ריענון מחסניות,,,
המנהלים: yoramhai, donduck, שרקן
ריענון מחסניות,,,
שמעתי שיש חברים שיש להם כמות די גדולה של מחסניות ,אותן הם מכניסים ל"משטר מנוחה ואימונים" לקפיץ,,
כלומר 4 מחסניות מלאות במשך פז"מ מסויים ,ו4 אחיותיהן שוכבות ריקות
ונותנות לקפיץ לנוח,,
הצעת יעול שלי אומרת רכוש קפיץ מחסנית בודד ,וצור מחזור החלפת קפיץ ,כך שכל שבוע יש קפיץ אחר שנח,,,
כלומר 4 מחסניות מלאות במשך פז"מ מסויים ,ו4 אחיותיהן שוכבות ריקות
ונותנות לקפיץ לנוח,,
הצעת יעול שלי אומרת רכוש קפיץ מחסנית בודד ,וצור מחזור החלפת קפיץ ,כך שכל שבוע יש קפיץ אחר שנח,,,
פחות -לרוב זה יותר,,
זה כדור פחות "יקל" על הקפיץ- נכון.
האם זה הכרחי? לא נראה לי.
אני לא בטוח שאותו אחד שנתן לך את העצה הזו (ועוד הרבה "מומחים" כמו בצה"ל...) חכם יותר מיצרני הנשק שתכננו את המחסניות וקפיציהן למספר הכדורים המתאים להן.
טוב יותר לרענן מדי פעם את הקפיץ, ע"י ריקון התחמושת לפרק זמן קצוב.
האם זה הכרחי? לא נראה לי.
אני לא בטוח שאותו אחד שנתן לך את העצה הזו (ועוד הרבה "מומחים" כמו בצה"ל...) חכם יותר מיצרני הנשק שתכננו את המחסניות וקפיציהן למספר הכדורים המתאים להן.
טוב יותר לרענן מדי פעם את הקפיץ, ע"י ריקון התחמושת לפרק זמן קצוב.
היום הוא היום הראשון של שארית חייך!
קפיצי מחסניות
לענין רענון מחסניות ו/או מנוחה לעייף, סליחה לקפיץ... :
1. אין הצדקה ו/או צורך ל"רענן" מחסניות ו/או ל"תת מנוחה" לקפיץ המחסנית. זו קונספציה
מוטעית.
2. מזה 50 שנה פותחו, תוכננו ויוצרו קפיצים בעלי "איכות גבוהה" לכלי נשק ומחסניות.
כלומר, מקדם הקפיציות - K - נשמר קבוע לזמן ארוך ( עשרות שנים ). כל עוד לא
משתמשים לרעה ( ABUSE ) בקפיץ, למשל עוברים ממצב "אלסטי" ל"פלסטי" (מודול
יאנג) או טיפול פגום, מחסנית טעונה לפי הוראות היצרן שומרת על מצבה ההתחלתי.
3. אם מאן דהוא מגלה שמחסנית/יות שלו "מזייפות", שום מנוחה ו/או רענון לא יעזרו. הפגם
הוא מלכתחילה באיכות הנמוכה של המחסנית - למשל מחסנית לא מקורית, תחליפית וזולה.
1. אין הצדקה ו/או צורך ל"רענן" מחסניות ו/או ל"תת מנוחה" לקפיץ המחסנית. זו קונספציה
מוטעית.
2. מזה 50 שנה פותחו, תוכננו ויוצרו קפיצים בעלי "איכות גבוהה" לכלי נשק ומחסניות.
כלומר, מקדם הקפיציות - K - נשמר קבוע לזמן ארוך ( עשרות שנים ). כל עוד לא
משתמשים לרעה ( ABUSE ) בקפיץ, למשל עוברים ממצב "אלסטי" ל"פלסטי" (מודול
יאנג) או טיפול פגום, מחסנית טעונה לפי הוראות היצרן שומרת על מצבה ההתחלתי.
3. אם מאן דהוא מגלה שמחסנית/יות שלו "מזייפות", שום מנוחה ו/או רענון לא יעזרו. הפגם
הוא מלכתחילה באיכות הנמוכה של המחסנית - למשל מחסנית לא מקורית, תחליפית וזולה.
- סליקאי ארד

- הודעות: 43
- הצטרף: 26 יולי 2003, 19:41
- מיקום: צפון
Re: קפיצי מחסניות
igt כתב:לענין רענון מחסניות ו/או מנוחה לעייף, סליחה לקפיץ... :
1. אין הצדקה ו/או צורך ל"רענן" מחסניות ו/או ל"תת מנוחה" לקפיץ המחסנית. זו קונספציה
מוטעית.
2. מזה 50 שנה פותחו, תוכננו ויוצרו קפיצים בעלי "איכות גבוהה" לכלי נשק ומחסניות.
כלומר, מקדם הקפיציות - K - נשמר קבוע לזמן ארוך ( עשרות שנים ). כל עוד לא
משתמשים לרעה ( ABUSE ) בקפיץ, למשל עוברים ממצב "אלסטי" ל"פלסטי" (מודול
יאנג) או טיפול פגום, מחסנית טעונה לפי הוראות היצרן שומרת על מצבה ההתחלתי.
3. אם מאן דהוא מגלה שמחסנית/יות שלו "מזייפות", שום מנוחה ו/או רענון לא יעזרו. הפגם
הוא מלכתחילה באיכות הנמוכה של המחסנית - למשל מחסנית לא מקורית, תחליפית וזולה.
אני חולק עליך בכמה דברים.
1. זה נכון שכיום מייצרים קפיצים באיכות טובה יותר מאשר יצרו לפני 50 שנה -- אבל עדיין לכל מוצר, טוב ככל שיהיה יש את תוחלת החיים שלו אחרת התעשייה היתה פושטת את הרגל.
2. הפחתת העומס מעל הקפיץ ע"י ריענון מדי פעם ונשיאה עם כדור אחד פחות בהחלט מאריכה את תוחלת החיים שלו.
3. אם הקפיץ כבר איבד את האלסטיות שלו אז באמת כבר שום דבר לא יעזור
א.
- תרמתי למען הסליק

- הודעות: 9774
- הצטרף: 17 אפריל 2004, 18:12
כדור פחות במחסנית גורר פתיחת / הרחבת שפתי המחסנית ועימו מעצורי הזנה.
פריקת המחסניות פעם בחודש ליום אחד, תסייע בשמירה על הקפיץ. אפשר לסמן את המחסניות במספרים, ולקבוע שבכל פעם, אחת אחרת במנוחה משישי ועד למוצ"ש.
מחסנית תוכננה לעומס מסויים, וזהו עומס העבודה.
(למה שלא תמלא ליטר פחות במיכל הדלק ? זה יכול להאריך את חיי המנוע...)
פריקת המחסניות פעם בחודש ליום אחד, תסייע בשמירה על הקפיץ. אפשר לסמן את המחסניות במספרים, ולקבוע שבכל פעם, אחת אחרת במנוחה משישי ועד למוצ"ש.
מחסנית תוכננה לעומס מסויים, וזהו עומס העבודה.
(למה שלא תמלא ליטר פחות במיכל הדלק ? זה יכול להאריך את חיי המנוע...)
נועם כתב:כדור פחות במחסנית גורר פתיחת / הרחבת שפתי המחסנית ועימו מעצורי הזנה.
פריקת המחסניות פעם בחודש ליום אחד, תסייע בשמירה על הקפיץ. אפשר לסמן את המחסניות במספרים, ולקבוע שבכל פעם, אחת אחרת במנוחה משישי ועד למוצ"ש.
מחסנית תוכננה לעומס מסויים, וזהו עומס העבודה.
(למה שלא תמלא ליטר פחות במיכל הדלק ? זה יכול להאריך את חיי המנוע...)
הממממממ.........
הפחתת משקל בהחלט תאריך את תוחלת החיים של מכלולי הרכב..אבל במקרה של מיכל דלק הבדל של 20 קילו פחות או יותר הוא די זניח....
אבל לעומת זאת, עם הרנו מגאן שלי היתה מונעת בכח קפיץ אז בהחלט לא הייתי מותח אותו עד הסוף...
דרך אגב, האם אתה יכול לפרט יותר איך כדור אחד פחות גורם לפתיחת השפתיים של המחסנית??
א.
- תרמתי למען הסליק

- הודעות: 9774
- הצטרף: 17 אפריל 2004, 18:12
נועם כתב:באותה השיטה שנפתחות שפתי המחסניות של ה M16 כאשר ממלאים כדור פחות.
(אגב, למה את המחסניות של ה M16 ב 29 כדור וגליל/ון ב 35 כדור = מלא ?)
נועם,
אותנו בכלל חינכו ללכת עם 28 כדור במחסניות של ה-M16 ואני תמיד חשבתי שהשפתים של המחסניות היו נפתחות כי המחסניות מאלומיניום הדק והרך הזה היו פשוט חרא תסלח לי על הביטוי... בכלל השמועה אומרת שבצבא ארה"ב המחסניות האלה בכלל חד פעמיות, אבל אין לי שום דרך לבסס את זה... המחסניות של הגליל זה כבר אופרה אחרת לגמרי, עשויות פלדה עם חיזוק בעובי של 4ממ פלדה מסביב...צריך איזה סבל כושי רק בשביל לסחוב אותן...
אז איך בכל זאת זה קשור?
א.
- תרמתי למען הסליק

- הודעות: 9774
- הצטרף: 17 אפריל 2004, 18:12
איתמר,
1. תנועת הכדורים בתוך המחסנית /השקשוק מקבלת חיזוק כתוצאה מהמשקולת - הכדורים יושבים על קפיץ המגביר את התנועה ובכך השפתיים שהן נקודה רגישה יותר במבנה המחסנית, נפתחות.
לכן מילוי המחסנית ע"פ הקיבולת המלאה שלהן, תמנע תנועת הכדורים.
2. שיטת חיבור המחסניות בגליל ובאביו (הרוחני בלבד) הקלצ'ניקוב, שונה מאשר ב M16, לכן ישנו צורך בחיזוק השפתיים על מנת לאפשר שימוש רב פעמי במחסנית. משקלה הרב של מחסנית הגליל (העשוייה מפח ישראלי משובח
) ומשקלה הרב עוד יותר של מחסנית הקלצ' (העשוייה מפלדה אוקראינית משובחת
) מושפעות באופן ישיר מכך. אגב, אם תעמיק מבט על מחסנית הקלצ' הכבדה, תראה שהיא חלקה בדפנות, ואין לה צלעות חיזוק כמו למחסנית הפח של הגליל והאלומיניום של ה M16.
משקלה הקל של המחסנית ב M16 כתוצאה מבנייתה מאלומניום, מושג רק בגלל שיטת החיבור - שן צידית הנכנסת מדופן בית המחסנית אל דופן המחסנית.
3. המחסניות של ה M16 מיועדות לשימוש של כ 2000 כדור לערך, אך ניתן להאריך את חייהן על ידי פריקה שבועית ומנוחה לקפיץ. (ע"ע "מסדר אמריקאי") כאשר אחת כזו הגיע לסוף חייה היא מושבתת (חייל אמריקאי) ואינה מוחזרת לאפסנאות לצורך ניפוק לאחרים (חייל ישראלי).
נועם.
1. תנועת הכדורים בתוך המחסנית /השקשוק מקבלת חיזוק כתוצאה מהמשקולת - הכדורים יושבים על קפיץ המגביר את התנועה ובכך השפתיים שהן נקודה רגישה יותר במבנה המחסנית, נפתחות.
לכן מילוי המחסנית ע"פ הקיבולת המלאה שלהן, תמנע תנועת הכדורים.
2. שיטת חיבור המחסניות בגליל ובאביו (הרוחני בלבד) הקלצ'ניקוב, שונה מאשר ב M16, לכן ישנו צורך בחיזוק השפתיים על מנת לאפשר שימוש רב פעמי במחסנית. משקלה הרב של מחסנית הגליל (העשוייה מפח ישראלי משובח
משקלה הקל של המחסנית ב M16 כתוצאה מבנייתה מאלומניום, מושג רק בגלל שיטת החיבור - שן צידית הנכנסת מדופן בית המחסנית אל דופן המחסנית.
3. המחסניות של ה M16 מיועדות לשימוש של כ 2000 כדור לערך, אך ניתן להאריך את חייהן על ידי פריקה שבועית ומנוחה לקפיץ. (ע"ע "מסדר אמריקאי") כאשר אחת כזו הגיע לסוף חייה היא מושבתת (חייל אמריקאי) ואינה מוחזרת לאפסנאות לצורך ניפוק לאחרים (חייל ישראלי).
נועם.
מחסניות
אני הולך עם מחסניות מלאות כבר למעלה מ-10 שנים (פרט לפירוק לצורך ניקוי אחת לכמה חדשים) ועד עכשיו לא נתקלתי בבעיות הזנה.
בחידוש הרשיון האחרון, הופתעתי כאשר מדריך שהתלהב יותר מדי לעזור לי הצליח להכניס 16 כדורים למחסנית - מקווה שלא נגרם נזק אבל למעשה זה אומר שהמחסנית מתוכננת מראש עם "כדור אחד פחות" כך שאין בעייה לטעון במחסנית את מלוא כמות הכדורים אליו יועדה.
ב-M16 הבעייה היא בפח הדק של המחסנית ולא בקפיץ, זכורות לי מחסניות פלסטיק "חד פעמיות" ל-M16 שבהן שפתי המחסנית נסדקות ונשברות - דבר שלא הפריע לנשקים להשאירן במחזור.
בחידוש הרשיון האחרון, הופתעתי כאשר מדריך שהתלהב יותר מדי לעזור לי הצליח להכניס 16 כדורים למחסנית - מקווה שלא נגרם נזק אבל למעשה זה אומר שהמחסנית מתוכננת מראש עם "כדור אחד פחות" כך שאין בעייה לטעון במחסנית את מלוא כמות הכדורים אליו יועדה.
ב-M16 הבעייה היא בפח הדק של המחסנית ולא בקפיץ, זכורות לי מחסניות פלסטיק "חד פעמיות" ל-M16 שבהן שפתי המחסנית נסדקות ונשברות - דבר שלא הפריע לנשקים להשאירן במחזור.
- סליקאי כסף

- הודעות: 105
- הצטרף: 14 ינואר 2003, 11:50
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד

