע להיות מנוח".
באתי ללמוד
Re: הצעת חוק להחמרה בדינו של מי שיורה בנשק ללא הצדקה
hk765 כתב:הסיפור אינו העונש למי שיורה ללא הצדקה אלא כיצד מגדירים "ירי ללא הצדקה".
המשטרה *תמיד* מגדירה ירי כאילו היה ללא הצדקה.
רק אם המקרה בהיר ב 1000% שהירי מוצדק סוגרים את התיק.
האשמה הראשונית צריכה להיות על התוקף.
על מי שנכנס לבית על מנת לגנוב.
על "מחבלת עם מספריים".
רק אם ברור שלמותקף לא היה שום צד להניח שאינו בסכנה ניתן להאשימו.
הנה, מתקרב פורים.
אני הולך ברחוב ומישהו מאיים עליי בנשק.
האם אני צריך להתחיל לחשבן אולי הוא דביל בתחפושת?
לא.
לפעמים מתים בגלל דביליות יתר.
ברור שאיני קורא לשחרר ניצרות ולירות חופשי ברחובות ....
אין שינוי. תראה מה כתוב
סעיף 340א לחוק העונשין, התשל"ז-1977 (להלן: "חוק העונשין" או "החוק"), קובע עבירה של ירי מנשק חם באזור מגורים, ללא הסבר סביר, שהעונש המרבי בצידה הוא שנת מאסר. במסגרת התזכיר מוצע להרחיב את גדרי העבירה כך שתחול על כל מעשה של ירי מנשק חם שלא כדין, להחמיר את הענישה בצידה לשנתיים מאסר, וכן לקבוע מדרג ענישה חמור יותר של חמש שנות מאסר בנסיבות בהן הירי בוצע באזור מגורים, או במקום או באופן שיש בו כדי לסכן חיי אדם.
מוצע להחליף את "ללא הסבר סביר" שהוא יותר גמיש, בירי "שלא כדין" שהוא נשען על חקיקה ופסיקה, ולהוסיך נסיבות מחמירות כאשר יש סיכון לחיי אדם או באזור מגורים.
כך שהמצב יותר ברור מהקודם.
IDPA Safety Officer
עורך האתר http://www.idpa.org.il
עורך האתר http://www.idpa.org.il
Re: הצעת חוק להחמרה בדינו של מי שיורה בנשק ללא הצדקה
השאלה היא למה דרושה הצעת החוק הזו ?
הייתה איזו בעיה להאשים מישהו שהשתמש בנשק באופן לא תקין ?
יש כאן מצד אחד הרחבת עונש המקסימום על ירי ללא הצדקה באיזור מיושב ל 5 שנים,
בנוסף לכך עונש מקסימום של שנתיים גם אם הירי לא היה באיזור מיושב ולא סיכן חיים.
סתם חושב על מצב לא תלוש מהמציאות, שמטייל בודד בשטח חש בסכנה מצד כלבים משוטטים נניח, יורה כדי להרחיק אותם ומישהו מבחין בו. עד היום זה היה עלול להיגמר בביטול הרשיון ומהיום זה עשוי להכניס לכלא.
הייתה איזו בעיה להאשים מישהו שהשתמש בנשק באופן לא תקין ?
יש כאן מצד אחד הרחבת עונש המקסימום על ירי ללא הצדקה באיזור מיושב ל 5 שנים,
בנוסף לכך עונש מקסימום של שנתיים גם אם הירי לא היה באיזור מיושב ולא סיכן חיים.
סתם חושב על מצב לא תלוש מהמציאות, שמטייל בודד בשטח חש בסכנה מצד כלבים משוטטים נניח, יורה כדי להרחיק אותם ומישהו מבחין בו. עד היום זה היה עלול להיגמר בביטול הרשיון ומהיום זה עשוי להכניס לכלא.
- סליקאי טיטניום
- הודעות: 2890
- הצטרף: 08 יולי 2008, 07:33
- מיקום: ת"א
Re: הצעת חוק להחמרה בדינו של מי שיורה בנשק ללא הצדקה
אתה צודק ב-100%.
כנראה שמשעמם לאיזה יועמ"ש בכנסת והוא החליט לנבור בחוק העונשין ולטפטף את משנתו האישית.
כנראה שמשעמם לאיזה יועמ"ש בכנסת והוא החליט לנבור בחוק העונשין ולטפטף את משנתו האישית.
- סליקאי זהב
- הודעות: 1179
- הצטרף: 12 מאי 2013, 08:06
Re: הצעת חוק להחמרה בדינו של מי שיורה בנשק ללא הצדקה
ניר ל כתב:השאלה היא למה דרושה הצעת החוק הזו ?
.
כי זו הצעת חוק שלא תהיה כל התנגדות והיא תעבור.
פוליטיקאי זבל ירשום לעצמו נקודת זכות...
Vanitas vanitatum, omnia vanitas
- סליקאי זהב
- הודעות: 578
- הצטרף: 09 פברואר 2012, 00:12
Re: הצעת חוק להחמרה בדינו של מי שיורה בנשק ללא הצדקה
עדקרן כתב:hk765 כתב:הסיפור אינו העונש למי שיורה ללא הצדקה אלא כיצד מגדירים "ירי ללא הצדקה".
המשטרה *תמיד* מגדירה ירי כאילו היה ללא הצדקה.
רק אם המקרה בהיר ב 1000% שהירי מוצדק סוגרים את התיק.
האשמה הראשונית צריכה להיות על התוקף.
על מי שנכנס לבית על מנת לגנוב.
על "מחבלת עם מספריים".
רק אם ברור שלמותקף לא היה שום צד להניח שאינו בסכנה ניתן להאשימו.
הנה, מתקרב פורים.
אני הולך ברחוב ומישהו מאיים עליי בנשק.
האם אני צריך להתחיל לחשבן אולי הוא דביל בתחפושת?
לא.
לפעמים מתים בגלל דביליות יתר.
ברור שאיני קורא לשחרר ניצרות ולירות חופשי ברחובות ....
אין שינוי. תראה מה כתוב
סעיף 340א לחוק העונשין, התשל"ז-1977 (להלן: "חוק העונשין" או "החוק"), קובע עבירה של ירי מנשק חם באזור מגורים, ללא הסבר סביר, שהעונש המרבי בצידה הוא שנת מאסר. במסגרת התזכיר מוצע להרחיב את גדרי העבירה כך שתחול על כל מעשה של ירי מנשק חם שלא כדין, להחמיר את הענישה בצידה לשנתיים מאסר, וכן לקבוע מדרג ענישה חמור יותר של חמש שנות מאסר בנסיבות בהן הירי בוצע באזור מגורים, או במקום או באופן שיש בו כדי לסכן חיי אדם.
מוצע להחליף את "ללא הסבר סביר" שהוא יותר גמיש, בירי "שלא כדין" שהוא נשען על חקיקה ופסיקה, ולהוסיך נסיבות מחמירות כאשר יש סיכון לחיי אדם או באזור מגורים.
כך שהמצב יותר ברור מהקודם.
למרבה הצער, המשטרה מעוניינת במצב לא ברור המאפשר לה להגיש כתב אישום כמעט בכל מקרה.
וכיון שיותר מדיי תיקים מסתיימים בעיסקה ולא בפס"ד אז גם מבטיחים איזו הרשעה (לסטטיסטיקה) וגם לא יהיה עירעור.
- סליקאי זהב
- הודעות: 1160
- הצטרף: 05 ינואר 2003, 15:31
Re: הצעת חוק להחמרה בדינו של מי שיורה בנשק ללא הצדקה
ניר ל כתב:השאלה היא למה דרושה הצעת החוק הזו ?
הייתה איזו בעיה להאשים מישהו שהשתמש בנשק באופן לא תקין ?
יש כאן מצד אחד הרחבת עונש המקסימום על ירי ללא הצדקה באיזור מיושב ל 5 שנים,
בנוסף לכך עונש מקסימום של שנתיים גם אם הירי לא היה באיזור מיושב ולא סיכן חיים.
סתם חושב על מצב לא תלוש מהמציאות, שמטייל בודד בשטח חש בסכנה מצד כלבים משוטטים נניח, יורה כדי להרחיק אותם ומישהו מבחין בו. עד היום זה היה עלול להיגמר בביטול הרשיון ומהיום זה עשוי להכניס לכלא.
למה ביטול רשיון?
כלבים כאלה קרעו בדרום ילדה קטנה לגזרים ממש לא מזמן.
אם היו מתקרבים אליי, והייתי עם הילדים, הייתי חודל אותם באופן פרמננטי.
WARLORD
- סליקאי זהב
- הודעות: 806
- הצטרף: 28 מרץ 2016, 21:40
Re: הצעת חוק להחמרה בדינו של מי שיורה בנשק ללא הצדקה
אם היו מתקרבים אליי, והייתי עם הילדים, הייתי חודל אותם באופן פרמננטי.
לא רק עם הילדים אחי...
כשמתנפלת עליך להקה של 6-10 כלבים אין לך הרבה סיכויים נגדם אם לא תגיב מהר ויעיל.
לפני מליון שנה כשעוד עשיתי מילואים זה היה קורה לנו הרבה בניווטי בדד באיזורים האלה.
א.
אקסיומה:
כל אשכול בעל יותר מ-3 דפים יהפוך בסוף ל:
1. ויכוח על הקלר וגלוק או
2. מחירי תחמושת או
3. מדיניות משרד הפנים בנושא רישוי
כל אשכול בעל יותר מ-3 דפים יהפוך בסוף ל:
1. ויכוח על הקלר וגלוק או
2. מחירי תחמושת או
3. מדיניות משרד הפנים בנושא רישוי
- תרמתי למען הסליק
- הודעות: 9774
- הצטרף: 17 אפריל 2004, 18:12
Re: הצעת חוק להחמרה בדינו של מי שיורה בנשק ללא הצדקה
זה לגמרי נכון, אבל עכשיו לכו תשכנעו את השופט שאלו העובדות ושלא מדובר היה במשהו דומה ללברדור המבויית שלו...
לכן אמרתי, זה סה״כ עוד כלי לתפור לנו תיק במידה והמשטרה תחפוץ בכך. מכיר מקרים שאנשים נאלצו לירות בבע״ח, כולל כלב שנעל לסתות על ילדה וקיבלו ח״ח מהמשטרה. אבל עם מערכת החוקים הסבוכה הקיימת כאן, כאשר חכי״ם מנפנפים במספר הצעות החוק שהגישו כהוכחה לעשייתם, אנחנו תלויים רק בנקודת מבטו האישית של חוקר המשטרה - יחליט שפעלנו באופן מוצדק - יופי לנו, יחליט שלא - ימצא באיזה הפרת חוק להאשים אותנו.
זוכר ימים שאנשי המרחב הכפרי בעיקר, היו ניגשים ללא היסוס למחצבה נטושה לבצע מטווח, אולי זה עדיין קיים בשוליים אם יש להם דרך להשיג תחמושת, אבל אני בספק. זה היה מאד מקובל כשנכתב החוק המקורי, לכן אולי אין התייחסות שם לירי באיזורים לא מיושבים. מאז גם חוק כלי יריה מציין שירי יבוצע רק במטווח מאושר בט״פ.
אם היום היית מואשם ע״י המשטרה בירי לא מוצדק בשטח פתוח והיית יכול לנסות את מזלך בבית משפט כדי להשיב את הנשק, מחר תשמח אם יסתפקו רק בהחרמת הנשק ולא באישום שעלול להביא למאסר. זו השורה התחתונה לדעתי.
לכן אמרתי, זה סה״כ עוד כלי לתפור לנו תיק במידה והמשטרה תחפוץ בכך. מכיר מקרים שאנשים נאלצו לירות בבע״ח, כולל כלב שנעל לסתות על ילדה וקיבלו ח״ח מהמשטרה. אבל עם מערכת החוקים הסבוכה הקיימת כאן, כאשר חכי״ם מנפנפים במספר הצעות החוק שהגישו כהוכחה לעשייתם, אנחנו תלויים רק בנקודת מבטו האישית של חוקר המשטרה - יחליט שפעלנו באופן מוצדק - יופי לנו, יחליט שלא - ימצא באיזה הפרת חוק להאשים אותנו.
זוכר ימים שאנשי המרחב הכפרי בעיקר, היו ניגשים ללא היסוס למחצבה נטושה לבצע מטווח, אולי זה עדיין קיים בשוליים אם יש להם דרך להשיג תחמושת, אבל אני בספק. זה היה מאד מקובל כשנכתב החוק המקורי, לכן אולי אין התייחסות שם לירי באיזורים לא מיושבים. מאז גם חוק כלי יריה מציין שירי יבוצע רק במטווח מאושר בט״פ.
אם היום היית מואשם ע״י המשטרה בירי לא מוצדק בשטח פתוח והיית יכול לנסות את מזלך בבית משפט כדי להשיב את הנשק, מחר תשמח אם יסתפקו רק בהחרמת הנשק ולא באישום שעלול להביא למאסר. זו השורה התחתונה לדעתי.
- סליקאי טיטניום
- הודעות: 2890
- הצטרף: 08 יולי 2008, 07:33
- מיקום: ת"א
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד