מעונין לרכוש רכב חדש כעצמאי - זקוק לייעוץ
מעונין לרכוש רכב חדש כעצמאי - זקוק לייעוץ
סליקאים יקרים,
אני עובד עצמאי (עוסק מורשה) ומעונין לרכוש רכב פרטי לרשום אותו כרכב עסקי, וזקוק לייעוץ כדלקמן:
הנה"ח ומיסוי
1. באיזה חודש כדאי לרכוש את הרכב? אני חשבתי בתחילת שנת המס (כך שמקבלים פחת מרבי על שנת המס עם קילומטראז' מרבי), אך מאידך ייתכנו גורמים שלא חשבתי עליהם.
2. מימון
איזה אחוז מערך הרכב מממנים בנקים בהלוואה? האם כדאי להשתמש בליסינג (הרכב נשאר בבעלות חברת הליסינג) או בהלוואה רגילה (תוך שעבוד הרכב לבנק)? איזה אחוז מרבי של ערך הרכב מומלץ לשלם מראש? (אני מעונין בשלב זה לקחת הלוואה ל-60 חודשים על 75% מערך הרכב, כך שההחזר השנתי יהיה שווה בערך לפחת השנתי לצורכי מס הכנסה). האם יש משהו שלא חשבתי עליו כאן?
3. דגם
איזה רכב חדש כדאי לי לקנות (סוג, יצרן, דגם)? אני מעוניין במשפחתי בתחום ה- 120,000 ש"ח, ולהחזיק את הרכב במשך 7 שנים עם ביטוח מקיף, ולהמשיך להחליף רכבים עד גיל פרישה לפנסיה (מספיק זמן ל- 5 רכבים).
אודה על עצותיכם. הפניה לפורום מתאים יותר תתקבל בברכה.
שלכם תמיד,
ליאור
אני עובד עצמאי (עוסק מורשה) ומעונין לרכוש רכב פרטי לרשום אותו כרכב עסקי, וזקוק לייעוץ כדלקמן:
הנה"ח ומיסוי
1. באיזה חודש כדאי לרכוש את הרכב? אני חשבתי בתחילת שנת המס (כך שמקבלים פחת מרבי על שנת המס עם קילומטראז' מרבי), אך מאידך ייתכנו גורמים שלא חשבתי עליהם.
2. מימון
איזה אחוז מערך הרכב מממנים בנקים בהלוואה? האם כדאי להשתמש בליסינג (הרכב נשאר בבעלות חברת הליסינג) או בהלוואה רגילה (תוך שעבוד הרכב לבנק)? איזה אחוז מרבי של ערך הרכב מומלץ לשלם מראש? (אני מעונין בשלב זה לקחת הלוואה ל-60 חודשים על 75% מערך הרכב, כך שההחזר השנתי יהיה שווה בערך לפחת השנתי לצורכי מס הכנסה). האם יש משהו שלא חשבתי עליו כאן?
3. דגם
איזה רכב חדש כדאי לי לקנות (סוג, יצרן, דגם)? אני מעוניין במשפחתי בתחום ה- 120,000 ש"ח, ולהחזיק את הרכב במשך 7 שנים עם ביטוח מקיף, ולהמשיך להחליף רכבים עד גיל פרישה לפנסיה (מספיק זמן ל- 5 רכבים).
אודה על עצותיכם. הפניה לפורום מתאים יותר תתקבל בברכה.
שלכם תמיד,
ליאור
Be nice and polite to everyone and carry a loaded gun
ליאור,
הדבר היחידי שאני יכול להמליץ זה על הדגם, כל השאר נשאיר לגדולים ומבינים ממני:
1. מזדה: זה ה"גלוק" של המכוניות. שמן, מים ואתה נוסע בלי בעיות. הרכב שומר על ערכו כמשומש בצורה בלתי רגילה
2. סקודה: אני רואה את המשטרה ונהגי המוניות נוסעים על הרכב הזה -- משמע שהוא טוב ואמין. איך הוא שומר על ערך השוק אני לא יודע...
א.
הדבר היחידי שאני יכול להמליץ זה על הדגם, כל השאר נשאיר לגדולים ומבינים ממני:
1. מזדה: זה ה"גלוק" של המכוניות. שמן, מים ואתה נוסע בלי בעיות. הרכב שומר על ערכו כמשומש בצורה בלתי רגילה
2. סקודה: אני רואה את המשטרה ונהגי המוניות נוסעים על הרכב הזה -- משמע שהוא טוב ואמין. איך הוא שומר על ערך השוק אני לא יודע...
א.
- תרמתי למען הסליק

- הודעות: 9774
- הצטרף: 17 אפריל 2004, 18:12
לדעתי האישית בלבד הבעיה בסקודה ,ואני מניח שאתה מתייחס לאוקטביה זה שצריך את אחד המנועים היותר חזקים ולא 1.6 ליטר,ומחיר הרכב כבר לא כ"כ אטרקטיבי ,משמע,יש הרבה רכבים טובים יותר באותה קבוצת מחיר .
וזו אני מדגיש דעתי .
וזו אני מדגיש דעתי .
חברה חמושה היא חברה מנומסת. . .
להתעצבן . . . זה להעניש את עצמך על טיפשותם של אחרים
וכן . . . גם אני חבר במועדון הפרגית המשוגעת
(ועוד איזו משוגעת)
להתעצבן . . . זה להעניש את עצמך על טיפשותם של אחרים
וכן . . . גם אני חבר במועדון הפרגית המשוגעת
(ועוד איזו משוגעת)
- סליקאי זהב

- הודעות: 1333
- הצטרף: 06 ינואר 2003, 20:23
- מיקום: מ...מל...מלא...מלאב...מלאבס... עיר בהפסקה ...
שכחתי,
לגבי ליסינג תיפעולי... חברות הליסינג משכירות רכב ל-3 שנים, וכמו שאני מבין המטרה שלך היא להחליף את הרכב כל 7 שנים. בסוף תקופת ההחכרה חברת הליסינג תציע לך לקנות את הרכב ב-10% פחות (נתון למשא ומתן) לפני שהם מציעים למכירה בשוק החופשי.. הבעיה עם זה היא שלמרות שאתה היית הבעלים הראשונים והיחידים של אותו הרכב, אתה תהיה "יד שניה" ובתור בעלים ראשונים של הרכב תהיה רשומה חברת הליסינג. מה שזה אומר שאת הרכב הזה תמכור בערך ב-20% פחות ממחיר המחירון שלו.
לי יש רכב מאותו הקבוצה של מאזדה בליסינג והעלות החודשית שלו היא בערך 2,600 -- 2,700 ש"ח בחודש.
היתרון בליסינג הוא שכל עלות הטיפולים והרישוי של הרכב מוטלת על כתפי החברה. דלק וביטוח -- עליך.
תעשה לך את החשבון ותראה אם זה כדאי לך.
א.
לגבי ליסינג תיפעולי... חברות הליסינג משכירות רכב ל-3 שנים, וכמו שאני מבין המטרה שלך היא להחליף את הרכב כל 7 שנים. בסוף תקופת ההחכרה חברת הליסינג תציע לך לקנות את הרכב ב-10% פחות (נתון למשא ומתן) לפני שהם מציעים למכירה בשוק החופשי.. הבעיה עם זה היא שלמרות שאתה היית הבעלים הראשונים והיחידים של אותו הרכב, אתה תהיה "יד שניה" ובתור בעלים ראשונים של הרכב תהיה רשומה חברת הליסינג. מה שזה אומר שאת הרכב הזה תמכור בערך ב-20% פחות ממחיר המחירון שלו.
לי יש רכב מאותו הקבוצה של מאזדה בליסינג והעלות החודשית שלו היא בערך 2,600 -- 2,700 ש"ח בחודש.
היתרון בליסינג הוא שכל עלות הטיפולים והרישוי של הרכב מוטלת על כתפי החברה. דלק וביטוח -- עליך.
תעשה לך את החשבון ותראה אם זה כדאי לך.
א.
- תרמתי למען הסליק

- הודעות: 9774
- הצטרף: 17 אפריל 2004, 18:12
יריב....
אני חושב שהמזדה קולעת בדיוק להגדרה של "הגלוק של המכוניות"... הכוונה זה שזו לא מכונית מדהימה בעלת ביצועים שידביקו אותך לכביש ויגרמו לכו-לם לסובב ראש ולהזיל ריר... הכוונה שזה אוטו שעושה את העבודה שלו בצורה מהימנה, זול לתחזוקה, ושומר על הערך שלו בתור משומש...בקיצור סוס עבודה ולא סוס מירוץ....
א.
אני חושב שהמזדה קולעת בדיוק להגדרה של "הגלוק של המכוניות"... הכוונה זה שזו לא מכונית מדהימה בעלת ביצועים שידביקו אותך לכביש ויגרמו לכו-לם לסובב ראש ולהזיל ריר... הכוונה שזה אוטו שעושה את העבודה שלו בצורה מהימנה, זול לתחזוקה, ושומר על הערך שלו בתור משומש...בקיצור סוס עבודה ולא סוס מירוץ....
א.
- תרמתי למען הסליק

- הודעות: 9774
- הצטרף: 17 אפריל 2004, 18:12
לא יודע לגבי הקורולות החדשות ,אבל בעיה קטנה בישנות . . . -- "יושבות על הכביש" - מרווח גחון נמוך מאוד ,קצת מרגיז (במיוחד ב"במפרים" ) .חוץ מזה מאוד אמינות ונוחות .
לדעתי ,מאזדה 323 .
לדעתי ,מאזדה 323 .
חברה חמושה היא חברה מנומסת. . .
להתעצבן . . . זה להעניש את עצמך על טיפשותם של אחרים
וכן . . . גם אני חבר במועדון הפרגית המשוגעת
(ועוד איזו משוגעת)
להתעצבן . . . זה להעניש את עצמך על טיפשותם של אחרים
וכן . . . גם אני חבר במועדון הפרגית המשוגעת
(ועוד איזו משוגעת)
- סליקאי זהב

- הודעות: 1333
- הצטרף: 06 ינואר 2003, 20:23
- מיקום: מ...מל...מלא...מלאב...מלאבס... עיר בהפסקה ...
דורון, יפה שאלת.
פרופיל המשימה הקשה ביותר לרכב יהיה 2 מבוגרים באורך 1.80 מטר, 2 ילדים (עד גיל 11 אם האוטו יהיה ל- 7 שנים) עם תיקים לסופשבוע. אין לי מטענים כבדים בעסק ליומיום (כל העסק נכנס לתיק ג'יימס בונד ונרתיק פנימי). אני חושב לכיוון מסחרי בגלל האפשרות לשאת אופניים בתוך הרכב או עגלת תינוק + קניות או לול, אך לא סחורה רבה. בשוטף איננו נדרשים לשאת נטענים נפחיים או כבדים.
אנו נוסעים כיום כ-30 אלף ק"מ לשנה, ולדעתי הקילומטרז' יעלה (אשתי החלה לעסוק בשיווק, המחייב פגישות רבות מחוץ לבית). אינני מתכנן נסיעות שטח או מעבר מהיר מעל "פסי העקה", או לעבור את המהירות המותרת בכביש 6.
לגבי חלק מהכבדים שצוינו: מאזדה 3 נראית כבעלת נפח תא נוסעים מקומצן לעומת קודמתה. הקורולה והאוקטביה נראות יותר מבטיחות בכיוון זה (נהגתי בניידות מהסוגים האלה פחות או יותר, כולם רכבים סבבה). השאלה מה יותר משתלם אחרי 30,000 ק"מ לשנה. מתוך אלה לאוקטביה מראה "סקסי" יותר.
עוד שאלות: מה הכי לא גונבים? אינני יודע אם שיקול זה חשוב או לא, אך אשמח להתייחסות. האם לרכב מסחרי / דיזל חסרונות נוספי שלא התחשבתי בהן עד כה (כגון ביטוח מקיף)?
פרופיל המשימה הקשה ביותר לרכב יהיה 2 מבוגרים באורך 1.80 מטר, 2 ילדים (עד גיל 11 אם האוטו יהיה ל- 7 שנים) עם תיקים לסופשבוע. אין לי מטענים כבדים בעסק ליומיום (כל העסק נכנס לתיק ג'יימס בונד ונרתיק פנימי). אני חושב לכיוון מסחרי בגלל האפשרות לשאת אופניים בתוך הרכב או עגלת תינוק + קניות או לול, אך לא סחורה רבה. בשוטף איננו נדרשים לשאת נטענים נפחיים או כבדים.
אנו נוסעים כיום כ-30 אלף ק"מ לשנה, ולדעתי הקילומטרז' יעלה (אשתי החלה לעסוק בשיווק, המחייב פגישות רבות מחוץ לבית). אינני מתכנן נסיעות שטח או מעבר מהיר מעל "פסי העקה", או לעבור את המהירות המותרת בכביש 6.
לגבי חלק מהכבדים שצוינו: מאזדה 3 נראית כבעלת נפח תא נוסעים מקומצן לעומת קודמתה. הקורולה והאוקטביה נראות יותר מבטיחות בכיוון זה (נהגתי בניידות מהסוגים האלה פחות או יותר, כולם רכבים סבבה). השאלה מה יותר משתלם אחרי 30,000 ק"מ לשנה. מתוך אלה לאוקטביה מראה "סקסי" יותר.
עוד שאלות: מה הכי לא גונבים? אינני יודע אם שיקול זה חשוב או לא, אך אשמח להתייחסות. האם לרכב מסחרי / דיזל חסרונות נוספי שלא התחשבתי בהן עד כה (כגון ביטוח מקיף)?
Be nice and polite to everyone and carry a loaded gun
ארנולד
בעקבות מה שכתבת ,אני מציע ללכת על סיטרואן ברלינגו שהוא מרווח בפנים,או ג'אמפי שהוא יותר מרווח מאחיו הקטן.
יש עוד אחד שהוא הפורד טורנאו שהוא גם מעולה.
זה מה שיש במסחריות הקלות שהן גם לעבודה קלה וגם למשפחה.
מה לא לקנות: פיאט דובלו שהם פשוט גרוטאות מנסיון שיש לשני טכנאים שלנו בחברה
הם יותר במוסך מאשר על הכביש .פה הלך חיישן co והאוטו עושה טובה שהוא נוסע,
כאן הלך פולי ראשי {שהוא יצוק בתוך גומי מיוחד } הרשימה עוד ארוכה.
לך לכיוון של דיזל עם תעשה 30000 ק"מ בשנה או יותר.
ביי דורון
בעקבות מה שכתבת ,אני מציע ללכת על סיטרואן ברלינגו שהוא מרווח בפנים,או ג'אמפי שהוא יותר מרווח מאחיו הקטן.
יש עוד אחד שהוא הפורד טורנאו שהוא גם מעולה.
זה מה שיש במסחריות הקלות שהן גם לעבודה קלה וגם למשפחה.
מה לא לקנות: פיאט דובלו שהם פשוט גרוטאות מנסיון שיש לשני טכנאים שלנו בחברה
הם יותר במוסך מאשר על הכביש .פה הלך חיישן co והאוטו עושה טובה שהוא נוסע,
כאן הלך פולי ראשי {שהוא יצוק בתוך גומי מיוחד } הרשימה עוד ארוכה.
לך לכיוון של דיזל עם תעשה 30000 ק"מ בשנה או יותר.
ביי דורון
גלוק מ"ס 1 ..........
אני דורון מייסד מועדון הפרגית המשוגעת.
אני דורון מייסד מועדון הפרגית המשוגעת.
Re: מעונין לרכוש רכב חדש כעצמאי - זקוק לייעוץ
ארנולד כתב:אודה על עצותיכם. הפניה לפורום מתאים יותר תתקבל בברכה.
ליאור
העברת קישוריות (לינקים) זה לא הצד החזק שלי , לצערי...
פורומים מתאימים יותר תמצא ב-
מגזין "הגה-מוטוקאר" , מגזין "אוטו" , אתר "ג'יפטריפ" , אתר "נט-קאר" .
חג שמח !
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד
