סיוע למשטרה
המנהלים: yoramhai, donduck, שרקן
לעניין הגשת עזרה ראשונה - למיטב ידיעתי (ואשמח אם מי מהעו"ד בפורום יתרמו) קיים בארץ "חוק השומרוני הטוב", האומר כי במקרה שראה אדם ברחוב אדם אחר הזקוק לעזרה רפואית, חובה עליו להגיש עזרה כזאת לפי מיטב הכשרתו הרפואית/אחרת. עפ"י החוק, גם אדם שגרם נזק למטופל, אבל פעל בצורה סבירה (דוגמה לפעולה סבירה - שבירת צלע במהלך החייאה. דוגמה לפעולה לא סבירה - לשלוף סכין מפצע דקירה, או לשפוך נפט ולהדליק את הנפגע כי "אש הורגת את החיידקים") - מוגן מפני תביעת נזנקין מצד הקורבן.
בלי קשר לעניין - לעניות דעתי על כל אדם ללמוד הליכי הגשת עזרה ראשונה בסיסית. השקעה חד פעמית של כמה שעות (פחות מ-10 שעות אני מאמין) יכולה להספיק.
במקרה ויהיו מספיק מעוניינים, אני מבטיח לנסות ולארגן מדריך, בעלות סימלית, שיבוא ללמד.
בלי קשר לעניין - לעניות דעתי על כל אדם ללמוד הליכי הגשת עזרה ראשונה בסיסית. השקעה חד פעמית של כמה שעות (פחות מ-10 שעות אני מאמין) יכולה להספיק.
במקרה ויהיו מספיק מעוניינים, אני מבטיח לנסות ולארגן מדריך, בעלות סימלית, שיבוא ללמד.
Primum - Non Nocere, Secundum - Nocere!!!!
The problem with troubleshooting is that trouble shoots back
_________________________________
מפקח מטווח, חבר בארגון מדריכי הירי ומפקחי המטווחים הישראלי ISIA
The problem with troubleshooting is that trouble shoots back
_________________________________
מפקח מטווח, חבר בארגון מדריכי הירי ומפקחי המטווחים הישראלי ISIA
- תרמתי למען הסליק

- הודעות: 838
- הצטרף: 13 ינואר 2003, 17:44
- מיקום: ישראל-תל אביב
THE SHIELD - כשוטר וותיק ומנוסה אני מתפלא עליך שאתה לא יודע את החוק: אזרח המסייע לשוטר, עפ"י בקשת השוטר, אינו מבוטח ואינו נהנה מחסינות של החוק כמו השוטר למשל, אם השניים פוצצו אדם שנראה לשוטר כעבריין, ובסוף התברר שהוא אדם תמים, השוטר נהנה מחסינות פלילית ואזרחית, בעוד שהאזרח יועמד לדין פלילי - אם כי סביר שהפרקליטות לא תמליץ להעמידו לדין מסיבות מובנות - וגרוע מכך - לדין אזרחי.כל זאת למרות שגם סירוב לסייע לשוטר הינו עבירה פלילית. אז מה לעשות? להפעיל את הראש.
לגבי הערתך אודות מתנדבי המשמר האזרחי - כמו שיש מתנדבים זבל, יש שוטרים זבל. אין מקום להכללות מטופשות. מסקרן אותי לדעת לפי איזה מדד אתה קובע ששוטרים הם מקצועיים יותר ממתנדבים. אני לא יודע כמה כדורים א[u]תה[/u] ירית בשנה האחרונה, וכמה אתה רץ 2000 מטר,ובלי להיכנס לתוכנית האימונים של המשטרה, אני חושב שהמסר שלי די ברור כאן.
לגבי הערתך אודות מתנדבי המשמר האזרחי - כמו שיש מתנדבים זבל, יש שוטרים זבל. אין מקום להכללות מטופשות. מסקרן אותי לדעת לפי איזה מדד אתה קובע ששוטרים הם מקצועיים יותר ממתנדבים. אני לא יודע כמה כדורים א[u]תה[/u] ירית בשנה האחרונה, וכמה אתה רץ 2000 מטר,ובלי להיכנס לתוכנית האימונים של המשטרה, אני חושב שהמסר שלי די ברור כאן.
- סליקאי זהב

- הודעות: 397
- הצטרף: 12 פברואר 2003, 15:21
Hungarfield:
1. אם אדם פעל בצורה סבירה תוך הגשת עזרה ראשונה ונתבע על נזק שגרם, הרי הוא יזכה במשפט, שהרי התובע-הנפגע חייב להוכיח כי הנתבע-המזיק פעל ברשלנות, כלומר בצורה בלתי סבירה. זהו הדין בארץ ללא כל קשר לחוק השומרוני הטוב.
2. חוק השומרוני הטוב מקנה חסינות מפני תביעה במקרה של הגשת עזרה ראשונה ללא קשר לסבירות מעשי מגיש העזרה. הרציונל מאחרי החוק הוא להמנע ממצב אליו הגיעו, בייחוד בארה"ב, שכל מגיש עזרה ראשונה היה נתבע על ידי הנפגע ואז היה עליו להתגונן בבית המשפט על כל הטירחה והעלויות הכרוכות בכך, ובעקבות כך המנעות של העוברים ושבים להגיש עזרה לפצועים גם כאשר מדובר בפעולה פשוטה כגון עצירת דמם שהסכנה בה מועטה והיא עשוייה להציל חיים.
3. בארץ אין חוק השומרוני הטוב. לפיכך מגיש עזרה ראשונה עלול להתבע על נזק שגרם ברשלנותו.
1. אם אדם פעל בצורה סבירה תוך הגשת עזרה ראשונה ונתבע על נזק שגרם, הרי הוא יזכה במשפט, שהרי התובע-הנפגע חייב להוכיח כי הנתבע-המזיק פעל ברשלנות, כלומר בצורה בלתי סבירה. זהו הדין בארץ ללא כל קשר לחוק השומרוני הטוב.
2. חוק השומרוני הטוב מקנה חסינות מפני תביעה במקרה של הגשת עזרה ראשונה ללא קשר לסבירות מעשי מגיש העזרה. הרציונל מאחרי החוק הוא להמנע ממצב אליו הגיעו, בייחוד בארה"ב, שכל מגיש עזרה ראשונה היה נתבע על ידי הנפגע ואז היה עליו להתגונן בבית המשפט על כל הטירחה והעלויות הכרוכות בכך, ובעקבות כך המנעות של העוברים ושבים להגיש עזרה לפצועים גם כאשר מדובר בפעולה פשוטה כגון עצירת דמם שהסכנה בה מועטה והיא עשוייה להציל חיים.
3. בארץ אין חוק השומרוני הטוב. לפיכך מגיש עזרה ראשונה עלול להתבע על נזק שגרם ברשלנותו.
- סליקאי כסף

- הודעות: 121
- הצטרף: 03 אוגוסט 2003, 21:27
תגובה ליובל
על פי תגובתך אני בטוח שהינך מתנדב משא"ז ולכן תגובת ה"זבל".
אגלה לך סוד קטן:ריצת 2000 וירי הינם החלק הקטן מהמקצועיות אליה נדרש שוטר.
אם אינך יודע לטפל בארוע פורצים לא יעזור לך שתרוץ 2000 בשש דקות או יותר נכון תרשה לי לצטט את החונך שלי מימי הבילוש:"אם הגעת למצב שאתה צריך לרדוף אחרי הגנב אז הפסדת מראש".
אתה מוזמן לבצע בדיקה במקום בו אתה מתנדב ותראה שהבלשים הטובים ביותר אינם בהכרח אתלטים או צלפי אקדח (לרוב הם אינם הולכים עם אקדח בכלל).
אני יורה בערך 5 פעמים בשנה דרך יחידתי במשטרה אך יצא לי להשתתף במספר ארועי ירי אמיתיים (כאלה שיורים עליך באמת ולא מטווח נינוח) ותאמין לי שכל המשופצרים עם הפאוצים והמחסניות הנוספות שמתאמנים בירי מעשי פחדו לצאת מאחורי המחסה דקות רבות לאחר סוף הארוע.
לסיכום קח אויר ותשתה כוס מים תגיע להתנדב פעם בשבוע ותתרום לקהילה בכיף .
רק להזכירך:אתה לא שוטר כי שוטר זה מקצוע שלומדים אותו גם באקדמיה וגם בשטח מניסיון מצתבר וחיכוך יומיומי עם עבריינים.
תמשיך לרוץ בראור ולהתאמן במטווח ותן לבעלי המקצוע לעשות את שלהם.

אגלה לך סוד קטן:ריצת 2000 וירי הינם החלק הקטן מהמקצועיות אליה נדרש שוטר.
אם אינך יודע לטפל בארוע פורצים לא יעזור לך שתרוץ 2000 בשש דקות או יותר נכון תרשה לי לצטט את החונך שלי מימי הבילוש:"אם הגעת למצב שאתה צריך לרדוף אחרי הגנב אז הפסדת מראש".
אתה מוזמן לבצע בדיקה במקום בו אתה מתנדב ותראה שהבלשים הטובים ביותר אינם בהכרח אתלטים או צלפי אקדח (לרוב הם אינם הולכים עם אקדח בכלל).
אני יורה בערך 5 פעמים בשנה דרך יחידתי במשטרה אך יצא לי להשתתף במספר ארועי ירי אמיתיים (כאלה שיורים עליך באמת ולא מטווח נינוח) ותאמין לי שכל המשופצרים עם הפאוצים והמחסניות הנוספות שמתאמנים בירי מעשי פחדו לצאת מאחורי המחסה דקות רבות לאחר סוף הארוע.
לסיכום קח אויר ותשתה כוס מים תגיע להתנדב פעם בשבוע ותתרום לקהילה בכיף .
רק להזכירך:אתה לא שוטר כי שוטר זה מקצוע שלומדים אותו גם באקדמיה וגם בשטח מניסיון מצתבר וחיכוך יומיומי עם עבריינים.
תמשיך לרוץ בראור ולהתאמן במטווח ותן לבעלי המקצוע לעשות את שלהם.
אני חושב שאפשר לסכם את העיניין:
בתשובה לשאלתו של ידידנו ארנולד, אם אתה אזרח (מתנדב או אחר), ונתקל באירוע בו ישנה כבר פעילות משטרתית, אתה יכול להציע את עזרתך, אבל אל תפגע אם תיענה בסירוב.
השוטר/ים יכולים לקבל את עזרתך, אם הם באמת זקוקים לה, אבל יכול להיות מצב (תיאורטי כמובן
), שבו השוטרים לא זקוקים לכל עזרה להשלמת משימתם.
לא צריך להיפגע מזה !!!
מי שרוצה באמת לעזור יכול לבוא ולהתנדב במסגרות השונות של המשא"ז, הקלאסי, או במדים.
אני יכול להעיד על עצמי, שאני מתנדב מתמיד (למעלה מ-15 שנה) וכבר יצא לי להציע את עזרתי (לחבלן משטרתי) והוא קיבל את הצעת העזרה שלי, אך גם יצא לי להציע את עזרתי (באירוע של ת"ד) והיא נידחתה באדיבות.
לא נעלבתי !!!
מה לעשות, מיקרה של "בלתי עציב..."
בתשובה לשאלתו של ידידנו ארנולד, אם אתה אזרח (מתנדב או אחר), ונתקל באירוע בו ישנה כבר פעילות משטרתית, אתה יכול להציע את עזרתך, אבל אל תפגע אם תיענה בסירוב.
השוטר/ים יכולים לקבל את עזרתך, אם הם באמת זקוקים לה, אבל יכול להיות מצב (תיאורטי כמובן
לא צריך להיפגע מזה !!!
מי שרוצה באמת לעזור יכול לבוא ולהתנדב במסגרות השונות של המשא"ז, הקלאסי, או במדים.
אני יכול להעיד על עצמי, שאני מתנדב מתמיד (למעלה מ-15 שנה) וכבר יצא לי להציע את עזרתי (לחבלן משטרתי) והוא קיבל את הצעת העזרה שלי, אך גם יצא לי להציע את עזרתי (באירוע של ת"ד) והיא נידחתה באדיבות.
לא נעלבתי !!!
מה לעשות, מיקרה של "בלתי עציב..."
- סליקאי זהב

- הודעות: 627
- הצטרף: 05 ינואר 2003, 13:17
- מיקום: ירושלים
תודה עוד'ר!
השכלתי...
זכרתי שהעבירו לאחרונה (כשראה שרק ניסו להעביר) בארץ חוק ברוח השומרוני הטוב, אך התבדיתי.
לא נורא. אני מקווה שיעבירו כזה בקרוב - אנחנו זקוקים לכמה שומרונים מהסוג הטוב...
ולגביך - אתה מועלה בזאת מבחינתי לדרגת עו"ד להיט.
השכלתי...
זכרתי שהעבירו לאחרונה (כשראה שרק ניסו להעביר) בארץ חוק ברוח השומרוני הטוב, אך התבדיתי.
לא נורא. אני מקווה שיעבירו כזה בקרוב - אנחנו זקוקים לכמה שומרונים מהסוג הטוב...
ולגביך - אתה מועלה בזאת מבחינתי לדרגת עו"ד להיט.
Primum - Non Nocere, Secundum - Nocere!!!!
The problem with troubleshooting is that trouble shoots back
_________________________________
מפקח מטווח, חבר בארגון מדריכי הירי ומפקחי המטווחים הישראלי ISIA
The problem with troubleshooting is that trouble shoots back
_________________________________
מפקח מטווח, חבר בארגון מדריכי הירי ומפקחי המטווחים הישראלי ISIA
- תרמתי למען הסליק

- הודעות: 838
- הצטרף: 13 ינואר 2003, 17:44
- מיקום: ישראל-תל אביב
האמת שהנושא הזה הטריד אותי ולכן ניסיתי ללמוד עליו יותר,
הנה כמה מקורות + הדגשות לקטעים שיותר מעניינים :
ציטוט של פס"ד :
לעומת זאת, במשפט הישראלי, נעשה ניסיון ללכת בכיוון ההפוך ולגזור מחובת הזהירות את חובת "לא תעמÉד על דם רעÆך". כך נעשה בע"פ 119/93 , שבו הביע השופט לוין את דעתו שהנאשם הפר את חובת הזהירות כשהשתתף במשחק "רולטה רוסית". ואלה דבריו:
אמת, נכון הדבר - חובה כללית של הצלה אין בשיטתנו . "חוק השומרוני הטוב" לא קיים. אך ישנם "איים" של חובות הצלה. חובות סטטוטוריות - וכן כאלה שבית המשפט יכול וראוי שיצור על ידי פרשנות... חובה (משפטית) כזו לא תוטל על אדם ההולך בחוף הים ורואה זר טובע. עם זאת, סבורני שיש הבדל בין מצב בו ישנם שני אנשים זרים למצב בו ישנה קירבה ביניהם. כפי שביארתי, הקירבה עשויה להיווצר מיחסי משפחה, ולדעתי, וזאת בנוגע לענייננו, גם מעצם העובדה שאדם א' הביא או עומד להביא את אדם ב' לסיטואציה מסוכנת. גם כאן קמה חובת הצלה ספציפית בנסיבות אלה. אבהיר דברי: אכן, אין חובת הצלה כללית, ואין על אדם כלשהוא חובה להציל אדם כלשהוא מסכנה פיזית לחייו. אולם, כאשר אדם א' יוצר את הסיכון עבור אדם ב' או יוצר את הקרקע והתשתית למצב המסוכן אליו נקלע אדם ב' - או אז בזה הרגע קמה חובת הצלה בה הוא חב כלפי זה שנכנס בעידודו למצב המסוכן בעידודו.
ע"פ 119/93 לורנס נ' מדינת ישראל, פ"ד מח(4) 1.
לגבי חוק "לא תעמוד על דם רעך" :
בארץ שינו את פני הדברים ב-1998- "חוק לא תעמוד על דם רעך". ציווי מהמקורות.
מנגד קיימת התפישה שיש דבר מאוד חיובי להציל אבל בכל זאת לא לחייב. GOOD SOMERATEN LAW. נקיטה בסטנדרט אחר של רשלנות כלפי אנשים שמצילים. אנשים שהזיקו כתוצאה מכך שניסו להציל והיו חשופים לתביעה משפטית. בשלב מסוים החליטו לפטור אנשים אלו מתביעה נזיקית. רוצים לא לחייב אבל לגרום לאדם רצון ליזום בעצמו הצלה.
"חוק למניעת נזקי גוף" ו"עשיית עושר שלא במשפט" באו לפטור אנשים אלה בארץ.
חוק לא תעמוד על דם רעך הוא חוק פלילי-
1. (א) חובה על אדם להושיט עזרה לאדם הנמצא לנגד עיניו, עקב אירוע פתאומי, בסכנה חמורה ומיידית לחייו, לשלמות גופו או לבריאותו, כאשר לאל-ידו להושיט את העזרה, מבלי להסתכן או לסכן את זולתו.
מתייחס רק לנזקי גוף לא לנזקי רכוש. החובה היא מצומצמת- רק כאשר האדם בקרבה מיידית של זמן ומקום. לא על מצבים רחוקים ובלתי נחזים מראש. מדובר על מצבים כאשר יש אפשרות להציל- לא מדובר על קפיצה לים כאשר אינני יודע לשחות. מבלי לסכן את עצמי או אחרים.
(ב) המודיע לרשויות או המזעיק אדם אחר היכול להושיט את העזרה הנדרשת, יראוהו כמי שהושיט עזרה לעניין חוק זה; בסעיף זה, "רשויות" - משטרת ישראל, מגן דוד אדום ושירות הכבאות.
כאשר אדם הזעיק את הרשויות הוא פטור לעניין החוק, "הפלת" אחריות על אדם אחר תהיה קבילה רק כאשר הוא מוסמך להצלה.
וכמובן, מיהו השומרוני הטוב :
הברית החדשה, לוקס, פרק י', פסוקים 25-37:
ויקם תלמיד חכם אחד לנסותו ויאמר: מורי, מה עליי לעשות לרשת חיי עולם?
ויאמר אליו: מה כתוב בתורה, איך קראת בה?
ויען ויאמר: ואהבת את ה' אלוהיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאודך ובכל מדעך, ולרעך כמוך:
ויאמר אליו: טוב ענית! עשה כן ותחיה:
ויואל להצדיק נפשו ויאמר אל ישוע: ומי הוא רעי?
ויען ישוע ויאמר: איש אחד ירד מירושלים ליריחו ויפול בידי שודדים אשר הפשיטוהו, הכוהו, ויפנו ויעזבו אותו, וכמעט לא נותרה בו נשמה:
ויקר לאיש כהן מקרהו לבוא בדרך ההוא ויראהו, ויט מפניו:
וגם איש לוי נקרה במקום ההוא וייגש ויראהו, ויעבור מעליו:
אך איש שומרוני בלכתו למסעיו ניגש אליו ויראהו, ויכמרו רחמיו:
ויקרב ויחבוש את פצעיו ושמן ויין יצק עליו וירכיבהו על בהמתו, ויביאהו אל המלון ויחש לו לכל מחסוריו:
ולמחרת הוציא שני דינרים וייתן לבעל המלון ויאמר חושה לו לכל מחסוריו וכי תוסיף להוציא עליו אני בשובי אשלמה:
ועתה, מה תאמר, מי משלושה אלה היה רÅע לאיש אשר נפל בידי השודדים?
ויען ויאמר: זה הוא אשר גמל עמו חסד, ויאמר אליו ישוע: לך ועשה גם אתה כמוהו!
המצב בארץ : כיום הדין הישראלי מטיל חובת הצלה כללית במקרה אחד: נהג הנוהג בדרך ורואה פצוע - חייב לעצור ולהושיט לו עזרה. חובה זו חלה רק על נהגים הנוסעים בכביש ולא על כל אדם שעובר בדרך
[url=http://www10.cc.huji.ac.il/snunit/sachlav/teachers/israel/upload/.hayezoolat/madrichperkc.doc]למי שמעוניין במאמר מעמיק בנושא
[/url]
הנה כמה מקורות + הדגשות לקטעים שיותר מעניינים :
ציטוט של פס"ד :
לעומת זאת, במשפט הישראלי, נעשה ניסיון ללכת בכיוון ההפוך ולגזור מחובת הזהירות את חובת "לא תעמÉד על דם רעÆך". כך נעשה בע"פ 119/93 , שבו הביע השופט לוין את דעתו שהנאשם הפר את חובת הזהירות כשהשתתף במשחק "רולטה רוסית". ואלה דבריו:
אמת, נכון הדבר - חובה כללית של הצלה אין בשיטתנו . "חוק השומרוני הטוב" לא קיים. אך ישנם "איים" של חובות הצלה. חובות סטטוטוריות - וכן כאלה שבית המשפט יכול וראוי שיצור על ידי פרשנות... חובה (משפטית) כזו לא תוטל על אדם ההולך בחוף הים ורואה זר טובע. עם זאת, סבורני שיש הבדל בין מצב בו ישנם שני אנשים זרים למצב בו ישנה קירבה ביניהם. כפי שביארתי, הקירבה עשויה להיווצר מיחסי משפחה, ולדעתי, וזאת בנוגע לענייננו, גם מעצם העובדה שאדם א' הביא או עומד להביא את אדם ב' לסיטואציה מסוכנת. גם כאן קמה חובת הצלה ספציפית בנסיבות אלה. אבהיר דברי: אכן, אין חובת הצלה כללית, ואין על אדם כלשהוא חובה להציל אדם כלשהוא מסכנה פיזית לחייו. אולם, כאשר אדם א' יוצר את הסיכון עבור אדם ב' או יוצר את הקרקע והתשתית למצב המסוכן אליו נקלע אדם ב' - או אז בזה הרגע קמה חובת הצלה בה הוא חב כלפי זה שנכנס בעידודו למצב המסוכן בעידודו.
ע"פ 119/93 לורנס נ' מדינת ישראל, פ"ד מח(4) 1.
לגבי חוק "לא תעמוד על דם רעך" :
בארץ שינו את פני הדברים ב-1998- "חוק לא תעמוד על דם רעך". ציווי מהמקורות.
מנגד קיימת התפישה שיש דבר מאוד חיובי להציל אבל בכל זאת לא לחייב. GOOD SOMERATEN LAW. נקיטה בסטנדרט אחר של רשלנות כלפי אנשים שמצילים. אנשים שהזיקו כתוצאה מכך שניסו להציל והיו חשופים לתביעה משפטית. בשלב מסוים החליטו לפטור אנשים אלו מתביעה נזיקית. רוצים לא לחייב אבל לגרום לאדם רצון ליזום בעצמו הצלה.
"חוק למניעת נזקי גוף" ו"עשיית עושר שלא במשפט" באו לפטור אנשים אלה בארץ.
חוק לא תעמוד על דם רעך הוא חוק פלילי-
1. (א) חובה על אדם להושיט עזרה לאדם הנמצא לנגד עיניו, עקב אירוע פתאומי, בסכנה חמורה ומיידית לחייו, לשלמות גופו או לבריאותו, כאשר לאל-ידו להושיט את העזרה, מבלי להסתכן או לסכן את זולתו.
מתייחס רק לנזקי גוף לא לנזקי רכוש. החובה היא מצומצמת- רק כאשר האדם בקרבה מיידית של זמן ומקום. לא על מצבים רחוקים ובלתי נחזים מראש. מדובר על מצבים כאשר יש אפשרות להציל- לא מדובר על קפיצה לים כאשר אינני יודע לשחות. מבלי לסכן את עצמי או אחרים.
(ב) המודיע לרשויות או המזעיק אדם אחר היכול להושיט את העזרה הנדרשת, יראוהו כמי שהושיט עזרה לעניין חוק זה; בסעיף זה, "רשויות" - משטרת ישראל, מגן דוד אדום ושירות הכבאות.
כאשר אדם הזעיק את הרשויות הוא פטור לעניין החוק, "הפלת" אחריות על אדם אחר תהיה קבילה רק כאשר הוא מוסמך להצלה.
וכמובן, מיהו השומרוני הטוב :
הברית החדשה, לוקס, פרק י', פסוקים 25-37:
ויקם תלמיד חכם אחד לנסותו ויאמר: מורי, מה עליי לעשות לרשת חיי עולם?
ויאמר אליו: מה כתוב בתורה, איך קראת בה?
ויען ויאמר: ואהבת את ה' אלוהיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאודך ובכל מדעך, ולרעך כמוך:
ויאמר אליו: טוב ענית! עשה כן ותחיה:
ויואל להצדיק נפשו ויאמר אל ישוע: ומי הוא רעי?
ויען ישוע ויאמר: איש אחד ירד מירושלים ליריחו ויפול בידי שודדים אשר הפשיטוהו, הכוהו, ויפנו ויעזבו אותו, וכמעט לא נותרה בו נשמה:
ויקר לאיש כהן מקרהו לבוא בדרך ההוא ויראהו, ויט מפניו:
וגם איש לוי נקרה במקום ההוא וייגש ויראהו, ויעבור מעליו:
אך איש שומרוני בלכתו למסעיו ניגש אליו ויראהו, ויכמרו רחמיו:
ויקרב ויחבוש את פצעיו ושמן ויין יצק עליו וירכיבהו על בהמתו, ויביאהו אל המלון ויחש לו לכל מחסוריו:
ולמחרת הוציא שני דינרים וייתן לבעל המלון ויאמר חושה לו לכל מחסוריו וכי תוסיף להוציא עליו אני בשובי אשלמה:
ועתה, מה תאמר, מי משלושה אלה היה רÅע לאיש אשר נפל בידי השודדים?
ויען ויאמר: זה הוא אשר גמל עמו חסד, ויאמר אליו ישוע: לך ועשה גם אתה כמוהו!
המצב בארץ : כיום הדין הישראלי מטיל חובת הצלה כללית במקרה אחד: נהג הנוהג בדרך ורואה פצוע - חייב לעצור ולהושיט לו עזרה. חובה זו חלה רק על נהגים הנוסעים בכביש ולא על כל אדם שעובר בדרך
[url=http://www10.cc.huji.ac.il/snunit/sachlav/teachers/israel/upload/.hayezoolat/madrichperkc.doc]למי שמעוניין במאמר מעמיק בנושא
[/url]
*** כמות האינטליגנציה בעולם קבועה, אך האוכלוסיה גדלה תמיד. ***
נו קולונל - בארץ בהחלט יש חוק השומרוני הטוב...
כמו השומרוני - רק מי שברכב (או על בהמה) מחוייב להגיש עזרה.
בברית החדשה לא מפורט אם הפגיעה קשורה לתאונת דרכים (אולי השודדים פגעו בו עם הגמל, או ששיכנעו את החמור שלהם לבעוט בו?) אבל העניין עם הרכב ברור
הגם אתה בעו"ד?
כמו השומרוני - רק מי שברכב (או על בהמה) מחוייב להגיש עזרה.
בברית החדשה לא מפורט אם הפגיעה קשורה לתאונת דרכים (אולי השודדים פגעו בו עם הגמל, או ששיכנעו את החמור שלהם לבעוט בו?) אבל העניין עם הרכב ברור
הגם אתה בעו"ד?
Primum - Non Nocere, Secundum - Nocere!!!!
The problem with troubleshooting is that trouble shoots back
_________________________________
מפקח מטווח, חבר בארגון מדריכי הירי ומפקחי המטווחים הישראלי ISIA
The problem with troubleshooting is that trouble shoots back
_________________________________
מפקח מטווח, חבר בארגון מדריכי הירי ומפקחי המטווחים הישראלי ISIA
- תרמתי למען הסליק

- הודעות: 838
- הצטרף: 13 ינואר 2003, 17:44
- מיקום: ישראל-תל אביב
הדרך הטובה ביותר לעזור לשוטר היא: פשוט לעזוב את המקום וללכת.
למעט אירוע פח"ע ובמידה ויש לך נשק !!
כי בסוף אתה רק מסתבך ממו: ללכת לתת עדות ואפילו להעיד בבית משפט ועוד המן המון זיוני שכל!!
לכן חוץ מפח"ע קח את הרגליים שלך ותלך!!!

למעט אירוע פח"ע ובמידה ויש לך נשק !!
כי בסוף אתה רק מסתבך ממו: ללכת לתת עדות ואפילו להעיד בבית משפט ועוד המן המון זיוני שכל!!
לכן חוץ מפח"ע קח את הרגליים שלך ותלך!!!
סבי
sabi
----------------------------
שמחות צריך לארגן , האסונות באים מעצמן....
-----------------------------------
sabi
----------------------------
שמחות צריך לארגן , האסונות באים מעצמן....
-----------------------------------
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד
