המלצה על עדשות לנקון
המלצה על עדשות לנקון
האם משהו בפורום חובב צילום ומכיר עדשה של ניקון 18-200 DX עם מיצב ?
אם כן האם יכול להמליץ עליה ?
אם כן האם יכול להמליץ עליה ?
- סליקאי זהב
- הודעות: 418
- הצטרף: 04 פברואר 2006, 11:22
לחכות לצעדן קודם?
כעדשה יחידה כ-all-around-lens היא מצויינת. אני לוקח את הסט שלי לכל מקום (D200, SB800, 18-200) למרות המשקל ב-LOWEPRO PHOTO RUNNER.
כמה תמונות (no post-processing, only resizing):
http://www.pbase.com/dvas/nyc__february_2008
http://www.pbase.com/dvas/colorado_springs__february_2008
עדשה הבאה הוא: http://www.kenrockwell.com/tokina/11-16mm.htm

כעדשה יחידה כ-all-around-lens היא מצויינת. אני לוקח את הסט שלי לכל מקום (D200, SB800, 18-200) למרות המשקל ב-LOWEPRO PHOTO RUNNER.
כמה תמונות (no post-processing, only resizing):
http://www.pbase.com/dvas/nyc__february_2008
http://www.pbase.com/dvas/colorado_springs__february_2008
עדשה הבאה הוא: http://www.kenrockwell.com/tokina/11-16mm.htm
לפני שבוע קניתי עדשה של סיגמה 18-200 עם מיצב dc-os
עדשה מעולה בצילום תוך תזוזה גסה אין טישטוש ומתקבלת תמונה חדה וברורה.
אבל יש רק בעיה אחת: שמרכיבים את העדשה בניקון d-80 בצילום בעדשה רחבה בפלש מובנה מקבלים צל של מגן העדשה בתמונה.
בזום אין אין צל. zoom in
בפלש חיצוני התופעה לא קיימת.
ב-d200 /d300 זה לא קורה. בגלל מבנה המצלמה ומרחק הפלש מהגוף.

עדשה מעולה בצילום תוך תזוזה גסה אין טישטוש ומתקבלת תמונה חדה וברורה.
אבל יש רק בעיה אחת: שמרכיבים את העדשה בניקון d-80 בצילום בעדשה רחבה בפלש מובנה מקבלים צל של מגן העדשה בתמונה.
בזום אין אין צל. zoom in
בפלש חיצוני התופעה לא קיימת.
ב-d200 /d300 זה לא קורה. בגלל מבנה המצלמה ומרחק הפלש מהגוף.

סבי
sabi
----------------------------
שמחות צריך לארגן , האסונות באים מעצמן....
-----------------------------------
sabi
----------------------------
שמחות צריך לארגן , האסונות באים מעצמן....
-----------------------------------
מנגנון הVR נועד להוריד את רעשי הצילום הדיגיטלי בצילום אובייקט בתנועה
אז אם אתה מצלם פרח תעביר את הבורר למצב NORMAL אבל אם אתה מצלם ציפור או אנשים רוקדים ואתה לא שולט על התגובה שלהם תעביר ל ACTIVE
כמובן שתראה את התנועה אם היא קיימת אבל הרבה פחות .
כמו שאמרתי לך עדשה מצוינת .
לגבי הצל ממגן השמש הוא לא קיים ב-D300
SB800 יפתור את כל בעיות הצל ומידה והן קיימות - כמובן לאחר הבנת המבזק ושימוש נכון בו .
בכל מקרה אני יכול להמליץ כאן על עדשה מצוינת לחובבי הטיולים 12-24 של ניקון
יש לי אותה כשבועיים ואני לא מפסיק להתלהב .
דוגמאות - http://www.jugend.co.il/gallery/showgal ... puser=8912
אז אם אתה מצלם פרח תעביר את הבורר למצב NORMAL אבל אם אתה מצלם ציפור או אנשים רוקדים ואתה לא שולט על התגובה שלהם תעביר ל ACTIVE
כמובן שתראה את התנועה אם היא קיימת אבל הרבה פחות .
כמו שאמרתי לך עדשה מצוינת .
לגבי הצל ממגן השמש הוא לא קיים ב-D300
SB800 יפתור את כל בעיות הצל ומידה והן קיימות - כמובן לאחר הבנת המבזק ושימוש נכון בו .
בכל מקרה אני יכול להמליץ כאן על עדשה מצוינת לחובבי הטיולים 12-24 של ניקון
יש לי אותה כשבועיים ואני לא מפסיק להתלהב .
דוגמאות - http://www.jugend.co.il/gallery/showgal ... puser=8912
נערך לאחרונה על ידי גלוקי בתאריך 01 אוגוסט 2008, 09:11, נערך פעם אחת בסך הכל.
"באין תחבולות יפול עם ותשועה ברוב יועץ "
מנגנון VR נועד ע"מ לבטל את התנועה של המצלמה שבאה לידי ביטוי במיוחד במהירויות צילום נמוכות - מתחת ל 1/30, ובהגדלה גבוהה. VR מאפשר צילום יציב ב 2-3 צמצמים (או מהירויות, אם תרצה) פחות ממה שהיית מקבל בלעדיו.
אין להשתמש בו על חצובה, שכן העדשה לא תוכל לפקס כיאות.
בורר ה ACTIVE נועד למצבים של צילום בתנועה, דוגמת צילום בנסיעה.
אין להשתמש בו על חצובה, שכן העדשה לא תוכל לפקס כיאות.
בורר ה ACTIVE נועד למצבים של צילום בתנועה, דוגמת צילום בנסיעה.
STOPPING POWER IS AN ILLUSION
Marshal & Sanow
DVC
Marshal & Sanow
DVC
באיחוווווווווווור גדול ('צטערת דביר, אתה יודע במה אני עסוק ואני מודה שבכל מקרה אחר היית מדייק לגמרי).
18-200 DX VR היא עדשה שאכן מיועדת למשתמש הממוצע שלא רוצה להתעסק בהחלפת עדשות, עדשה שמאפשרת תחום יפה של אורכי מוקד בצירוף מייצב אופטי.
תפקיד המייצב לפצות על רעידות בעדשה (היד שמחזיקה את המצלמה) על ידי מנגנון מכני שמשנה מיקום של אובייקט אופטי בהתאם לתנועה ומפצה על התזוזה. זה מנגנון שמוגבל בפעילות שלו ואין לצפות לניסים ונפלאות ממנו אך שימוש מושכל וצילום בתנאים שבעדשה לא מייצבת התמונות היו נמרחות יכולות להניב תמונות שמישות עד טובות.
למייצב שלושה מצבים:
1. active המיועד לפיצוי בכל צירי התנועה של העדשה.
2. normal שמאפשר צילום פאנינג (תנועה רוחבית על אובייקט בתנועה למשל)
3. off מצב כבוי בו ניתן להשיג תוצאות מיוחדות על ידי מניפולציה של תנועה בזמן הצילום מבלי שהמייצב ייכנס לפעולה ויפריע או בצילום ע"ג חצובה.
האיכות האופטית של העדשה נחשבת לטובה בעיקר לאור העובדה שמדובר בעדשה בה יש טווח אורך מוקד גדול כל כך, ושימוש במייצב שמהווה תווך אופטי לא קבוע. סה"כ עדשה מוצלחת מאוד למשתמש החובב הקל.
אם אתה חפץ בתמונות "שופרא דה שופרא \ ART \ וכדומה" ויודע לצלם, זו לא ממש העדשה שתתן לך פתרון, עדיף עדשות ספציפיות או עדשות פריים אם אתה משוגע לדבר, מאידך אם אתה מחפש עדשה יעילה עם נאמנות לצבע, עיוותים סבירים במצב רחב, יכולת אופטית טובה למרות טווח אורכי המיקוד והשימושיות המצויינת שלה, זו העדשה בשבילך.
בשוק הביתי העדשה הזו זכתה להצלחה גדולה ולא בכדי.
נ.ב - תוספת בעריכה
נקודה שראוי לחדד: ה-VR אינו מפצה על תנועה של האובייקט המצולם אלא אך ורק של העדשה ואינו מסיר "רעש" המתקבל כתוצאה מתנאי תאורה לקויים בשילוב עם ערך ISO גבוה.
דון, D300 ? לך על D3 אם כבר להוציא לי את העיניים.
18-200 DX VR היא עדשה שאכן מיועדת למשתמש הממוצע שלא רוצה להתעסק בהחלפת עדשות, עדשה שמאפשרת תחום יפה של אורכי מוקד בצירוף מייצב אופטי.
תפקיד המייצב לפצות על רעידות בעדשה (היד שמחזיקה את המצלמה) על ידי מנגנון מכני שמשנה מיקום של אובייקט אופטי בהתאם לתנועה ומפצה על התזוזה. זה מנגנון שמוגבל בפעילות שלו ואין לצפות לניסים ונפלאות ממנו אך שימוש מושכל וצילום בתנאים שבעדשה לא מייצבת התמונות היו נמרחות יכולות להניב תמונות שמישות עד טובות.
למייצב שלושה מצבים:
1. active המיועד לפיצוי בכל צירי התנועה של העדשה.
2. normal שמאפשר צילום פאנינג (תנועה רוחבית על אובייקט בתנועה למשל)
3. off מצב כבוי בו ניתן להשיג תוצאות מיוחדות על ידי מניפולציה של תנועה בזמן הצילום מבלי שהמייצב ייכנס לפעולה ויפריע או בצילום ע"ג חצובה.
האיכות האופטית של העדשה נחשבת לטובה בעיקר לאור העובדה שמדובר בעדשה בה יש טווח אורך מוקד גדול כל כך, ושימוש במייצב שמהווה תווך אופטי לא קבוע. סה"כ עדשה מוצלחת מאוד למשתמש החובב הקל.
אם אתה חפץ בתמונות "שופרא דה שופרא \ ART \ וכדומה" ויודע לצלם, זו לא ממש העדשה שתתן לך פתרון, עדיף עדשות ספציפיות או עדשות פריים אם אתה משוגע לדבר, מאידך אם אתה מחפש עדשה יעילה עם נאמנות לצבע, עיוותים סבירים במצב רחב, יכולת אופטית טובה למרות טווח אורכי המיקוד והשימושיות המצויינת שלה, זו העדשה בשבילך.
בשוק הביתי העדשה הזו זכתה להצלחה גדולה ולא בכדי.
נ.ב - תוספת בעריכה
נקודה שראוי לחדד: ה-VR אינו מפצה על תנועה של האובייקט המצולם אלא אך ורק של העדשה ואינו מסיר "רעש" המתקבל כתוצאה מתנאי תאורה לקויים בשילוב עם ערך ISO גבוה.
דון, D300 ? לך על D3 אם כבר להוציא לי את העיניים.
דוחס חנקן אמנותי לעומק.
Webart כתב:בוא ונראה מי יענה ראשון, אני מהמר על הסדר הבא:
הצעדן
DVAS
גלוקי
ובסיכוי די קטן:
efi first
כולם "ניקונאים" בעלי עדשות DX
זהו, אחרי שלמדתי לצרף לרשימה את ידידי הדון (דאק), אני יכול להגיד שכל מי שציפיתי ממנו לענות - אכן ענה, וכמעט בסדר הנכון.
אוף... מתי אני אקנה לי אחת?

Webart - דביר, מייסד הסליק
HK - אם אני צריך להסביר לך - אתה אף פעם לא תבין.
HK - אם אני צריך להסביר לך - אתה אף פעם לא תבין.
Webart כתב:Webart כתב:בוא ונראה מי יענה ראשון, אני מהמר על הסדר הבא:
הצעדן
DVAS
גלוקי
ובסיכוי די קטן:
efi first
כולם "ניקונאים" בעלי עדשות DX
זהו, אחרי שלמדתי לצרף לרשימה את ידידי הדון (דאק), אני יכול להגיד שכל מי שציפיתי ממנו לענות - אכן ענה, וכמעט בסדר הנכון.
אוף... מתי אני אקנה לי אחת?
אתה מוזמן להשתעשע איתה בתיאום איתי על איזה שבוע שאהיה ב"צו הרחקה ממנה".
בכל מקרה, קח בחשבון שהאבולוציה הצילומית הולכת ככה:
צלם משפחתי (תיעוד, מצלמת פוקט או דמוי SLR)
V
V
צלם חובב (תיעוד משפחתי + התחלת נגיעות של קומפוזיציה וטכניקה)
V
V
חובב נלהב (ציוד מקצועי יותר + התעקשות על טכניקה וצילומים מאתגרים בקונספט וביצוע)
V
V
צלם מקצועי (לרוב עם התמחות בתחום או תחומים מסויימים, ציוד יקר, רף ביצוע גבוה)
V
V
V
ואחרי כל אלה.. מגיע..
V
V
V
V
V
V
V
בהמת משא

דוחס חנקן אמנותי לעומק.
הצעדן כתב:
ואחרי כל אלה.. מגיע..
V
V
V
V
V
V
V
בהמת משא(תיק ציוד צילום מלא, עדשות, פלאשים, מתאמים, חצובה עם שני ראשים, פילטרים, בטריות, מטענים, כרטיסי זיכרון ועוד ועוד.. זה הרבה משקל. הרבה מאוד).
ספר לי על זה בארי... אני בגילי המתקדם עברתי את כל השלבים כולל השלב של בהמת המסע.
אחרי השלב הזה חוזרים בחזרה ודי בשמחה למצלמות הפוקט.
היום הניקון F4 על כל סט העדשות המכובד שלך הפלשים, החצובות הסוללות וכו נמצאת בארון.
אותה החליפה בטיולים CANON G9 קומפקטית...
התמונות לא אותה איכות, הביצועים גם כן לא..אבל אפשר לסיים יום טיול ללא כאבי גב.
א.
אקסיומה:
כל אשכול בעל יותר מ-3 דפים יהפוך בסוף ל:
1. ויכוח על הקלר וגלוק או
2. מחירי תחמושת או
3. מדיניות משרד הפנים בנושא רישוי
כל אשכול בעל יותר מ-3 דפים יהפוך בסוף ל:
1. ויכוח על הקלר וגלוק או
2. מחירי תחמושת או
3. מדיניות משרד הפנים בנושא רישוי
- תרמתי למען הסליק
- הודעות: 9774
- הצטרף: 17 אפריל 2004, 18:12
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד