מבחן עינויים לבול??
המנהלים: yoramhai, donduck, שרקן
מבלי להכנס לעניין ה-P7 בצורה פרטנית:
רובם המוחלט של האקדחים אינם מסווגים כ"אקדחי שרות", משמע, שאינם אמורים לתפקד בתנאים שאינם סבירים (בוץ, חול וכמויות לכלוך מעל למקובל).
נשק יעודי בדר"כ אינו מיועד לעמוד בכל תנאי הסביבה והתרחישים האפשריים, ובדיוק כמו שרובה סער מסוג מסויים בנוי במקורו למזג אויר ותנאי לחות מסויימים, או שרובה צלפים מסויים מיועד למטרות לוט"ר אך אינו מתאים כלל לצלף סער, גם אקדחים מסויימים אמורים להיות שימושיים בתנאים מסויימים.
על שני אקדחים בלבד שמעתי בהקשר למבחני העינויים, על הגלוק ועל ה-MK23 של HK, כל שאר אקדחי השרות האחרים עוברים מבחני עמידות אך לא מבחני עינויים, מבחני העינויים אינם נכללים בדרישות טכניות של צבא או גוף כלשהו בעולם, הם משרתים לרוב מטרה פירסומית בלבד.
אני, אישית, ארגיש רגוע לחלוטין עם כל אקדח אמין ביותר, גם אם לא ירה במינוס 60 מעלות, או לאחר שהוקפא בתוך דלי קרח (מעניין, אני בכלל עוד מחכה ליום שירד שלג בפ"ת, שוב, אחרי כ-40 שנה), גם לא מפריע לי שהאקדח שלי (שוב, בלי קשר לאקדח אותו אני נושא, אלא בצורה כללית) לא יעמוד בזה ש"האמר" יסע עליו קדימה-אחורה עשר פעמים, טבילה בדלי בוץ רלוונטית לגבי בדיוק כמו טבילה במי-ים למשך חודש... מישהו כאן הפקיד פעם את אקדחו למשך חודש בתוך מי-ים???
רובנו המוחלט (אני מעז להמר) לא חוו עינוי גדול יותר לאקדח שלהם מאשר מעט גשם שהרטיב אותו, או אקדח שלא ניקו אותו לאחר ירי, טוב, אני מוכן גם להוסיף ירי רציף של 100 כדורים.
בקיצור, אין למבחנים אלו כל השפעה על החלטה כזו או אחרת ברכישה של אקדח למטרות אזרחיות, ולמען האמת, גם לא בעת רכישה של אקדח שכזה למטרות שיטור, לוט"ר, אבטחה או כל מטרה שאינה לוחמת חי"ר.
מכיוון שבארצנו לא מקובלת נשיאת Side Arm ע"י לוחמינו, גם כאן לא רלוונטית התעללות זאת בנשק.
רובם המוחלט של האקדחים אינם מסווגים כ"אקדחי שרות", משמע, שאינם אמורים לתפקד בתנאים שאינם סבירים (בוץ, חול וכמויות לכלוך מעל למקובל).
נשק יעודי בדר"כ אינו מיועד לעמוד בכל תנאי הסביבה והתרחישים האפשריים, ובדיוק כמו שרובה סער מסוג מסויים בנוי במקורו למזג אויר ותנאי לחות מסויימים, או שרובה צלפים מסויים מיועד למטרות לוט"ר אך אינו מתאים כלל לצלף סער, גם אקדחים מסויימים אמורים להיות שימושיים בתנאים מסויימים.
על שני אקדחים בלבד שמעתי בהקשר למבחני העינויים, על הגלוק ועל ה-MK23 של HK, כל שאר אקדחי השרות האחרים עוברים מבחני עמידות אך לא מבחני עינויים, מבחני העינויים אינם נכללים בדרישות טכניות של צבא או גוף כלשהו בעולם, הם משרתים לרוב מטרה פירסומית בלבד.
אני, אישית, ארגיש רגוע לחלוטין עם כל אקדח אמין ביותר, גם אם לא ירה במינוס 60 מעלות, או לאחר שהוקפא בתוך דלי קרח (מעניין, אני בכלל עוד מחכה ליום שירד שלג בפ"ת, שוב, אחרי כ-40 שנה), גם לא מפריע לי שהאקדח שלי (שוב, בלי קשר לאקדח אותו אני נושא, אלא בצורה כללית) לא יעמוד בזה ש"האמר" יסע עליו קדימה-אחורה עשר פעמים, טבילה בדלי בוץ רלוונטית לגבי בדיוק כמו טבילה במי-ים למשך חודש... מישהו כאן הפקיד פעם את אקדחו למשך חודש בתוך מי-ים???
רובנו המוחלט (אני מעז להמר) לא חוו עינוי גדול יותר לאקדח שלהם מאשר מעט גשם שהרטיב אותו, או אקדח שלא ניקו אותו לאחר ירי, טוב, אני מוכן גם להוסיף ירי רציף של 100 כדורים.
בקיצור, אין למבחנים אלו כל השפעה על החלטה כזו או אחרת ברכישה של אקדח למטרות אזרחיות, ולמען האמת, גם לא בעת רכישה של אקדח שכזה למטרות שיטור, לוט"ר, אבטחה או כל מטרה שאינה לוחמת חי"ר.
מכיוון שבארצנו לא מקובלת נשיאת Side Arm ע"י לוחמינו, גם כאן לא רלוונטית התעללות זאת בנשק.
Webart - דביר, מייסד הסליק
HK - אם אני צריך להסביר לך - אתה אף פעם לא תבין.
HK - אם אני צריך להסביר לך - אתה אף פעם לא תבין.
פרפר,
אני בטוח שמזדה עורכת מבחני ריסוק עצמאיים לרכביה אבל התוצאות של המבחנים הללו לא אמורים לעניין אותך כצרכן.
אתה צריך לחפש תוצאות של מבחנים עצמאיים - הרציניים ביותר הם של ארגון euroncap שרוכש את הרכבים לבדיקה עצמאית ללא קשר ליצרן - ותמיד את הדגם בעל רמת אביזרי הבטיחות הבסיסית ביותר, כך היצרן לא יכול לשלוח לבדיקה את הרכב המאובזר והמושקע ביותר ולהזניח את רוכשי הדגמים הפשוטים יותר.
זה הארגון שמפרסם את דירוג הכוכבים שמופיע בפירסומות של רכבים צרפתיים בדה"כ - ואתה צודק בכך שיצרנים שמקבלים ציונים גרועים לא ממהרים לפרסם אותם או מטעים את הציבור עם המבחנים העצמאיים שלהם, אתה תמיד יכול לבדוק באתר של הארגון עצמו.
אני בטוח שמזדה עורכת מבחני ריסוק עצמאיים לרכביה אבל התוצאות של המבחנים הללו לא אמורים לעניין אותך כצרכן.
אתה צריך לחפש תוצאות של מבחנים עצמאיים - הרציניים ביותר הם של ארגון euroncap שרוכש את הרכבים לבדיקה עצמאית ללא קשר ליצרן - ותמיד את הדגם בעל רמת אביזרי הבטיחות הבסיסית ביותר, כך היצרן לא יכול לשלוח לבדיקה את הרכב המאובזר והמושקע ביותר ולהזניח את רוכשי הדגמים הפשוטים יותר.
זה הארגון שמפרסם את דירוג הכוכבים שמופיע בפירסומות של רכבים צרפתיים בדה"כ - ואתה צודק בכך שיצרנים שמקבלים ציונים גרועים לא ממהרים לפרסם אותם או מטעים את הציבור עם המבחנים העצמאיים שלהם, אתה תמיד יכול לבדוק באתר של הארגון עצמו.
fiveseven כתב:אתה צריך לחפש תוצאות של מבחנים עצמאיים - הרציניים ביותר הם של ארגון euroncap ...
http://www.euroncap.com/results.htm
זה הלינק המבוקש..
אם תמצא שם את לנטיס, תודיע..
לדעתי הם לא קונים את הרכבים אלא מגישים להם לבדיקה, אך זו רק דעתי (ניחוש..)
לעיניננו גם אם בול ערכו מבחנים פנימיים, והמבחנים היו טובים,
לדעתי היו מפרסמים את התוצאות..
Webart כתב:בקיצור, אין למבחנים אלו כל השפעה על החלטה כזו או אחרת ברכישה של אקדח למטרות אזרחיות...
אני לא מסכים עם קביעה זו, שכן המבדקים הנ"ל מזרזים הופעת הפאקים,
לדוגמה המקרה של דרור, אם אכן יש בעיות ביציקה (בועות ביציקה...)
שבד"כ יגרמו לשבר לאחר 1000 כדורים, לדוגמה,
סביר להניח שירי מאסיבי באקדח 'קפוא' יגרום לשבר הנ"ל הרבה הרבה יותר מהר...
הלא כן?
שי.
~~~~
אם אין לך משהו נחמד לאמר,
מוטב שלא תאמר כלום..
~~~~
אם אין לך משהו נחמד לאמר,
מוטב שלא תאמר כלום..
מנסיון חיים .. מיבחני העינוי והריסוק באים רק אחרי החתונה.. דבר שלעולם לא תעשו לאקדחים הפרטיים שלכם.
אני מסכים אם החברים שרשמו פה כי כל מערכת ההתעללות לא רלבנטית לנו כאזרחים .
מנסיון אישי אני יודע שכל סוגי "תחמושת המציאות" קרי: תחמושת זולה מכל מיני יצרנים עלומי שם ורקורד, מביאים למעצורים ונזקים אשר לעיתים לא מיד עומדים עליהם [קורוזיה למינה].
עדיף לדעתי לוותר על מיטווח או שניים ולרכוש גם לאימונים תחמושת מיצרן מוכר ואמין.
בעבר סיפרתי פה על תחמושת לצייד מתוצרת "רוטוייל" ששכבה במים משך החורף של 91
ולאחר שיובשה לא היה כדור אחד שאיכזב, וזה אומר משהו לגבי יצרן תחמושת אמין ומוכר.
לעומת זאת בשילהי שנות השמונים הוצפנו בתחמושת צייד ספרדית ושל מיני יצרנים עלומי שם
וזולים. משעשע היה לראות סביב מאגרי המים את כמויות הכדורים העקרים שהושלכו ככלי אין חפץ בו.
ולגבי מבחני ההתעללות למינהם הרי אין בנו אחד שהאקדח שלו עובר את מה שהאקדח של רמבו עובר.
אני מניח שלאלו אשר שרותם הצבאי עובר בבוץ ובמים דואג הצבא לספק כלי נשק שניבחנו בזה.
ולכל חברי הסליק........ שנה טובה וגמר חתימה טובה.
WALK IN PEACE
תרמית הדריסה על ידי רכב.
מספר גולשים כתבו פה על דריסה על ידי רכב. כמבחן לעמידות הנשק (או האישה)
אכן המבחן הזה מרשים ביותר למי שצופה בו מהצד. לכן הרבה החברות משתמשות בו כדי להוכיח את עמידות המוצר שלהן.
אני לא פיזיקאי אך אנסה להסביר למה אני מתכון.
הלחץ שמופעל על עצם שנדרס מתחת לגלגל רכב הוא למעשה, שווה ללחץ האויר שבצמיגי הרכב.
וברכב ממוצע לחץ אויר הוא בערך 30 PSI שזה לחץ של בערך 2 קילו ל סנטימטר מרובע בלבד.
למעשה כל משקל הרכב מחולק לשטח מגע הצמיגים עם הכביש.
למשל משאית קטנה של 3 טון. 3000קג לחלק ל4 צמיגים = 750קג לכל צמיג. שטח מגע של הצמיג לכביש 25X15ס"מ = 375סמ מרובע,
750/375 = 2קג/סמ מרובע.
אם מורידים אויר מהצמיגים הצמיג ימרח ושטח המגע עם הכביש יגדל.
וזה הלחץ היחידי שמופעל על העצם.
בצעירותי וטפשותי היתי מרשים חברים, בזה שהיתי בכוונה שם את רגלי לפני צמיג של אוטו ואומר לנהג לנסוע.
לכן כל אקדח, חוץ אולי מאקדחי מים ב3שקל, יעמוד במבחן הזה.
דרך אגב אם רוצים לעשות מבחן דריסה אכזרי יותר לאקדח עדיף לדרוס אותו דוקא עם אופניים ולא אוטו. באופניים לחץ האויר בצמיג יותר גבוה ויכול להגיע בסוגי אפניים מסויימים ל 90-100 PSI
שזה בערך 6.8 קג/סמ,
פי 3 מ אהמר.
מספר גולשים כתבו פה על דריסה על ידי רכב. כמבחן לעמידות הנשק (או האישה)
אכן המבחן הזה מרשים ביותר למי שצופה בו מהצד. לכן הרבה החברות משתמשות בו כדי להוכיח את עמידות המוצר שלהן.
אני לא פיזיקאי אך אנסה להסביר למה אני מתכון.
הלחץ שמופעל על עצם שנדרס מתחת לגלגל רכב הוא למעשה, שווה ללחץ האויר שבצמיגי הרכב.
וברכב ממוצע לחץ אויר הוא בערך 30 PSI שזה לחץ של בערך 2 קילו ל סנטימטר מרובע בלבד.
למעשה כל משקל הרכב מחולק לשטח מגע הצמיגים עם הכביש.
למשל משאית קטנה של 3 טון. 3000קג לחלק ל4 צמיגים = 750קג לכל צמיג. שטח מגע של הצמיג לכביש 25X15ס"מ = 375סמ מרובע,
750/375 = 2קג/סמ מרובע.
אם מורידים אויר מהצמיגים הצמיג ימרח ושטח המגע עם הכביש יגדל.
וזה הלחץ היחידי שמופעל על העצם.
בצעירותי וטפשותי היתי מרשים חברים, בזה שהיתי בכוונה שם את רגלי לפני צמיג של אוטו ואומר לנהג לנסוע.
לכן כל אקדח, חוץ אולי מאקדחי מים ב3שקל, יעמוד במבחן הזה.
דרך אגב אם רוצים לעשות מבחן דריסה אכזרי יותר לאקדח עדיף לדרוס אותו דוקא עם אופניים ולא אוטו. באופניים לחץ האויר בצמיג יותר גבוה ויכול להגיע בסוגי אפניים מסויימים ל 90-100 PSI
שזה בערך 6.8 קג/סמ,
פי 3 מ אהמר.
חישוב מעניין ומאיר עיניים.
לא הבנתי איך זה:
לזה:
או איפה הקשר בין הלחץ בצמיג לבין משקל הרכב?
לא הבנתי איך זה:
הלחץ שמופעל על עצם שנדרס מתחת לגלגל רכב הוא למעשה, שווה ללחץ האויר שבצמיגי הרכב.
לזה:
למשל משאית קטנה של 3 טון. 3000קג לחלק ל4 צמיגים = 750קג לכל צמיג. שטח מגע של הצמיג לכביש 25X15ס"מ = 375סמ מרובע,
750/375 = 2קג/סמ מרובע.
או איפה הקשר בין הלחץ בצמיג לבין משקל הרכב?
STOPPING POWER IS AN ILLUSION
Marshal & Sanow
DVC
Marshal & Sanow
DVC
דונדק צודק,
הנתון הרלוונטי לצורך חישוב הלחץ המופעל על ידי הצמיגים על הכביש הינו הכוח המופעל על ידי משקל הרכב ושטח הפנים של הצמיגים עם הכביש, ולא הלחץ בצמיגים.
אם משאית עומדת על הכביש ונעלה את הלחץ בצמיגים שלה ככל שנעלה, הלחץ על הכביש (או, לענייננו, על האקדח) לא יעלה, שכן הכוח המופעל על ידי תוספת הלחץ כלפי מטה זהה לזה המופעל כלפי מעלה. הכוחות מבטלים זה את זה ואנו שוב נשארים עם הכוח המופעל על ידי משקל הרכב.
הנתון הרלוונטי לצורך חישוב הלחץ המופעל על ידי הצמיגים על הכביש הינו הכוח המופעל על ידי משקל הרכב ושטח הפנים של הצמיגים עם הכביש, ולא הלחץ בצמיגים.
אם משאית עומדת על הכביש ונעלה את הלחץ בצמיגים שלה ככל שנעלה, הלחץ על הכביש (או, לענייננו, על האקדח) לא יעלה, שכן הכוח המופעל על ידי תוספת הלחץ כלפי מטה זהה לזה המופעל כלפי מעלה. הכוחות מבטלים זה את זה ואנו שוב נשארים עם הכוח המופעל על ידי משקל הרכב.
- סליקאי כסף

- הודעות: 121
- הצטרף: 03 אוגוסט 2003, 21:27
אכן משהו מוזר...
אני מסכים שיש עיוות של הצמיג במגע עם הנשק ויתכן והוא ילחץ כתלות בלחת האאויר בתוכו
אך מרגע שהוא נלחץ והאוויר בו כעת דחוס יותר וכעת הקשר בינו לבין הנשק והכביש אינו אלסטי עוד אלא פלסטי הרי שהלחץ שמופעל על הנשק ועל הוא בדיוק הלחץ שמפעיל הציר על מרכז הגלגל ואותו אתה יכול לחלץ כאשר אתה יודע את משקל הרכב ואת חלוקת המשקל על הצמיגים והצירים...
איפה טדי ?! הוא מתחום ההנדסה המכנית...
אני מסכים שיש עיוות של הצמיג במגע עם הנשק ויתכן והוא ילחץ כתלות בלחת האאויר בתוכו
אך מרגע שהוא נלחץ והאוויר בו כעת דחוס יותר וכעת הקשר בינו לבין הנשק והכביש אינו אלסטי עוד אלא פלסטי הרי שהלחץ שמופעל על הנשק ועל הוא בדיוק הלחץ שמפעיל הציר על מרכז הגלגל ואותו אתה יכול לחלץ כאשר אתה יודע את משקל הרכב ואת חלוקת המשקל על הצמיגים והצירים...
איפה טדי ?! הוא מתחום ההנדסה המכנית...
*** כמות האינטליגנציה בעולם קבועה, אך האוכלוסיה גדלה תמיד. ***
גם אם נניח כי הלחץ בצמיג אכן עולה לאחר דריסת האקדח (וזה יקרה רק אם בעקבות הדריסה נפח הצמיג ירד, כלומר דריסת האקדח והשקע שיגרם באיזור המגע עמו לא יגרמו לשאר שטח פני הצמיג לבלוט יותר), הרי שהלחץ המופעל על האקדח לא יעלה כתוצאה מעליית הלחץ (להבדיל מהלחץ על האקדח כתוצאה ממשקל הרכב), שכן, כפי שכתבתי, תוספת הכוח המופעל כלפי מטה (כתוצעה מהעליה בלחץ) זהה לזו המופעלת כלפי מעלה, ולפיכך סך תוספת הכוח על האקדח הינה 0.
- סליקאי כסף

- הודעות: 121
- הצטרף: 03 אוגוסט 2003, 21:27
אם משאית עומדת על הכביש ונעלה את הלחץ בצמיגים שלה ככל שנעלה, הלחץ על הכביש (או, לענייננו, על האקדח) לא יעלה, שכן הכוח המופעל על ידי תוספת הלחץ כלפי מטה זהה לזה המופעל כלפי מעלה
צמיג עשוי מגומי רך. סים לב באוטו שלך, צורת הצמיג לא עגולה אלה נמרח במגע עם הכביש.
אם תמלא עוד אוויר הצמיג היה פחות מרוח (שטח המגע אם הכביש יקטן) והלחץ על הכביש יגדל באותו לחץ שהוספת לצמיג. (למרות שמשקל האוטו לא השתנה)
אם תוריד אוויר ממנו אז להפך, הצמיג ימרח יותר, שטח המגע עם הכביש יגדל, מה שיוריד את הלחץ על הכביש, לס"מ מרובע. (מומלץ לנסיעה בחול).
או איפה הקשר בין הלחץ בצמיג לבין משקל הרכב?
הקשר הוא בין לחץ האויר בצמיג, ללחץ על הכביש/עצם.
מה שניסיתי להסביר (בחוסר כישרון) הוא שהלחץ על נשק ששוכב על הכביש כאשר הוא נדרס, הוא בין2 ל 3 קג לסמ מרובע. ושזה לחץ לא גדול מספיק כדי לגרום לנזק באקדח, (או לרגל שלי).
אבל כאמור מרשים מאוד את מי שרואה מהצד, ולא קרא את האשכול הזה.
לכל האחים !!!!
מה כל הבילבולי מוח שאתם כותבים כאן.
מה אכפת לי מה עבר על האקדח איזה רכב או משאית או כל דבר אחר,
אותי מעניין יותר אם הוא מסוגל להוציא כל סוג של כדור וקליע,זה מה שיגן על חיי
ולא איזה סוג של רכב עבר עליו.
אם האקדח בררן בתחמושת אז זה לא טוב והיא אפשר לסמוך עליו כשנצטרך לפעול.
מה שאתם כותבים כאן מתאים יותר לקידום מכירות .
אתם מתייחסים לתפל ולא לעיקר ,אין בתגובה זו לפגוע באף אחד מהכותבים.
מה כל הבילבולי מוח שאתם כותבים כאן.
מה אכפת לי מה עבר על האקדח איזה רכב או משאית או כל דבר אחר,
אותי מעניין יותר אם הוא מסוגל להוציא כל סוג של כדור וקליע,זה מה שיגן על חיי
ולא איזה סוג של רכב עבר עליו.
אם האקדח בררן בתחמושת אז זה לא טוב והיא אפשר לסמוך עליו כשנצטרך לפעול.
מה שאתם כותבים כאן מתאים יותר לקידום מכירות .
אתם מתייחסים לתפל ולא לעיקר ,אין בתגובה זו לפגוע באף אחד מהכותבים.
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד

