רשיונות אופנוע בארץ ובחו"ל
רשיונות אופנוע בארץ ובחו"ל
שלום לכולם
שאלה לאופנוענים שבינינו (יש כאלו?) או כל מי שיש לו מידע בנושא.
אחרי שנים של דחייה וויתור (ובאיחור אופנתי אחרי החוקים החדשים), אני עושה מעשה והחל משבוע הבא מרכז מאמצים כדי לעבור מהרשיון A2 (עד 50 סמ"ק לפי החוקים הישנים, עד 125 סמ"ק ו 13 כ"ס לפי החוקים החדשים) שיש לי כבר שנים, לרשיון A1 שיתיר לי לרכב על כלים רציניים יותר. (עד 33 כ"ס-יש קשר לזה שאני בן 33 ? ).
שאלה לי אליכם, בהנחה (אופטימית) שאני משלים את הרשיון בשבוע שבועיים הקרובים:
אני נוסע לנסיעת עסקים מתישהו באיזור מאי, ומתכנן להגיע לחוף המערבי של ארה"ב לחופשה.
יש בי חשק גדול לעשות טיול אופנוע לבד מסאן פרנסיסקו ללאס וגאס וחזרה - או לפחות משהו בכיוון, ומי יודע אינשאללה אולי לשלב איזה ביקור במטווח או תחרות ירי מעשי אם תהיה.
אני לא מצליח למצוא הסבר משכנע ומדוייק לגבי התקפות של רשיון נהיגה מסוג A1 בארה"ב. הצלחתי להבין כי קיימות שתי דרגות בארה"ב M1 ו M2 אך כלל לא ברור לי מה ההגבלות שלהן, ויתרה מזאת איך מפרשים שם את דרגות הרשיון הישראלי/ארופאי. אני מעוניין להשכיר אופנוע בסן פרנסיסקו, ומחיפוש ברשת עושה רושם שכמעט ואין בנמצא אופנועי 500 סמ"ק או דומים אלא רק 800 סמ"ק ומעלה.לעומת זאת, כמעט בכל אתר השכרה מפורט גם הספק האופנוע כך שאם אדע מה ההגבלות על הרשיון אולי אוכל למצוא משהו מתאים.
(רק שיגידו לי שזה חוקי אני כבר יודע מה אני שוכר - Harley-Davidson
883 Sportster....כן כן אני יודע שאני מתלהב מעצמי אבל חלומות ילדות לא נתונים לביקורת
http://www.eagleriderofsanjose.com/bike ... tster.html
)
תודה מראש, בתקווה שלא אתבדה (ואכשל בטסטים עד זרא)
************* עריכה קלה ********************
ממה שאני מבין בארה"ב נהוגות שתי דרגות רשיון:
M2 - מתירה לתפעל את מה שנקרא בארץ "אופניים עם מנוע עזר", טוסטוסים וכיו"ב.
M1 - מתירה לתפעל כל כלי רכב דו גלגלי.
אם מישהו יכול לאשר את זה (אני לא סגור סופית על הבנת הנקרא שלי) אני אודה לו מאד.
שאלה לאופנוענים שבינינו (יש כאלו?) או כל מי שיש לו מידע בנושא.
אחרי שנים של דחייה וויתור (ובאיחור אופנתי אחרי החוקים החדשים), אני עושה מעשה והחל משבוע הבא מרכז מאמצים כדי לעבור מהרשיון A2 (עד 50 סמ"ק לפי החוקים הישנים, עד 125 סמ"ק ו 13 כ"ס לפי החוקים החדשים) שיש לי כבר שנים, לרשיון A1 שיתיר לי לרכב על כלים רציניים יותר. (עד 33 כ"ס-יש קשר לזה שאני בן 33 ? ).
שאלה לי אליכם, בהנחה (אופטימית) שאני משלים את הרשיון בשבוע שבועיים הקרובים:
אני נוסע לנסיעת עסקים מתישהו באיזור מאי, ומתכנן להגיע לחוף המערבי של ארה"ב לחופשה.
יש בי חשק גדול לעשות טיול אופנוע לבד מסאן פרנסיסקו ללאס וגאס וחזרה - או לפחות משהו בכיוון, ומי יודע אינשאללה אולי לשלב איזה ביקור במטווח או תחרות ירי מעשי אם תהיה.
אני לא מצליח למצוא הסבר משכנע ומדוייק לגבי התקפות של רשיון נהיגה מסוג A1 בארה"ב. הצלחתי להבין כי קיימות שתי דרגות בארה"ב M1 ו M2 אך כלל לא ברור לי מה ההגבלות שלהן, ויתרה מזאת איך מפרשים שם את דרגות הרשיון הישראלי/ארופאי. אני מעוניין להשכיר אופנוע בסן פרנסיסקו, ומחיפוש ברשת עושה רושם שכמעט ואין בנמצא אופנועי 500 סמ"ק או דומים אלא רק 800 סמ"ק ומעלה.לעומת זאת, כמעט בכל אתר השכרה מפורט גם הספק האופנוע כך שאם אדע מה ההגבלות על הרשיון אולי אוכל למצוא משהו מתאים.
(רק שיגידו לי שזה חוקי אני כבר יודע מה אני שוכר - Harley-Davidson
883 Sportster....כן כן אני יודע שאני מתלהב מעצמי אבל חלומות ילדות לא נתונים לביקורת
http://www.eagleriderofsanjose.com/bike ... tster.html
)
תודה מראש, בתקווה שלא אתבדה (ואכשל בטסטים עד זרא)
************* עריכה קלה ********************
ממה שאני מבין בארה"ב נהוגות שתי דרגות רשיון:
M2 - מתירה לתפעל את מה שנקרא בארץ "אופניים עם מנוע עזר", טוסטוסים וכיו"ב.
M1 - מתירה לתפעל כל כלי רכב דו גלגלי.
אם מישהו יכול לאשר את זה (אני לא סגור סופית על הבנת הנקרא שלי) אני אודה לו מאד.
לא נכנס לנבכי הבירוקרטיה אבל (!) אם אתה מתכנן לעלות על אופנוע עתיר סוסונים בעיקר אופנועי שרירים וודאי וודאי אם מדובר באופנועי ספורט, אם אינך מנוסה ברכיבה עליהם אל תעלה עליהם (AKA קפיצה מעל הפופיק) גם אם מסיבות בירוקרטיות יתירו לך.
אתה עשוי לגלות שלמרות התחושה (לפעמים) הסלחנית לכאורה הם יכולים לנשוך, ובלנשוך אני מתכוון כמו עמלץ לבן ולא הפינצ'ר של השכנים.
אתה עשוי לגלות שלמרות התחושה (לפעמים) הסלחנית לכאורה הם יכולים לנשוך, ובלנשוך אני מתכוון כמו עמלץ לבן ולא הפינצ'ר של השכנים.
דוחס חנקן אמנותי לעומק.
כן, באסה
גם שיחה עם חבר שהוא אופנוען ותיק יחסית ציננה את ההתלהבות שלי מנימוקים זהים, גם אם הרעיון לא ממש נפסל לגמרי (משיקולי אדם בוגר ואחראי שאולי ידחה את העניין בכמה שבועות כדי לצבור קצת נסיון).
גם העובדה הדי מפתיעה שהסתברה לי, שזמן הטיסה מהונג קונג לסאן פרנסיסקו הוא לא 5-6 שעות כמו שסברתי אלא יותר כמו 13-14 שעות די מאפיל על כל הרעיון מלכתחילה
בכל מקרה תודה, ואם מישהו יכול לתת תשובה רשמית לסוגיית הרשיונות, ולו למען הדורות הבאים
אודה לו מאד.
גם העובדה הדי מפתיעה שהסתברה לי, שזמן הטיסה מהונג קונג לסאן פרנסיסקו הוא לא 5-6 שעות כמו שסברתי אלא יותר כמו 13-14 שעות די מאפיל על כל הרעיון מלכתחילה
בכל מקרה תודה, ואם מישהו יכול לתת תשובה רשמית לסוגיית הרשיונות, ולו למען הדורות הבאים
pildus2 כתב:כן, באסהגם שיחה עם חבר שהוא אופנוען ותיק יחסית ציננה את ההתלהבות שלי מנימוקים זהים, גם אם הרעיון לא ממש נפסל לגמרי (משיקולי אדם בוגר ואחראי שאולי ידחה את העניין בכמה שבועות כדי לצבור קצת נסיון).
גם העובדה הדי מפתיעה שהסתברה לי, שזמן הטיסה מהונג קונג לסאן פרנסיסקו הוא לא 5-6 שעות כמו שסברתי אלא יותר כמו 13-14 שעות די מאפיל על כל הרעיון מלכתחילה![]()
בכל מקרה תודה, ואם מישהו יכול לתת תשובה רשמית לסוגיית הרשיונות, ולו למען הדורות הבאיםאודה לו מאד.
מכיוון שעדיין לא חידשתי את רשיון הנהיגה שלי ואני מחזיק ברשיון למה שקרוי היום A1 ברשיון הבינלאומי מופיע בסיווג פשוט A ופירושו אופנוע (ללא שום הגבלות). גם לי עלה הרעיון לשכור אופנוע לתקופה קצרה אולם מכיוון ש:
א. זה עלה המון כסף יחסית למכונית עם 4 גלגלים
ב. בורותי הגדולה באופנועים בזמנו כשהופתעתי לגלות שלאופנוע יש הילוכים
בכל מקרה הנכונות להשכיר לי אופנוע הארלי כבד ואפילו אחרי שהיו מודעים לסעיף ב' דלעיל
היתה גבוהה
כמובן שויתרתי על הרעיון...
לענייננו פשוט תבדוק מה יופיע לך ברשיון הבינלאומי בכל אחת מהדרגות במלל המסביר את
דרגת הרשיון.
והכי חשוב זה שיקול דעת למרות שלטעמי כבישי ארה"ב הם כבישים יותר נוחים להסתגלות לנהיגה באופנוע/אוטו/חללית בגלל אופי הנהיגה היותר רגוע שם
- סליקאי כסף

- הודעות: 180
- הצטרף: 13 דצמבר 2005, 09:38
אורן שלום,
בהנחה שתסיים את הרישיון שלך לפני הנסיעה לארה"ב תהיה מוגבל לאופנוע עד 33 כ"ס.
אני לא ממליץ לך לעלות על שום אופנוע חזק מ33 כ"ס עד אשר תצבור ניסיון מספיק ברכיבה על הכביש הציבורי עם אופנוע קטן[כמה שבועות זה לא ניסיון],עליך לזכור כי אופנוע זה לא רכב ובד"כ נדרשת מיומנות גבוהה הרבה יותר מרכב על מנת לסיים את הרכיבה במצב מאונך.
בהנחה שתסיים את הרישיון שלך לפני הנסיעה לארה"ב תהיה מוגבל לאופנוע עד 33 כ"ס.
אני לא ממליץ לך לעלות על שום אופנוע חזק מ33 כ"ס עד אשר תצבור ניסיון מספיק ברכיבה על הכביש הציבורי עם אופנוע קטן[כמה שבועות זה לא ניסיון],עליך לזכור כי אופנוע זה לא רכב ובד"כ נדרשת מיומנות גבוהה הרבה יותר מרכב על מנת לסיים את הרכיבה במצב מאונך.
- סליקאי כסף

- הודעות: 119
- הצטרף: 15 נובמבר 2003, 19:43
- מיקום: עמק יזרעאל
לאט צעדני...
883 לא עשיר בסוסונים ואפילו לא סוסוני ים.... זה הארלי לייט...
תגיד R1 תגיד R1000 - אלה סוסי פרא למקצוענים בלבד !
883 לא עשיר בסוסונים ואפילו לא סוסוני ים.... זה הארלי לייט...
תגיד R1 תגיד R1000 - אלה סוסי פרא למקצוענים בלבד !
עו"ד ומדריך ירי,חבר בארגון מדריכי הירי ומפקחי המטווחים הישראלי ISIA
חבר בארגון מדריכי משטרה האמריקאי ASLET משנת 1992
חבר בארגון מדריכי ומאמני המשטרה העולמי - ILEETA
חבר בארגון מדריכי הירי המשטרתיים IALEFI
חבר בארגון השוטרים הבינלאומי IPA
חבר בארגון מדריכי משטרה האמריקאי ASLET משנת 1992
חבר בארגון מדריכי ומאמני המשטרה העולמי - ILEETA
חבר בארגון מדריכי הירי המשטרתיים IALEFI
חבר בארגון השוטרים הבינלאומי IPA
יונה כתב:advocate כתב:לאט צעדני...
883 לא עשיר בסוסונים ואפילו לא סוסוני ים.... זה הארלי לייט...
תגיד R1 תגיד R1000 - אלה סוסי פרא למקצוענים בלבד !
כן, אך הוא עשיר בליברות...ליתר דיוק, לפחות 583
מה אתה עושה באשכול הזה ?
פתאום נהיית לי מבין באופנועים ?
חבר isia זכור !
הבאים למטווח לא באים על מנת לפגוע בך,
אך מרגע שנכנסו בשעריו לא יחדלו מלנסות.
הבאים למטווח לא באים על מנת לפגוע בך,
אך מרגע שנכנסו בשעריו לא יחדלו מלנסות.
סתם שורה שזה הזכיר לי מתוך "בית האלוהים" (מצוטטת מזיכרון חופשי):
(מוגש כחומר למחשבה מטעם איגוד רופאי הטראומה בישראל, בשיתוף אגודת האורולוגים וספרי חמד, ששום ספריה ביתית אינה שלמה בלעדיו)
באחת המיטות האורטופדיות שכב מישהו, מכוסה בתחבושות מכף רגל ועד ראש. מבין רגליו המפושקות בלטו זוג אשכים בגודל של מלון, ולדברי האחיות מדובר היה בחבר בכנופיית "מלאכי הגיהנום" שאיבד שליטה על ההארלי-הוג שלו ונכנס בעץ, אשכים קדימה.
על מרגלות המיטה שלו תלה איזה ליצן שלט "צריך המון ביצים כדי לרכב על הארלי".
(מוגש כחומר למחשבה מטעם איגוד רופאי הטראומה בישראל, בשיתוף אגודת האורולוגים וספרי חמד, ששום ספריה ביתית אינה שלמה בלעדיו)
Primum - Non Nocere, Secundum - Nocere!!!!
The problem with troubleshooting is that trouble shoots back
_________________________________
מפקח מטווח, חבר בארגון מדריכי הירי ומפקחי המטווחים הישראלי ISIA
The problem with troubleshooting is that trouble shoots back
_________________________________
מפקח מטווח, חבר בארגון מדריכי הירי ומפקחי המטווחים הישראלי ISIA
- תרמתי למען הסליק

- הודעות: 838
- הצטרף: 13 ינואר 2003, 17:44
- מיקום: ישראל-תל אביב
אורן,
אל תוותר פשוט תרכב בזהירות ואל תשתולל (כמוני).
גם על R1000 אתה יכול לרכב הכל עניין של מיומנות וניסיון.
לפני מספר שנים בעת טיול מטעם העבודה לארה"ב שכרתי הרלי ויפר 1200 והוא היה עדין למדי למרות שלקח לי מספר מיילים להתרגל אליו וזו חוויה מומלצת.
אל תוותר פשוט תרכב בזהירות ואל תשתולל (כמוני).
גם על R1000 אתה יכול לרכב הכל עניין של מיומנות וניסיון.
לפני מספר שנים בעת טיול מטעם העבודה לארה"ב שכרתי הרלי ויפר 1200 והוא היה עדין למדי למרות שלקח לי מספר מיילים להתרגל אליו וזו חוויה מומלצת.
אופנועים,נשים (היום רק אחת --מה נעשה),אקדחים,רובים,פול,צלילה טכנית ולא בסדר הזה כל הזמן
ומהיום חבר גאה במועדון הפרגית המשוגעת
ומהיום חבר גאה במועדון הפרגית המשוגעת
"אתה חמוד אתה"
עבדנו שבועיים להוריד אותו מהעניין טעכשיו אתה מחמם???
חכה חכה... ככה עשית לי עם האקדח שלי - החשבון עוד פתוח חמוד שלי !!!
עבדנו שבועיים להוריד אותו מהעניין טעכשיו אתה מחמם???
חכה חכה... ככה עשית לי עם האקדח שלי - החשבון עוד פתוח חמוד שלי !!!
עו"ד ומדריך ירי,חבר בארגון מדריכי הירי ומפקחי המטווחים הישראלי ISIA
חבר בארגון מדריכי משטרה האמריקאי ASLET משנת 1992
חבר בארגון מדריכי ומאמני המשטרה העולמי - ILEETA
חבר בארגון מדריכי הירי המשטרתיים IALEFI
חבר בארגון השוטרים הבינלאומי IPA
חבר בארגון מדריכי משטרה האמריקאי ASLET משנת 1992
חבר בארגון מדריכי ומאמני המשטרה העולמי - ILEETA
חבר בארגון מדריכי הירי המשטרתיים IALEFI
חבר בארגון השוטרים הבינלאומי IPA
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד
