הצטברות פיח בדגמי C של גלוק
המנהלים: yoramhai, donduck, שרקן
13 הודעות
|עמוד 1 מתוך 1
הצטברות פיח בדגמי C של גלוק
אחר-צהריים טובים
השאלה שאני עומד לשאול הועלתה כבדרך אגב באחד האשכולות האחרונים ומכיון שכך לא קיבלה את מלוא תשומת הלב. מכיוון שהנושא נראה לי חשוב וגם מעניין אותי באופן אישי, אני אעלה את השאלה שוב.
ולאחר ההקדמה הארוכה הזו וללא מילים (מיותרות) נוספות, נעבור לשאלה:
בדגמי C של גלוק, ישנה הצטברות פיח מסיבית בקטע הקנה מהקומפנסטור ועד לקצה הקנה.
מדובר בהצטברות די גדולה יחסית לכמות הפיח שמצטברת בקטע מבית הבליעה ועד לקומפנסטור, וגם כאשר מנקים את הקנה שמים לב לעובדה שהרבה יותר קשה לנקות את הקטע הזה ממשקעי הפיח.
האם למישהו יש הסבר לתופעה ?
בתודה מראש
השאלה שאני עומד לשאול הועלתה כבדרך אגב באחד האשכולות האחרונים ומכיון שכך לא קיבלה את מלוא תשומת הלב. מכיוון שהנושא נראה לי חשוב וגם מעניין אותי באופן אישי, אני אעלה את השאלה שוב.
ולאחר ההקדמה הארוכה הזו וללא מילים (מיותרות) נוספות, נעבור לשאלה:
בדגמי C של גלוק, ישנה הצטברות פיח מסיבית בקטע הקנה מהקומפנסטור ועד לקצה הקנה.
מדובר בהצטברות די גדולה יחסית לכמות הפיח שמצטברת בקטע מבית הבליעה ועד לקומפנסטור, וגם כאשר מנקים את הקנה שמים לב לעובדה שהרבה יותר קשה לנקות את הקטע הזה ממשקעי הפיח.
האם למישהו יש הסבר לתופעה ?
בתודה מראש
גלוק - כי הנצרה נמצאת בראש
אנסה להסביר.
השינוי שמתחולל מאזור הקומפנסטור וקדימה נובע מכך שמאותה הנקודה מתווסף לתהליך העירה של אבק השריפה גם חמצן החודר מפתח הקומפנסטור, בניגוד לבעירה המתרחשת קודם לכן בחלל הסגור הקיים בין התרמיל לאחורי הקליע.
שינוי הסביבה הכימית הוא כנראה האחראי לשינוי בהרכב הפיח בקנה ה-C.
השינוי שמתחולל מאזור הקומפנסטור וקדימה נובע מכך שמאותה הנקודה מתווסף לתהליך העירה של אבק השריפה גם חמצן החודר מפתח הקומפנסטור, בניגוד לבעירה המתרחשת קודם לכן בחלל הסגור הקיים בין התרמיל לאחורי הקליע.
שינוי הסביבה הכימית הוא כנראה האחראי לשינוי בהרכב הפיח בקנה ה-C.
Webart - דביר, מייסד הסליק
HK - אם אני צריך להסביר לך - אתה אף פעם לא תבין.
HK - אם אני צריך להסביר לך - אתה אף פעם לא תבין.
trail_g19c כתב:מכיר את זה אצלי. מה שאני עושה זה טיפת שמן על החלק העליון של הקנה בין חריצי ה C ובמקביל טיפה על הגשר בין חריצי ה C בצינה. בניקוי, מספיג בשמן, ממתין קצת ומשפשף.
Trail
לא הבנתי, אתה שם את שתי טיפות השמן שמקומות שתיארת בעת הניקוי או לפני שאתה יורה?
מה עוזר לך השמן במקומות הללו בזמן שאתה יורה ?
גלוק - כי הנצרה נמצאת בראש
לפי אשכולות קודמים למדתי למרוח ולנגב באצבע את הטיפה, אחרי ההרכבה השמן (BREAK FREE) עובר לאורך הקנה והמחלק. באם עבר הרבה זמן (אצלי זה שבועיים) בין ניקוי לניקוי אולי אמרח עוד טיפה אחת, כדי לוודא שיש שכבה של שמן בין מתכת הצינה והקנה לבין הפיח.
הניקוי מתבצע או באותו היום או לאחר שבועיים (כל מטווח שני נשק מפורק לניקוי, כל מטווח אני רק פותח מחלק על עצר המחלק ומנקה קלות עם שמן ואז יבש.
הניקוי מתבצע או באותו היום או לאחר שבועיים (כל מטווח שני נשק מפורק לניקוי, כל מטווח אני רק פותח מחלק על עצר המחלק ומנקה קלות עם שמן ואז יבש.
גיא,
מה שניסה להסביר ידידי הארוך, הוא פשוט.
כאשר אתה נוסע במכוניתך, והמפלט ("אגזוז" בעברית) פולט עשן שחור, על מה מעיד הדבר ?
על שריפה בעלת מרכיב חמצן גבוה.
איך הדבר מתקשר ל C שלך ? (ושלי ושל אחרים).. כאשר הקליע עובר בקנה את חרירי הפליטה, הוא מושך עימו אוויר נקי, עשיר בחמצן, שמבצע שני דברים, האחד, מפחית את קפיצת הקנה שלך, על ידי השוואת לחצים מהירה בין הקנה לבין לחץ האוויר שסביבו, ופעולה נוספת, הכנסת חמצן (אחד ממרכיבי משולש הבעירה) המשפיע על להבת הגז הבוערת בעכוזו של הקלע ומשחיר את הקנה שלך.
(הפעולה שקולה לאכילת החומוס בצהרי היום (24/4/2003, יום חם לכל הדיעות) ונשימת האוויר החם. אין צור שארחיב בנושא, נכון ...
)
מה שניסה להסביר ידידי הארוך, הוא פשוט.
כאשר אתה נוסע במכוניתך, והמפלט ("אגזוז" בעברית) פולט עשן שחור, על מה מעיד הדבר ?
על שריפה בעלת מרכיב חמצן גבוה.
איך הדבר מתקשר ל C שלך ? (ושלי ושל אחרים).. כאשר הקליע עובר בקנה את חרירי הפליטה, הוא מושך עימו אוויר נקי, עשיר בחמצן, שמבצע שני דברים, האחד, מפחית את קפיצת הקנה שלך, על ידי השוואת לחצים מהירה בין הקנה לבין לחץ האוויר שסביבו, ופעולה נוספת, הכנסת חמצן (אחד ממרכיבי משולש הבעירה) המשפיע על להבת הגז הבוערת בעכוזו של הקלע ומשחיר את הקנה שלך.
(הפעולה שקולה לאכילת החומוס בצהרי היום (24/4/2003, יום חם לכל הדיעות) ונשימת האוויר החם. אין צור שארחיב בנושא, נכון ...

אולי ההסבר הוא כזה:
כאשר בקנה רגיל מתבצעת נקירה נוצרת בעירה טובה ע"י החמצן שמצוי בתרמיל והאבש"ש (בדומה לבעירת דלק בצילינדר ברכב). אולם בקנה עם מפצה נוצרת בעיה, חלק מהחמצן בורח החוצה (ולא פנימה) ויחס הכוחות חומר בערה-חמצן משתנה מנקודת המפצה והלאה.
בתור דוגמה אקויולנטית - מה יקרה בצילינדר של רכב אם שסתום הפליטה לא מספק אטימה טובה ? חמצן יברח מהצילינדר ובעירה תהיה של תערובת עשירה - השסתום יתכסה בפיח.
נשמע לכם הגיוני ?
אגב, אני עשיתי את הטעות ולא הקפדתי על הסרת הפיח מפנים הקנה כשחזרתי מהמטווח, האם ידוע לכם על חומר לא יעודי שיסיר את הפיח ביעילות ? (חשבתי על חומר לניקוי תנורים, או ספירט וכאלה ...) לזה התכוונת GuyK ?
כאשר בקנה רגיל מתבצעת נקירה נוצרת בעירה טובה ע"י החמצן שמצוי בתרמיל והאבש"ש (בדומה לבעירת דלק בצילינדר ברכב). אולם בקנה עם מפצה נוצרת בעיה, חלק מהחמצן בורח החוצה (ולא פנימה) ויחס הכוחות חומר בערה-חמצן משתנה מנקודת המפצה והלאה.
בתור דוגמה אקויולנטית - מה יקרה בצילינדר של רכב אם שסתום הפליטה לא מספק אטימה טובה ? חמצן יברח מהצילינדר ובעירה תהיה של תערובת עשירה - השסתום יתכסה בפיח.
נשמע לכם הגיוני ?
אגב, אני עשיתי את הטעות ולא הקפדתי על הסרת הפיח מפנים הקנה כשחזרתי מהמטווח, האם ידוע לכם על חומר לא יעודי שיסיר את הפיח ביעילות ? (חשבתי על חומר לניקוי תנורים, או ספירט וכאלה ...) לזה התכוונת GuyK ?
Glock 30 - "All I wanted was a 45, a stinkin' 45! The record or the gun!" - Al Bundy
גוס,
ספרי הקרבורטורים שאתה מדבר עליו אכן מקביל לחומר של kleen bore עליו דיבר
אילן... לפני כשלושה שבועות לערך ראיתי במו עיני ניקוי נשק על ידי התזת החומר האמור
שפשוט השמיד כל גרגר פיח... ולאחריו שימון ב- Break Free , תוצאה מושלמת.
אני מניח שהחומר של Kleen bore יקר יותר מהמקביל שלו בעולם הרכב ורק בגלל
שהוא קשור לתחום הנשק...
ספרי הקרבורטורים שאתה מדבר עליו אכן מקביל לחומר של kleen bore עליו דיבר
אילן... לפני כשלושה שבועות לערך ראיתי במו עיני ניקוי נשק על ידי התזת החומר האמור
שפשוט השמיד כל גרגר פיח... ולאחריו שימון ב- Break Free , תוצאה מושלמת.
אני מניח שהחומר של Kleen bore יקר יותר מהמקביל שלו בעולם הרכב ורק בגלל
שהוא קשור לתחום הנשק...
טל
------------------------------------
לאדם יש זכות להביט כלפי מטה בזולת
רק כאשר הוא עומד לעזור לו להתרומם
Gabriel Jose Garcia Marquez
------------------------------------
------------------------------------
לאדם יש זכות להביט כלפי מטה בזולת
רק כאשר הוא עומד לעזור לו להתרומם
Gabriel Jose Garcia Marquez
------------------------------------
13 הודעות
|עמוד 1 מתוך 1
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד