אבטחה בבתי הכנסת ביום כיפור ובחגים
המנהלים: yoramhai, donduck, שרקן
אבטחה בבתי הכנסת ביום כיפור ובחגים
גבאי בתי הכנסת קבלו ערב ראש השנה מכתב מהאחראי על הבטיחות במשרד הדתות
ובו נדרשו ל 2 מאבטחים בתשלום + 5 מתפללים נושאי נשק.
כמובן שמשרד הדתות לא מתקצב שום דבר (הכונה למאבטחים בתשלום).
מה דינו של מתפלל שבא עם נשק לבית הכנסת, לאבטח לפי דרישת משרד הדתות
ולא עלינו, נדרש להשתמש בנישקו.
האם הוא אדם פרטי, שמה מאבטח או אולי איש כוחות הבטחון.
נראה לי שאף אחד במשרד הדתות לא יחס לעיניין מעט מחשבה ומדובר בדרישה
לשם כסת"ח.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2778697,00.html
ובו נדרשו ל 2 מאבטחים בתשלום + 5 מתפללים נושאי נשק.
כמובן שמשרד הדתות לא מתקצב שום דבר (הכונה למאבטחים בתשלום).
מה דינו של מתפלל שבא עם נשק לבית הכנסת, לאבטח לפי דרישת משרד הדתות
ולא עלינו, נדרש להשתמש בנישקו.
האם הוא אדם פרטי, שמה מאבטח או אולי איש כוחות הבטחון.
נראה לי שאף אחד במשרד הדתות לא יחס לעיניין מעט מחשבה ומדובר בדרישה
לשם כסת"ח.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2778697,00.html
- סליקאי ארד

- הודעות: 22
- הצטרף: 05 ינואר 2003, 19:47
האם אני מזהה כאן בקשה מגוף ממשלתי (משרד בדתות) לאזרחים מחזיקי נשק לשאת אותו עימם? כפי שעשה בזמנו מפכ"ל מסויים? ועוד בבית התפילה? ביום הכי קדוש? האם יש בכך מין רמיזה על יכולת של הרשויות להגן על האזרח? האם נפקחו עיניו של מן דהו לפתע? או שזה יעבור אחרי שלא יהיו פיגועים במשך שבוע?
סתם שאלות שלפני יום הכיפורים.
גמר חתימה טובה לכולם
סתם שאלות שלפני יום הכיפורים.
גמר חתימה טובה לכולם
STOPPING POWER IS AN ILLUSION
Marshal & Sanow
DVC
Marshal & Sanow
DVC
1. בודאי שגורם ממשלתי מבקש מהציבור לקחת חלק במאמץ הבטחוני. זו לא פעם ראשונה. מהו תבחין "הגנה עצמית" אם לא "עזרה" מצד אזרחים למאמץ הבטחוני? כמה פעמים שמענו גורמים רשמיים מבקשים מהציבור "לגלות עירנות"? כולנו עם אחד, בחבילה אחת, שותפים לגורל אחד. האחריות לחיי אדם מוטלת קודם כל על הממשלה ובוודאי שגם עלינו. בישובי הספר נדרשים התושבים במשך כך השנה לשאת נשק ארוך (במיוחד בשבתות וחגים).
2. מה זה משנה, אם המאבטח הוא מתפלל חמוש או מתנדב במשא"ז או עובד בחברת אבטחה. זה חשוב לפיצויים של ביטוח לאומי? העיקר שיש מאבטח שיודע את מלאכתו.
שנה טובה.
2. מה זה משנה, אם המאבטח הוא מתפלל חמוש או מתנדב במשא"ז או עובד בחברת אבטחה. זה חשוב לפיצויים של ביטוח לאומי? העיקר שיש מאבטח שיודע את מלאכתו.
שנה טובה.
לא כל מה שחושבים - אומרים, לא כל מה שאומרים - כותבים,
לא כל מה שכותבים - מפרסמים.
לא כל מה שכותבים - מפרסמים.
ידידי ראובן
יש הבדל חד בין מצב שהמשטרה מבקשת מהציבור "לגלות עירנות" או דורשת מתושבים בישובי ספר לשאת נשק ארוך והבקשה הזאת להגיע לבתי הכנסת בכל הארץ חמושים. המסקנה המתבקשת היא שאין הבדל כעת בסכנה האורבת לציבור באשר הוא בכל מקום בארץ ללא הבדל בין ישוב ספר, ישוב במרכז הארץ או עיר הבירה.
אני תמהה אם זו התפקחות זמנית או שמשהו הבין שזכות ההגנה העצמית אינה עומדת רק למי שגר במקום X או עובד במקום Y וכו'
תבחין הגנה עצמית כבר לא קיים, וגם כאשר הוגדר כך בחוק לא הייתה כוונה ל"עזרה למאמץ הביטחוני" אלא רק לצורך הגנתו האישית של מורשה וסביבתו המיידית, וגם זה כמוצא אחרון. בעיני זה לא אותו הדבר.
יש הבדל חד בין מצב שהמשטרה מבקשת מהציבור "לגלות עירנות" או דורשת מתושבים בישובי ספר לשאת נשק ארוך והבקשה הזאת להגיע לבתי הכנסת בכל הארץ חמושים. המסקנה המתבקשת היא שאין הבדל כעת בסכנה האורבת לציבור באשר הוא בכל מקום בארץ ללא הבדל בין ישוב ספר, ישוב במרכז הארץ או עיר הבירה.
אני תמהה אם זו התפקחות זמנית או שמשהו הבין שזכות ההגנה העצמית אינה עומדת רק למי שגר במקום X או עובד במקום Y וכו'
מהו תבחין "הגנה עצמית" אם לא "עזרה" מצד אזרחים למאמץ הבטחוני?
תבחין הגנה עצמית כבר לא קיים, וגם כאשר הוגדר כך בחוק לא הייתה כוונה ל"עזרה למאמץ הביטחוני" אלא רק לצורך הגנתו האישית של מורשה וסביבתו המיידית, וגם זה כמוצא אחרון. בעיני זה לא אותו הדבר.
STOPPING POWER IS AN ILLUSION
Marshal & Sanow
DVC
Marshal & Sanow
DVC
"בלוף בשידור חי..."
מה שקרה הוא שהמשטרה הודיעה שהיא שולחת שני מאבטחים לכל בית כנסת.
בפועל זה לא היה ולא נברא.
בתי כנסת לא לקחו שום מאבטח בשכר.
אפה שיש מתנדבי משא"ז יש ואיפה שאין - אין.
אצלנו יש 3 בעלי נשק - אז היה. במקומות אחרים לא היה.
אבל היתה הודעה "אנחנו שולחים מאבטחים..."
בפועל זה לא היה ולא נברא.
בתי כנסת לא לקחו שום מאבטח בשכר.
אפה שיש מתנדבי משא"ז יש ואיפה שאין - אין.
אצלנו יש 3 בעלי נשק - אז היה. במקומות אחרים לא היה.
אבל היתה הודעה "אנחנו שולחים מאבטחים..."
- סליקאי זהב

- הודעות: 1160
- הצטרף: 05 ינואר 2003, 15:31
אבטחה
אצלינו , בישוב עירוני , מאורגנת שמירה של כל בעלי הנשק ומתנדבי משא"ז והמתמידים.
סה"כ מדובר בכ-25 מתנדבים השומרים בפתח ביה"כ ובנקודות נוספות בזמן התכנסות ובפיזור בתורנות של 20 דקות. ההתארגנות הינה מקומית ויעילה. אנו מקבלים סידור לכל שבוע , 4 שבועות מראש , ומצוידים גם במכשירי קשר. אם ניתן להסתמך על מקורות עצמיים .. מה טוב.
השאלה הינה מה קורה במקומות בהם אין "משוגע לדבר", אין בעלי נשק ויכולת להתארגן על בסיס מקורות עצמיים.
מה ההבדל בין הצורך לאבטח מסעדה , מקום ציבורי , בית ספר או בית כנסת?
סה"כ מדובר בכ-25 מתנדבים השומרים בפתח ביה"כ ובנקודות נוספות בזמן התכנסות ובפיזור בתורנות של 20 דקות. ההתארגנות הינה מקומית ויעילה. אנו מקבלים סידור לכל שבוע , 4 שבועות מראש , ומצוידים גם במכשירי קשר. אם ניתן להסתמך על מקורות עצמיים .. מה טוב.
השאלה הינה מה קורה במקומות בהם אין "משוגע לדבר", אין בעלי נשק ויכולת להתארגן על בסיס מקורות עצמיים.
מה ההבדל בין הצורך לאבטח מסעדה , מקום ציבורי , בית ספר או בית כנסת?
"וישלח דוד את ידו אל הכלי, ויקח משם אבן ויקלע, ויך את הפלישתי אל מצחו, ותטבע האבן במצחו ויפול על פניו ארצה"
מיכאל ראשית תבורכו על ההתארגנות.
גם אצלנו בקולחוז היו מספיק נשקים כמעט כמספר המתפללים.
אשר להבדל - מסעדה גוף עיסקי נדרשת אבטחה ברישיון העסק.
אתר ציבורי מתנ"ס למשל כפוף להוראות מנכ"ל משרד החינוך ומתוקצב כך כנ"ל תאטרון וכו'
לגבי בית כנסת זהו אמנם מקום ציבורי אך ללא אבא מוגדר (לא צריך לספר לך שלעיתים לאחזקה פשוטה קשה להשיג תקציב או שעורכים מגבית) לכן ככל שהמקום פחות פורמלי יש צורך ביתר התנדבות.
וסתם שאלת חלם היכן לדעתך יתקוף מחבל בעיר במרכז הארץ הומה מתפללים, או בישוב ספר שבו יש שמירה ובית הכנסת מוגן?
אם התשובה היא עיר במרכז אז למה ישובי ספר בקריטריון ועיר במרכז לא?
אז עם הרבה חומר למחשבה
מועדים לשמחה ושניפגש בשמחות.
אילן
גם אצלנו בקולחוז היו מספיק נשקים כמעט כמספר המתפללים.
אשר להבדל - מסעדה גוף עיסקי נדרשת אבטחה ברישיון העסק.
אתר ציבורי מתנ"ס למשל כפוף להוראות מנכ"ל משרד החינוך ומתוקצב כך כנ"ל תאטרון וכו'
לגבי בית כנסת זהו אמנם מקום ציבורי אך ללא אבא מוגדר (לא צריך לספר לך שלעיתים לאחזקה פשוטה קשה להשיג תקציב או שעורכים מגבית) לכן ככל שהמקום פחות פורמלי יש צורך ביתר התנדבות.
וסתם שאלת חלם היכן לדעתך יתקוף מחבל בעיר במרכז הארץ הומה מתפללים, או בישוב ספר שבו יש שמירה ובית הכנסת מוגן?
אם התשובה היא עיר במרכז אז למה ישובי ספר בקריטריון ועיר במרכז לא?
אז עם הרבה חומר למחשבה
מועדים לשמחה ושניפגש בשמחות.
אילן
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד


