רכבי 4X4
בתור חובב ג'יפים, אני חייב לשאול קודם כל את השאלה החשובה ביותר: מה התקציב שלך לטובת הנושא? בלי זה ההמלצות לא יהיו רלוונטיות. דוגמה פשוטה: לנדרובר דיסקברי 2000 ואילך - אמינות הרכב סבירה. 99 ומטה - צפה לצרות. טראנו עד שנת 96 - מנוע חלש, תיבת הילוכים שמרגישה כמו משאית. החל מ - 97 - מנוע עם אינטרקולר - 25% יותר כח, הילוכים טובים בהרבה. אז תגדיר , ויהיה אפשר לתת תשובות יותר ממוקדות.
I think, therefore I am. I think
קצת באיחור אני רואה את הנושא וכאחד שמשמו ניתן לגזור באיזה רכב אני נוהג אני חייב לנסות ולהציל את כבודו של הטרופר שדיי נעלם בתגובות.
אבל לפני זה יש לענות על מספר שאלות טרם החיפש:
קילומטרז' שנתי צפוי.
הוצאה מוכרת?
רכב ראשון או שני בבית.
צורך ב4 דלתות.
בסיס לשיפורים.
כעקרון... בנזין עתיר נפח עדיף על דיזל. פחות בעיות התחממות, אצל חלק מהיצרבים תדירות טיפולים נמוכה יותר, פחות חלפים להחלפה בטיפולים. נסיעה נעימה ושקטה יותר.
ע"פ "חשב" נקודת המשוואה כ25K בשנה. יותר מזה משתלם דיזל.... פחות מזה - בנזין.
רכב שני בבית? פחות קילומטרים וכר יותר נרחב לשיפורים ושינויים שיהפכו את הרכב ליותר שטח ופחות כביש. רכב סטנדרטי הוא רכב של פשרות. צרכי יום יום לעומת צרכים לשטח. צמיגים, מתלים, מערכות קירור וכו כולם ניתנים לשדרוג אם הרכב מיועד יותר לשטח מאשר לכביש.
מרכב קצר לעומת ארוך. קצר = עבירות טובה יותר.
איסוזו טרופר קצר בנזין. ידני או אוטומטי (אני נוהג באוט' כפשרה בגלל הפקקים של גוש דן) כוח אדיר, עבירות מדהימה - הכוח מפצה על העדר דיפרנציאל ננעל. מהלך מתלים מצוין, נסיעה שקטה וחלקה, ביטוח מקיף וטיפולים במוסך מורשה במחירים סבירים ביותר, גימור פשוט אבל מעולה, בסיס נוח לשיפורים ותוספות, רכב פופולרי עם שוק טוב ומבחר יד שניה גדול, אמינות אמינות אמינות.
מקווה שעזרתי.
אבל לפני זה יש לענות על מספר שאלות טרם החיפש:
קילומטרז' שנתי צפוי.
הוצאה מוכרת?
רכב ראשון או שני בבית.
צורך ב4 דלתות.
בסיס לשיפורים.
כעקרון... בנזין עתיר נפח עדיף על דיזל. פחות בעיות התחממות, אצל חלק מהיצרבים תדירות טיפולים נמוכה יותר, פחות חלפים להחלפה בטיפולים. נסיעה נעימה ושקטה יותר.
ע"פ "חשב" נקודת המשוואה כ25K בשנה. יותר מזה משתלם דיזל.... פחות מזה - בנזין.
רכב שני בבית? פחות קילומטרים וכר יותר נרחב לשיפורים ושינויים שיהפכו את הרכב ליותר שטח ופחות כביש. רכב סטנדרטי הוא רכב של פשרות. צרכי יום יום לעומת צרכים לשטח. צמיגים, מתלים, מערכות קירור וכו כולם ניתנים לשדרוג אם הרכב מיועד יותר לשטח מאשר לכביש.
מרכב קצר לעומת ארוך. קצר = עבירות טובה יותר.
איסוזו טרופר קצר בנזין. ידני או אוטומטי (אני נוהג באוט' כפשרה בגלל הפקקים של גוש דן) כוח אדיר, עבירות מדהימה - הכוח מפצה על העדר דיפרנציאל ננעל. מהלך מתלים מצוין, נסיעה שקטה וחלקה, ביטוח מקיף וטיפולים במוסך מורשה במחירים סבירים ביותר, גימור פשוט אבל מעולה, בסיס נוח לשיפורים ותוספות, רכב פופולרי עם שוק טוב ומבחר יד שניה גדול, אמינות אמינות אמינות.
מקווה שעזרתי.

למדו את הילדים איך לחשוב ולא מה לחשוב.
לא מאמין באמונות תפלות, אומרים שזה מביא מזל רע.
ביום שיזוהמו כל המים על פני העולם, כל העצים יחטבו, והשדות כולם יתייבשו רק אז אולי יבינו בני האדם, שאי אפשר לאכול כסף.
לא מאמין באמונות תפלות, אומרים שזה מביא מזל רע.
ביום שיזוהמו כל המים על פני העולם, כל העצים יחטבו, והשדות כולם יתייבשו רק אז אולי יבינו בני האדם, שאי אפשר לאכול כסף.
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד