רכבי 4X4
רכבי 4X4
אני מתחיל להתעניין ברכישת רכב 4X4 משפחתי SUV ומעוניין בקצת אינפורמציה כדי למפות את השוק כדי לראות מה יש ומה כדאי לקנות. נסיון בנהיגת שטח יש לי הרבה אבל על חשבון משלם המיסים וברכבים שמחוץ לתקציב שלי.... מה שאני מעוניין זה:
1. רכב יד שניה
2. גודל בערך של JEEP CHIROKEE אני לא צריך 6-8 מושבים
3. תא מטען מספיק גדול
4. רצוי גיר ידני
5. מספיק כח כדי ליסוע בשטח
6. מרווח גחון מספיק (לא כמו בהונדה CRV)
7. יש לו שוק וחלפים
כמובן שלנדרובר או האמר מחוץ לתקציב....
אשמח לשמוע את דעתכם....
א.
1. רכב יד שניה
2. גודל בערך של JEEP CHIROKEE אני לא צריך 6-8 מושבים
3. תא מטען מספיק גדול
4. רצוי גיר ידני
5. מספיק כח כדי ליסוע בשטח
6. מרווח גחון מספיק (לא כמו בהונדה CRV)
7. יש לו שוק וחלפים
כמובן שלנדרובר או האמר מחוץ לתקציב....


אשמח לשמוע את דעתכם....
א.
- תרמתי למען הסליק
- הודעות: 9774
- הצטרף: 17 אפריל 2004, 18:12
ניסאן טראנו דיזל + הקשחת מתלים, מומלץ.
יש פה מישהו שאם יתחשק לו יוכל להרחיב. ראיתי אותו תחת עומסים ועבודת שטח מרשימה שהפתיעה אותי לטובה.
חלפים זמינים, נפוץ, לא בסקאלה העליונה של המחירים, נח לנסיעות מנהלה.
תמיד אפשר למצוא מה לשפר או דגמים טובים יותר, פה מדובר ב"פשרה" מוצלחת לדעתי.
לא יודע לשים אצבע על שנות דגם מסויימות מומלצות \ לא מומלצות.
בסה"כ נראה לי שמדובר בחבילה מוצלחת למדי.
יש פה מישהו שאם יתחשק לו יוכל להרחיב. ראיתי אותו תחת עומסים ועבודת שטח מרשימה שהפתיעה אותי לטובה.
חלפים זמינים, נפוץ, לא בסקאלה העליונה של המחירים, נח לנסיעות מנהלה.
תמיד אפשר למצוא מה לשפר או דגמים טובים יותר, פה מדובר ב"פשרה" מוצלחת לדעתי.
לא יודע לשים אצבע על שנות דגם מסויימות מומלצות \ לא מומלצות.
בסה"כ נראה לי שמדובר בחבילה מוצלחת למדי.
דוחס חנקן אמנותי לעומק.
רכבי 4X4
היי איתמר
אנסה להיות תמציתי בתשובתי אך מנמק ככל האפשר, במידה ויהיו לך עוד שאלות אתה מוזמן ליצור קשר בפרטי...
לפני SUV (ובמידה ו: א. אתה עצמאי ב. אין לך ילדים או שהם קטנים) הייתי ממליץ לך ללכת על PICK-UP, לדוגמא מיצובשי מגנום בעל עבירות לא פחות (אם לא יותר) טובה מרוב ה SUVים הממוצעים.חזק ובעל תא מטען ענקי. אני מטייל עם כזה כבר שנתיים, רק מילים טובות. הסיבה שהוא לא מתאים לבעלי ילדים גדולים הוא ספסל האחורי. מצד שני לעצמאים הוא מוכר לניכוי מע"מ וכך גם אחזקתו. בנוגע לעבירות: נעילת דפרנציאל אחורית מקורית מפצה על מהלך מתלה אחורי קטן.
במידה ואתה מחליט ש SUV הוא הפתרון ואתה מעוניין להשאר בטווח המחירים השפויים אז כמובן שטיוטא (PARDO ו LANDCRUSIER) ומיצובישי Pajero לדורותיו יוצאים מהמשוואה, ה KING כי הוא לא יותר מרכב כביש-שביל מפואר וה Pajero הוותיק כי הוא יקר מאד.
אז עם מה נשארנו?
תתפלא LandRover Discovery רצוי בעל מנוע מסדרת TD5 אמין (למרות שהסדרות הוותיקות בעלות מוניטין אמינות נמוך), חזק, איכותי בתצורת רכב שטח קלאסית (2 סרנים חיים שמחוברים לשלדת סולם עם 4 קפיצי סליל) וניתן לאין סוף שיפורים: הגבהות, הארכת מהלך מיתלה וכו'
בנוסף ל"דיסקו" ישנם גם ה KIA סורנטו והיונדאי Teracan שניהם די דומים: שלדת סולם, מתלה נפרד מלפנים (עם מוטות פיתול עד כמה שאני זוכר ואם לא אז קפיצי סליל) וסרן אחורי חי עם קפיצי סליל ללא נעילת דפרנציאל אך עם משהו דומה (מערכת למניעת החלקה מבוססת על ה ABS) שני הרכבים בעלי תג מחיר די דומה, בעיתונות הרכב ניצח היונדאי את הקיה...
מקווה שהצלחתי לעזור...
במידה ויש לך שאלות נוספות אשמח לנסות ולהמשיך לעזור.
אייל
אנסה להיות תמציתי בתשובתי אך מנמק ככל האפשר, במידה ויהיו לך עוד שאלות אתה מוזמן ליצור קשר בפרטי...
לפני SUV (ובמידה ו: א. אתה עצמאי ב. אין לך ילדים או שהם קטנים) הייתי ממליץ לך ללכת על PICK-UP, לדוגמא מיצובשי מגנום בעל עבירות לא פחות (אם לא יותר) טובה מרוב ה SUVים הממוצעים.חזק ובעל תא מטען ענקי. אני מטייל עם כזה כבר שנתיים, רק מילים טובות. הסיבה שהוא לא מתאים לבעלי ילדים גדולים הוא ספסל האחורי. מצד שני לעצמאים הוא מוכר לניכוי מע"מ וכך גם אחזקתו. בנוגע לעבירות: נעילת דפרנציאל אחורית מקורית מפצה על מהלך מתלה אחורי קטן.
במידה ואתה מחליט ש SUV הוא הפתרון ואתה מעוניין להשאר בטווח המחירים השפויים אז כמובן שטיוטא (PARDO ו LANDCRUSIER) ומיצובישי Pajero לדורותיו יוצאים מהמשוואה, ה KING כי הוא לא יותר מרכב כביש-שביל מפואר וה Pajero הוותיק כי הוא יקר מאד.
אז עם מה נשארנו?
תתפלא LandRover Discovery רצוי בעל מנוע מסדרת TD5 אמין (למרות שהסדרות הוותיקות בעלות מוניטין אמינות נמוך), חזק, איכותי בתצורת רכב שטח קלאסית (2 סרנים חיים שמחוברים לשלדת סולם עם 4 קפיצי סליל) וניתן לאין סוף שיפורים: הגבהות, הארכת מהלך מיתלה וכו'
בנוסף ל"דיסקו" ישנם גם ה KIA סורנטו והיונדאי Teracan שניהם די דומים: שלדת סולם, מתלה נפרד מלפנים (עם מוטות פיתול עד כמה שאני זוכר ואם לא אז קפיצי סליל) וסרן אחורי חי עם קפיצי סליל ללא נעילת דפרנציאל אך עם משהו דומה (מערכת למניעת החלקה מבוססת על ה ABS) שני הרכבים בעלי תג מחיר די דומה, בעיתונות הרכב ניצח היונדאי את הקיה...
מקווה שהצלחתי לעזור...
במידה ויש לך שאלות נוספות אשמח לנסות ולהמשיך לעזור.
אייל
דרך ארץ קדמא לתורה
אחזקת דיסקו
היי ברי,
לפני שאני עונה אני אציין שוב שאין לי דיסקו ולכן התשובות שלי הן לא מיד ראשונה.
לגבי אחזקה שוטפת: ביטוח, דלק טיפולים: פחות או יותר זהים, את הטיפולים השותפים בין כה אין צורך לבצע במוסכי היבואן (משום שבד"כ ברכבים משומשים אלו האחריות כבר נגמרה)
לגבי חלפים - עד כמה שאני יודע אין הבדל גדול, בוודאי לא בהשוואה לטיוטא ומיצובישי.
ובנינו ברי, אין הרבה מה להשוות בין טראנו משופר ככל שיהיה לדיסקו, לא כן?
מילה לגבי הטיפול במוסכים: מוסכים מורשים של יבואן (לפחות אלה שאני נתקלתי בהם) כבר מזמן מוסכי "החלפה" ולא מוסכי "אמן", לדוגמא: ברכב שלי נוצר בלאי בלאגר שמקשר בין הצריה הימנית לבין ה"ביצה" של הסרן הקידמי. במוסך מיצובישי "רישמי" הציעו לי החלפת סרן קידמי בטענת "אין מה לעשות" עניין של 3000 זוזים לפני עבודה ומע"מ. אצל מוסכניק מהסוג הישן שאני עובד איתו נמצא מיסב חלופי בעלות של 180 ש"ח עבודה עוד 500 ש"ח תוסיף מע"מ וגמרנו. לכן, שוב, עניין מחיר האחזקה הוא גמייייש מאד....
אייל
לפני שאני עונה אני אציין שוב שאין לי דיסקו ולכן התשובות שלי הן לא מיד ראשונה.
לגבי אחזקה שוטפת: ביטוח, דלק טיפולים: פחות או יותר זהים, את הטיפולים השותפים בין כה אין צורך לבצע במוסכי היבואן (משום שבד"כ ברכבים משומשים אלו האחריות כבר נגמרה)
לגבי חלפים - עד כמה שאני יודע אין הבדל גדול, בוודאי לא בהשוואה לטיוטא ומיצובישי.
ובנינו ברי, אין הרבה מה להשוות בין טראנו משופר ככל שיהיה לדיסקו, לא כן?

מילה לגבי הטיפול במוסכים: מוסכים מורשים של יבואן (לפחות אלה שאני נתקלתי בהם) כבר מזמן מוסכי "החלפה" ולא מוסכי "אמן", לדוגמא: ברכב שלי נוצר בלאי בלאגר שמקשר בין הצריה הימנית לבין ה"ביצה" של הסרן הקידמי. במוסך מיצובישי "רישמי" הציעו לי החלפת סרן קידמי בטענת "אין מה לעשות" עניין של 3000 זוזים לפני עבודה ומע"מ. אצל מוסכניק מהסוג הישן שאני עובד איתו נמצא מיסב חלופי בעלות של 180 ש"ח עבודה עוד 500 ש"ח תוסיף מע"מ וגמרנו. לכן, שוב, עניין מחיר האחזקה הוא גמייייש מאד....
אייל
דרך ארץ קדמא לתורה
לצערי אינני מכיר את הדיסקאברי למעט נסיעה קצרה ובתנאי "שטח" קשים של עליה למדרכה.
בעלת הרכב בו נהגתי הפגינה חוש הומור עצמי משובח וטענה שה 4WHEELER שלה בנוי עם מתלים ימניים רכים יותר בשביל זה
אני מניח שהחשש מפני מחירים גבוהים הוא במידה מסויימת לפחות מחסום פסיכולוגי לרכישה.
לגבי מוסכים, מוסכי יבואן ואילו שאינם כאלה, אני חייב להסכים בכל פה.
מנסיוני ומנסיונם של לא מעט מחברי, התברר מעל שמץ של ספק ש:
1) אם אתה מחוץ לאחריות, מוטב למצוא מוסך שאינו בהכרח של היבואן (ניסוח עדין).
2) לחפש מוסך עם אנשים שאוהבים את מה שהם עושים ובכך הרבה פעמים מרויחים פעמיים, פעם אחת עבודה שנעשית כראוי ופעם שניה מחירים שאינם מצריכים מכירת כליה.
לגבי דגמי הפיקאפ, באמת פתרון מוצלח במידה ומתאים למספר הישבנים ולגודלם.
בעלת הרכב בו נהגתי הפגינה חוש הומור עצמי משובח וטענה שה 4WHEELER שלה בנוי עם מתלים ימניים רכים יותר בשביל זה

אני מניח שהחשש מפני מחירים גבוהים הוא במידה מסויימת לפחות מחסום פסיכולוגי לרכישה.
לגבי מוסכים, מוסכי יבואן ואילו שאינם כאלה, אני חייב להסכים בכל פה.
מנסיוני ומנסיונם של לא מעט מחברי, התברר מעל שמץ של ספק ש:
1) אם אתה מחוץ לאחריות, מוטב למצוא מוסך שאינו בהכרח של היבואן (ניסוח עדין).
2) לחפש מוסך עם אנשים שאוהבים את מה שהם עושים ובכך הרבה פעמים מרויחים פעמיים, פעם אחת עבודה שנעשית כראוי ופעם שניה מחירים שאינם מצריכים מכירת כליה.
לגבי דגמי הפיקאפ, באמת פתרון מוצלח במידה ומתאים למספר הישבנים ולגודלם.
דוחס חנקן אמנותי לעומק.
פיק אפ זה מבחינתי OVERKILL... גם ככה יש מצוקת חניה באיזור שאני גר...
לגבי ניסן TERRANO שמעתי דברים טובים, כנ"ל לגבי שאר הדגמים היפנים.
ראיתי גם ISUSU RANGER שהוא קצת יותר קטן מה-TROOPER.. מישהו יודע משהו עליו?
כנ"ל מישהו מכיר את ה-JEEP CHIROKEE?
לגבי לנדרובר -- אין ספק שזה כלי מהשורה הראשונה...אבל שער היורו הגבוה משפיע מאד על המחיר ועלות החלפים כך שאני חושב שזה לא בטווח המחירים שלי.
א.
לגבי ניסן TERRANO שמעתי דברים טובים, כנ"ל לגבי שאר הדגמים היפנים.
ראיתי גם ISUSU RANGER שהוא קצת יותר קטן מה-TROOPER.. מישהו יודע משהו עליו?
כנ"ל מישהו מכיר את ה-JEEP CHIROKEE?
לגבי לנדרובר -- אין ספק שזה כלי מהשורה הראשונה...אבל שער היורו הגבוה משפיע מאד על המחיר ועלות החלפים כך שאני חושב שזה לא בטווח המחירים שלי.
א.
- תרמתי למען הסליק
- הודעות: 9774
- הצטרף: 17 אפריל 2004, 18:12
אני לא בטוח שהפיקאפים ארוכים יותר מהרכבים שהזכרת ואם כן אז לדעתי (הלא מבוססת) ההבדל באורך הוא לא קריטי (ז"א שלמשבצת חניה של פרייבט בכל מקרה לא תיכנס).
עוד מילה בעניין הפיקאפים: נכון האיסוזו הכי חזק, הניסאן הכי יפה (יש כאלה שיטענו כך) והמאזדה הכי "פרייבט" אבל מבחינת עבירות בשטח "אין על המגנום" משתי סיבות בסיסיות:
ראשונה - הוא גבוה יותר (למעט מהטיוטה) והוא בעל נעילת דפרנציאל אחורי מקורית (קיימת גם בחלק מהכלים של טיוטה) לגבי האמינות: כאשר מדובר בכלים משומשים, אחרי תום האחריות עניין האמינות קם ונופל על תחוזקה שוטפת.
לגבי האיסוזו: כל הדגמים (למעט ה Trooper) הם דגמי כבישביל. הטרופר כלי לא רע בכלל שסובל ממחלה קטנה: מוט הגה רכרוכי למדי שנוטה להישבר.
לגבי ה Cheeroke - כלי מצויין "Jeep there is only one" אך שתיין דלק ידוע (כמו כל כלי הבנזין הגדולים) וגם דיי יקר.
אופציה לא רעה בכלל למי שאינו זקוק לרכב ארוך הוא הקאיה ספורטאז', כלי קטן וזריז בעל עבירות טובה עם מנוע 2 ליטר שמעלה אותו בקלילות את מדרגת הסלע הבאה....
ושוב - לא הייתי מבטל בכזו קלות על בדיקה מעמיקה של דיסקו! (אם לי היתה אפשרות כלכלית הייתי מחליף בעיניים עצומות)
עוד מילה בעניין הפיקאפים: נכון האיסוזו הכי חזק, הניסאן הכי יפה (יש כאלה שיטענו כך) והמאזדה הכי "פרייבט" אבל מבחינת עבירות בשטח "אין על המגנום" משתי סיבות בסיסיות:
ראשונה - הוא גבוה יותר (למעט מהטיוטה) והוא בעל נעילת דפרנציאל אחורי מקורית (קיימת גם בחלק מהכלים של טיוטה) לגבי האמינות: כאשר מדובר בכלים משומשים, אחרי תום האחריות עניין האמינות קם ונופל על תחוזקה שוטפת.
לגבי האיסוזו: כל הדגמים (למעט ה Trooper) הם דגמי כבישביל. הטרופר כלי לא רע בכלל שסובל ממחלה קטנה: מוט הגה רכרוכי למדי שנוטה להישבר.
לגבי ה Cheeroke - כלי מצויין "Jeep there is only one" אך שתיין דלק ידוע (כמו כל כלי הבנזין הגדולים) וגם דיי יקר.
אופציה לא רעה בכלל למי שאינו זקוק לרכב ארוך הוא הקאיה ספורטאז', כלי קטן וזריז בעל עבירות טובה עם מנוע 2 ליטר שמעלה אותו בקלילות את מדרגת הסלע הבאה....
ושוב - לא הייתי מבטל בכזו קלות על בדיקה מעמיקה של דיסקו! (אם לי היתה אפשרות כלכלית הייתי מחליף בעיניים עצומות)
דרך ארץ קדמא לתורה
אהלן,
נתחיל במגנום, כלי נפלא, יש לי כזה בבית מאוגוסט 2001, ישר מהחברה, עבירות נפלאה,
מומנט תענוג , וכפתור " הפלא" שנועל דיפרנציאל אחורי, אני מאוכזב רק מאיכות ההרכבה...
ומאוכזב בגדול,
האוטו פשוט מקרקש בטירוף, התאילנדים כנראה מיהרו לארוחת צהריים,
ולא חיזקו את הפלסטיקה כמו שצריך , בנוסף, מנגנוני חלונות חשמל לא מתפקדים כמו שצריך מטיול השטח הראשון, וזה היה שבוע אחרי שהאוטו יצא מהחברה...
לגבי האורך, הג'יפים לא נופלים באורך מהטנדרים, עשר -סנטים לפה או לשם.
הדיסקברי, אחד מרכבי השטח הטובים בעולם, ( במבחן שנערך לפני כמה שנים הסופה ניצחה...
סתם, שתדעו) לוקה באמינות,אני לא אקנה רובר ישנה, לגבי הדגמים היותר חדשים,קטונתי...
מבחינת עלויות, כמה אתה נוסע בשנה?
לפני הZ3 ,היה לי CJ6 , אחלה אוטו, ומטחנה של דלק...
המגנום יחסית לאחרים שתיין קצת, אבל זה במונחים של סולר.........
טענות מענות הארות והערות יתקבלו בברכה...
נתחיל במגנום, כלי נפלא, יש לי כזה בבית מאוגוסט 2001, ישר מהחברה, עבירות נפלאה,
מומנט תענוג , וכפתור " הפלא" שנועל דיפרנציאל אחורי, אני מאוכזב רק מאיכות ההרכבה...
ומאוכזב בגדול,

ולא חיזקו את הפלסטיקה כמו שצריך , בנוסף, מנגנוני חלונות חשמל לא מתפקדים כמו שצריך מטיול השטח הראשון, וזה היה שבוע אחרי שהאוטו יצא מהחברה...
לגבי האורך, הג'יפים לא נופלים באורך מהטנדרים, עשר -סנטים לפה או לשם.
הדיסקברי, אחד מרכבי השטח הטובים בעולם, ( במבחן שנערך לפני כמה שנים הסופה ניצחה...
סתם, שתדעו) לוקה באמינות,אני לא אקנה רובר ישנה, לגבי הדגמים היותר חדשים,קטונתי...
מבחינת עלויות, כמה אתה נוסע בשנה?
לפני הZ3 ,היה לי CJ6 , אחלה אוטו, ומטחנה של דלק...
המגנום יחסית לאחרים שתיין קצת, אבל זה במונחים של סולר.........
טענות מענות הארות והערות יתקבלו בברכה...

JOHNDOE
don't hate the player...
hate the game.
don't hate the player...
hate the game.
- סליקאי זהב
- הודעות: 384
- הצטרף: 22 מאי 2004, 20:59
- מיקום: משעולי הארץ
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד