שאלה במכניקה

פורום זה ישמש לכל הקשור לעזרה הדדית בין חברי האתר, לחיפוש או הצעת עבודה, להצעת או קבלת עזרה, לאיתור מידע או סיוע מכל סוג שהוא.
פורום זה אינו מיועד למשלוח בדיחות!

שאלה במכניקה

על ידי ירוני » 20 נובמבר 2010, 22:24

שאלה פשוטה, אך העיקרון לא מובן לי.

סירה שטה במורד הזרם ועברה מרחק של 6000 מטר ב 300 שניות. כמה זמן יידרש לסירה לעבור אותו מרחק במעלה הזרם. מהירות הזרם 7 m/s ומהירות הסירה קבועה יחסית לזרם.

איך מתייחסים למהירות הזרם, תאוצה/תאוטה קבועה?
טובה עגבניה אחת מאשר סלסה חריפה מלאה תולעים
סליקאי זהב
סליקאי זהב
 
הודעות: 427
הצטרף: 24 מאי 2008, 19:41

Re: שאלה במכניקה

על ידי donduck » 20 נובמבר 2010, 23:07

אם נעשה הקבלה בין השאלה שלך לבין מקרה דומה בטיסה,
הרי שמטוס שטס עם רוח גבית, מהירותו ביחס לקרקע עולה בדיוק במהירות הרוח הגבית, או נכון יתר במהירות הרכיב הגבי של הרוח (שכן לעיתים נדירות הרוח היא ממש ב180מעלות לכיון ההתקדמות)
מטוס שטס נגד הרוח, מהירות הקרקע שלו קטנה באותה מהירות של רכיב רוח האף.
אגב, זו הסיבה מדוע ישנם הפרשי זמנים בטיסות שיוצאות מישראל לאירופה לבין אלו שחוזרות, שבהן זמן הטיסה קצר יותר. באזור הים התיכון הרוחות בגבהים של +- 30,000 רגל הן, ברוב הימים, בעלות רכיב מערבי.

ישנם מחשבונים מסוג E6B, גם ברשת, שיודעים לחשב במהירות את כל הדברים האלו. אולי זה עובד גם בעולם הסירות.
STOPPING POWER IS AN ILLUSION
Marshal & Sanow

DVC
סמל אישי של המשתמש
תרמתי למען הסליק
תרמתי למען הסליק
 
הודעות: 4194
הצטרף: 04 ינואר 2003, 19:13

Re: שאלה במכניקה

על ידי konen1 » 21 נובמבר 2010, 00:04

במורד הזרם
(מהירות הסירה + מהירות הזרם) = 6000/300= 20 מטר לשניה

נתון שמהירות הזרם היא 7 מטר לשניה לכן מהירות הסירה היא 13 מטר לשניה

במעלה הזרם
(מהירות הסירה - מהירות הזרם) = 6 מטר בשנייה
לכן 6000/6 = 1000 שניות יקח לסירהלעבור את אותו מרחק
סליקאי כסף
סליקאי כסף
 
הודעות: 244
הצטרף: 06 ינואר 2003, 20:04

Re: שאלה במכניקה

על ידי ירוני » 21 נובמבר 2010, 09:48

konen1 כתב:במורד הזרם
(מהירות הסירה + מהירות הזרם) = 6000/300= 20 מטר לשניה

נתון שמהירות הזרם היא 7 מטר לשניה לכן מהירות הסירה היא 13 מטר לשניה

במעלה הזרם
(מהירות הסירה - מהירות הזרם) = 6 מטר בשנייה
לכן 6000/6 = 1000 שניות יקח לסירהלעבור את אותו מרחק


אתה בטוח? אתה מחשב מהירויות ממוצעות, ומחסיר את מהירות הזרם כשל הייתה מהירות עצמית של עוד גוף. נראה הגיוני, אבל בפתרונות עשו אחרת...
טובה עגבניה אחת מאשר סלסה חריפה מלאה תולעים
סליקאי זהב
סליקאי זהב
 
הודעות: 427
הצטרף: 24 מאי 2008, 19:41

Re: שאלה במכניקה

על ידי ירוני » 21 נובמבר 2010, 09:50

donduck כתב:אם נעשה הקבלה בין השאלה שלך לבין מקרה דומה בטיסה,
הרי שמטוס שטס עם רוח גבית, מהירותו ביחס לקרקע עולה בדיוק במהירות הרוח הגבית, או נכון יתר במהירות הרכיב הגבי של הרוח (שכן לעיתים נדירות הרוח היא ממש ב180מעלות לכיון ההתקדמות)
מטוס שטס נגד הרוח, מהירות הקרקע שלו קטנה באותה מהירות של רכיב רוח האף.
אגב, זו הסיבה מדוע ישנם הפרשי זמנים בטיסות שיוצאות מישראל לאירופה לבין אלו שחוזרות, שבהן זמן הטיסה קצר יותר. באזור הים התיכון הרוחות בגבהים של +- 30,000 רגל הן, ברוב הימים, בעלות רכיב מערבי.

ישנם מחשבונים מסוג E6B, גם ברשת, שיודעים לחשב במהירות את כל הדברים האלו. אולי זה עובד גם בעולם הסירות.



E6B - http://www.csgnetwork.com/e6bcalc.html
טובה עגבניה אחת מאשר סלסה חריפה מלאה תולעים
סליקאי זהב
סליקאי זהב
 
הודעות: 427
הצטרף: 24 מאי 2008, 19:41

Re: שאלה במכניקה

על ידי higt-power » 21 נובמבר 2010, 10:20

ירוני כתב:
konen1 כתב:במורד הזרם
(מהירות הסירה + מהירות הזרם) = 6000/300= 20 מטר לשניה

נתון שמהירות הזרם היא 7 מטר לשניה לכן מהירות הסירה היא 13 מטר לשניה

במעלה הזרם
(מהירות הסירה - מהירות הזרם) = 6 מטר בשנייה
לכן 6000/6 = 1000 שניות יקח לסירהלעבור את אותו מרחק


אתה בטוח? אתה מחשב מהירויות ממוצעות, ומחסיר את מהירות הזרם כשל הייתה מהירות עצמית של עוד גוף. נראה הגיוני, אבל בפתרונות עשו אחרת...

קונן צודק
הזרם במקרא הזה הוא דלתה של המהירות (על הסירה לא פועלים כוחות נוספים לפי הנתון )
סמל אישי של המשתמש
תרמתי למען הסליק
תרמתי למען הסליק
 
הודעות: 3186
הצטרף: 07 ינואר 2003, 12:13


מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד